September 1, 2002
Om det laggar så beror det ju på din internetuppkoppling, väl?
Lagg = Lag(eng) = Latency.
Hacka (=dålig framerate) har Unreal alltid gjort på alla andra kort än 3dFX-Voodoo-kort. Detsamma gäller för Unreal Tournament (det första dvs).
Tror nog att ATis resp. nVidias drivrutins-team inte lägger så mycket vikt i att optimera sina drivrutiner för såpass gamla spel.
Sad but true 🙁
June 3, 2001
Gamblor wrote: Hacka (=dålig framerate) har Unreal alltid gjort på alla andra kort än 3dFX-Voodoo-kort. Detsamma gäller för Unreal Tournament (det första dvs).
Sad but true 🙁
Eller inte..
Jag har långt över 120 FPS med mitt GeForce 4 4600 i Uneral Tournament i 1280x1024@32.
Å får jag för mig att glo rätt in i väggen kryper den upp i över 400. 🙂
Testat med timedemo och Fraps.
August 16, 2002
Gamblor wrote: Om det laggar så beror det ju på din internetuppkoppling, väl?
Lagg = Lag(eng) = Latency.
Hacka (=dålig framerate) har Unreal alltid gjort på alla andra kort än 3dFX-Voodoo-kort. Detsamma gäller för Unreal Tournament (det första dvs).
Tror nog att ATis resp. nVidias drivrutins-team inte lägger så mycket vikt i att optimera sina drivrutiner för såpass gamla spel.
Sad but true 🙁
fast han menar nog fps-lagg... dvs dålig frame latency eller whatever...
September 1, 2002
Gueno wrote: [quote=Gamblor]Hacka (=dålig framerate) har Unreal alltid gjort på alla andra kort än 3dFX-Voodoo-kort. Detsamma gäller för Unreal Tournament (det första dvs).
Sad but true 🙁
Eller inte..
Jag har långt över 120 FPS med mitt GeForce 4 4600 i Uneral Tournament i 1280x1024@32.
Å får jag för mig att glo rätt in i väggen kryper den upp i över 400. 🙂
Testat med timedemo och Fraps.
Then I stand corrected. Vad som däremot fortfarande är/var sant är faktumet att U1 och UT gick väldans mycket snabbare på voodookorten på tiden då 3dfx var med och konkurrerade.
1 Guest(s)