October 15, 2003
OfflineJag vet att NH hänvisar till Nordicgamers, men den sidan är inte den lättaste tycker jag, så jag gör ett försök med kunskaperna här... för det gäller inte bara CS.
Har inhandlat en LINKSYS Router av modell WRT54GL, samt en mottagare WMP54G.
Vill ha hjälp med varför det laggar i spelet sen detta trådlösa kommit in i mitt hem.
Jag har gjort detta.
• Bytt firmware till Tomato för att höja styrkan i signalen som trots allt varit perfekt hela tiden.
• Testat att öppna portar, men där kanske jag har misslyckats?
• Tagit bort krypteringar för att se om det slöat ner.
• Bytt frekvenser och ändrat upplösningar i CS mm.
Är det någon som har tillräckliga kunskaper för att ge mig den sista hjälp som löser detta sabla lagg? Det har aldrig laggat innan med vanlig kabel givetvis.
November 27, 2003
OfflineDet du nog bör prova är att byta kanal. Alla routrar är inställa på Kanal 6 till en början och det kan tyvärr leda till konflikter. Om du har en vettig WiFi-scanner så kan du se vilken kanal som dom olika trådlösa nätverken i närheten har så du kan välja en kanal som ligger en bit ifrån alla andra.
//Andreas
October 15, 2003
OfflineVisst har jag en trådlös telefon... kan den störa så mycket att jag får lagg? Har 14 kanaler att välja på och som sagt "Tomato" väljer den som har bäst täckning. Det som är konstigt är ändå att jag har utmärkt i signalstyrka trots att det finns mycket bra också... det är 4 meter "fågelvägen" så avståndet kan ju inte spela någon roll. Ja denna Router är billig just nu 🙁
November 22, 2001
OfflineElfquist wrote: Visst har jag en trådlös telefon... kan den störa så mycket att jag får lagg? Har 14 kanaler att välja på och som sagt "Tomato" väljer den som har bäst täckning. Det som är konstigt är ändå att jag har utmärkt i signalstyrka trots att det finns mycket bra också... det är 4 meter "fågelvägen" så avståndet kan ju inte spela någon roll. Ja denna Router är billig just nu 🙁
Bäst täckning behöver inte betyda minst störningar
March 14, 2001
OfflineKör igång programmet Netstumbler och sök efter nät som finns i din närhet, välj sen kanal på ditt nät där det inte finns några andra eller åtsminstone så få som möjligt.
Kom också ihåg att kanalerna överlappar varandra enligt nedan, välja alltså om möjligt en kanal som inte överlappar någon annan använd kanal.
[Image Can Not Be Found]
1 Guest(s)

Log In