October 1, 2002
gothh wrote: tycker everquest 2 e det laggigaste spelet som har skapats.. det e ju helt sjukt... går knappt o spela...
o jag har ändå 2600+Mhz, 512mb DDR, Saphire 9800Pro
tvi... ARG!!
Jag har då inte märkt av något lagg alls. Å andra sidan, du kanske lirar på Lavastorm eller någon liknande server?
Dra igång en ny karaktär på Runnyeye så kanske det löser sig för dig.
October 1, 2002
Death On Wings wrote: Har just nu spelat Anarchy online från kl 8 på morgonen tills nu, med kanske 1-2 tim avbrott 😀
Och ska fortsätta att spela.
Yeah. AO is da zhit! 😀
Efter att ha spelat EQ2 ett tag nu kan jag faktiskt erkänna att det inte är lika kul som AO.
Hmmm, blir så suktad att dra igång mitt gamla konto där igen ...
February 24, 2004
Shinji wrote: [quote=gothh]tycker everquest 2 e det laggigaste spelet som har skapats.. det e ju helt sjukt... går knappt o spela...
tvi... ARG!!
Jag har då inte märkt av något lagg alls. Å andra sidan, du kanske lirar på Lavastorm eller någon liknande server?
det e på runneye jag spelar 😉
e i städerna som e värst.. går ju knappt o röra sig...
ute i antonica tex. funkar det hur bra so helst... där kör jag väldigt högupplösning 🙂
October 1, 2002
gothh wrote: [quote=Shinji][quote=gothh]tycker everquest 2 e det laggigaste spelet som har skapats.. det e ju helt sjukt... går knappt o spela...
tvi... ARG!!
det e på runneye jag spelar 😉
e i städerna som e värst.. går ju knappt o röra sig...
ute i antonica tex. funkar det hur bra so helst... där kör jag väldigt högupplösning 🙂
Städerna, ja...
Kolla upp EQ2-forumen. Du är en bland flera tusentals som lider av det här problemet.
Ye, det är fryslagg inne i städerna för mig med. Datorn låser sig varannan frame, vilket resulterar i att det blir helt ospelbart. Det är inte vår ping det är fel på heller...
Jag undviker i alla fall städerna fram tills SOE har gått ut officiellt med att det är deras programkod det är fel på, och således ordnat en fix.
Obs: Jag sitter på ett GF 6800 @ U.
Låt mig gissa, du sitter på samma grafikkortsserie?
October 1, 2002
Death On Wings wrote: Jag funderar starkt på att börja med Everquest 2 men skulle vilja få testa det någon dag först.
Du blir nog tvungen att köpa spelet då desvärre. Så vitt jag vet finns det ingen free 7-day trial eller liknande än till EQ2.
Men om du gillade AO kommer du garanterat fastna för EQ2. Dock får du vara beredd på spela en hel del för att komma nånstans över huvudtaget. Till skillnad från AO skulle jag vilja påstå att det här liret är GRYMT tidskrävande. Tidskrävande i förhållande till vad man hinner uträtta då, vill säga.
Iväg och inhandla spelet nu, du har inget att förlora på det! 😀
December 31, 2001
Hehe inget att förlora ? 🙂 jag är arbetslös och varenda krona är som 1 miljon för mig.
Men ska försöka få tag på spelet annars får jag beställa hem det och det tar ju tid 🙁
AO tyckte jag om eftersom det är någorlunda avancerat och man lär sig inte spelet på 10 min. Och världarna är ju enorma.
October 1, 2002
Death On Wings wrote: Hehe inget att förlora ? 🙂 jag är arbetslös och varenda krona är som 1 miljon för mig.
Haha, jag förstår vad du menar. Själv finansierar jag mitt EQ2-spelande med pengar från auktioner på Tradera
Death On Wings wrote: AO tyckte jag om eftersom det är någorlunda avancerat och man lär sig inte spelet på 10 min. Och världarna är ju enorma.
Som sagt, om du tycker om AO kommer du nog gilla EQ2. Allt det du nämner återfinns i EQ2 (i större skala). Det är väl någorlunda avancerat, och man lär sig i alla fall inte spelet på 10 minuter.
Och sist av allt: Världen är STOR 😀 *yumm*
2 Guest(s)