August 29, 2001
On 2001-10-25 20:58, da Source wrote:
Uplink äger ju!!!!! Fan sicket läckert spel! Har lite probs dock - försöker få ett voice-sample av nån snubbe på en bank, men det går ju bara om man ringer upp och tjatar med honom lite. Hur ringer man eg????? Asså, vanligt telefonsamtal.
Connecta @ hans "ip"....I detta fall hans telefonnummer...Finns i HELP på servern....
May 16, 2001
On 2001-10-25 21:49, Tjoppen wrote:
Hur ringer man eg????? Asså, vanligt telefonsamtal.Connecta @ hans "ip"....I detta fall hans telefonnummer...Finns i HELP på servern....
Jo, såg det *känner sig dum*
Tackar 😀
Vad har ni för taktik på att connecta? Kör alla uplink-servers först, och sedan direkt på samma företagsserver (en som är enkel att ta sig in på) och sedan resten till målet. Den enkla företagsservern går jag sen in på och deletar alla loggar för att bryta spårkedjan. Frågan är bara om det hjälper. Så jäkla surt att bli tagen på bar gärning - de tar ju ifrån en allt - GAME OVER!!!!!!! Inga sparningar att gå tillbaka till heller *pust*
May 16, 2001
On 2001-10-26 09:57, Affix wrote:
Har inte provat det än, tycker det verkar ganska värdelöst...har jag fel?
Uplink är skitkul om man gillar den här typen av spel och stämningen som de ger. Inget grafiskt underverk, men det är ju inte det det handlar om heller. Hela tiden nåt nytt att lära sig om ett nytt säkerhetssystem som man ska ta sig in på. Kul som fan 😀
Påminner om ett spel som jag skrev en nyhet om för nån månad sedan - ett slags interaktivt rollspel som pausades på grund av att det handlade om terrorister och konspirationer osv. vad var det de hette nu igen....:???:
October 21, 2001
On 2001-10-26 11:56, da Source wrote:
On 2001-10-25 21:49, Tjoppen wrote:
Hur ringer man eg????? Asså, vanligt telefonsamtal.Connecta @ hans "ip"....I detta fall hans telefonnummer...Finns i HELP på servern....
Jo, såg det *känner sig dum*
Tackar 😀Vad har ni för taktik på att connecta? Kör alla uplink-servers först, och sedan direkt på samma företagsserver (en som är enkel att ta sig in på) och sedan resten till målet. Den enkla företagsservern går jag sen in på och deletar alla loggar för att bryta spårkedjan. Frågan är bara om det hjälper. Så jäkla surt att bli tagen på bar gärning - de tar ju ifrån en allt - GAME OVER!!!!!!! Inga sparningar att gå tillbaka till heller *pust*
jag kör testservern först. den är lättast att ta sig in och döda loggarna på. telefonnummer är också bra att bounca på... de har inga loggar.
1 Guest(s)