November 8, 2001
jag får bara 25 FPS i Q1 fattar inte varför !
har en P4 2,4@2,8 geforce 4 ti4200 512 ram mm !
fattar inget !
kör visserligen Tenebrae mod på det men endå !
http://tenebrae.sourceforge.net/
vet nån hur jag fixar det så sej till plzzz.
October 7, 2002
Jag har kört Q3 på en P2 400 MHz, 64 MB RAM, nåt ickeaccelererat Intel-grafikkorts-tjosan, Win98SE. Funkade!
Dock fick jag dra ner texturkvalitén till lägsta, och över 640x480 var det inte så trevligt att titta på. Dessutom fick jag felmeddelanden när jag startade. Det laggade en aning i 640x480 också, men det var ändå överkomligt. Min syster lyckades klå mig med den på någon bana iaf, när jag satt med min vanliga dator...'
EDIT: Det där sista säger nog mer om min systers skicklighet på att skjuta ihjäl mig än hur bra det flöt... 😉 /EDIT
Se det som ett riktmärke, jag är inte säker, men jag tror inte en Celeron 500 klår en P2 400...
February 12, 2002
Bara för att skryta då... Jag fick igång Unreal (ettan alltså 🙂 ) på en P75 me 24 mb ram och ett mach 64 grafikkort med 1 MB ram! 🙂 Klå det om ni kan!
För det andra så fick jag igång Half life med den med och lyckades knäppa en kille med haglet i närstrid... 😀
PS. Q3 flyter utmärkt på min p2 400 me 384 i ram och 2 voodoo 2 kort... :blink:
March 14, 2002
Newbie2K wrote: ska tanka q1 och se hur det funkar!!
Även fast Quake 1 är ett gammalt spel så tror jag fortfarande inte att id software tillåter att man tankar ner q1, så om du ska göra det får du nog hålla tyst om det i det här forumet, eller försöka köpa det(inte för att det är speciellt lätt )
1 Guest(s)