August 25, 2001
Ofta är det inte uppskjutet, utan någon sida som hittar på ett datum. Det är MYCKET sällan som spelutvecklare ger mer detaljer än vilken årstid och år det kommer. Sen om någon sida skriver 23 mars 2002 så är det klart som fan att det sprider sig som en löpeld. Så ta allt i läser med en nypa salt. sit tight. :snurr:
April 14, 2001
Från Unreal's egen hemsida "Unreal II is scheduled for release in the first quarter of 2002."
http://www.homelanfed.com/inde.....hp?id=5334 släpper senareidag en intervju med Epic's boss, så upp till var och att tro vad han vill.
September 2, 2001
Det som skall bli intressant med Unreal 2 är att se miljöerna igen... Minns så väl första Unreal, just som man kommer ut från rymdskeppet, vilken chock det var, allting var ju så extremt snyggt (tyckte man då:-)
Men, håller med, gameplayn blir nog ganska enformig, som det tyvärr brukar vara i många spel idag...
February 12, 2002
Kaleid jag håller faktiskt inte med dig riktigt, Unreal2 kommer nog inte bara att bli ett spel dar man skringer och skjuter allt man ser jag tror faktiskt storryn kommer att bli lite mer djup, där du även kommer att få användning för en så okänd sak inom FPS spelen som DIPLOMAIK!
---------->
[NH]JoCCo dej håller jag däremot med! Fatta villken chock det var att se grafiken i U1 när man suttit och kört Q2!
Men enligt dig så håller inte gamplayet i U2?!
Ne jag tror faktiskt det kommer att bli överlägset allt annat utom då Halo som nog liknar U2 rätt så mycket (eller tvärtom=
September 2, 2001
Alltså, jag tror att gameplayn i Unreal 2 kommer bli rätt långtråkig i början.. Sure, det kommer inte vara Quake 1 eller Quake 2... Men, låt oss säga att jag inte tror det kommer bli nästa Deus Ex heller... Hela fokusen på team spelande och så verkar bra, och det var ju lite saker man inte sett tidigare... Men så extremt djup tror jag inte storyn blir...
Halos story vet jag inte så mycket hur den är, inte hunnit skaffa mig en xbox än 🙁 Men, med tanke på så kunglig story det var i Marathon så är den säkert i klass med den i Deus Ex...
September 2, 2001
Förrestne, angående Doom 3... Jag tror det kommer vara bra skrämsel faktor i det.. Verkar som dom satsar på att göra ett skrämmande spel ( I stil med Clive Barkers Undying, fast , förhoppningsvis bättre )...
Dock finns det punkter Unreal 2 kommer vara värre på, snyggare modeller, snyggare världar och framför allt squad based combat... Om bara AIn är bra så brukar det vara skit kul...
Men, skall bli intressant att se ljuseffekterna i Doom 3.. Som Carmack själv säger, Doom 3 motorn är byggt för ljuseffekter och inte polygoner på modeller...
June 8, 2001
On 2002-03-15 16:00, -=*ThE_cRoW*=- wrote:
Kaleid jag håller faktiskt inte med dig riktigt, Unreal2 kommer nog inte bara att bli ett spel dar man skringer och skjuter allt man ser jag tror faktiskt storryn kommer att bli lite mer djup...
Har inte höga förväntningar. Tror det inte kommer i närheten av djupheten på Deus Ex 1 och inte förstås heller 2an...dom kan göra spel där man mejar ner allt ganska bra, men tror inte riktigt att det är deras grej att göra djupare spel.
2 Guest(s)