February 12, 2002
Jag anser att Q3 får extremt mycket spö av UT
Se nedan anledningen:
--->
--Ett par anledningar varför jag tycker att UT är det bättre av dessa spel--
( Detta är nu enligt mitt tycke och jag tar hänsyn till att folk kan ha andra uppfattningar om saker och ting)
*UT har bättre spel känsla.
*UT har fler och bättre vapen som är både varierande och välbalanserade.
plus att de har flera avlossnings metoder och combo möjligheter.
*UT är vackarare då det har större variation i grafiken (och inte bara Quake's välkänd Röd,Svart,Brun)
*UT har fler, bättre och mer balanserade banor än vad Q3 har.. plus att UT har MYCKET större variation på dess banor.
*UT Har MÅNGA fler spel lägen än vad Q3 har ( Villket medför att spelat håller MYCKET längre) BLA: DM,TDM,CTF,Asault,InstantGib,HH och domination MedFlera.
*Ett plus i kanten för MmmmmMonster kil!
*UT har ett riktigt trevligt utseende när du är i menyn med många inställningsmöjligheter och ett överskådligt Yttre...
------------------------->
Så släpp erat Q3 och börja lira UT!
För här har ni enda anledningen till att Q3 har fler antusiaster
HÄR:
--->Det är fler som spelar Q3 än UT här uppe i norr då alla tror att Quake är det häfftigaste och enda som finns,( Ta nu inte det där bokstavligt ), vad jag menar är att det var många som började med Q1 och vandrade på den vägen uppåt... Plus att Quake är mycket mera välkänt hos Newbes då quake nu funnits i en välda massa år!
För även min mormor vet vad Quake är!
( Men männsiskor har alltid haft svårt att ta till sig det ovanliga ) 😀
Så de håller sig hos det de känner till, då i detta fallet QUAKE....
Jag hoppas ni förstod var jag ville komma med allt det där..
------------>
Kolla in de här länkarana
PC , DC , PS2 , unrealtournament.com
-------------->
Or back from the stairway to heaven...
[ Detta Inlägg ändrades av: -=*ThE_cRoW*=- den 2002-02-14 16:05 ]
May 17, 2001
May 17, 2001
Ngr anledningar till att Q3 e bättre än UT:
*Inte så himla överdrivna vapen som UT
*Smartare Botar
*Bättre mods
*Det krävs mer för att bli bra på Q3 än UT
*Grafikmotorn e bättre än UT (igentligen ingen betydelse)
*Mer spelglädje än UT
*Kan gör snygg trix
*Inget slår en härlig,jämn fight när det e ca 5 frags kvar
*Slipper höra Monsterkill hela tiden 😛
*Kan skriva mycket mera än så här men orkar inte.
*Detta tog mig mindre än en minut att skriva.
July 2, 2001
Hoho, det här måste jag bara svara på.
Quake3 har mer avancerad 3D-motor än vad UT har. UT har flashigare grafik genom att dom använder texturerna på ett effektivt sätt i UT. Dock så är 3D-motorn mer avancerad i Q3 eftersom den stödjer b-splines (runda ytor).
Q3 har mer känsla än UT. Tack vare strafejumping (bunnyhoppin), rocketjumping så kan man utveckla skills i hur man rör sig. Dessutom känns det mindre digitalt i Q3.
Angående mods så tror jag du inte förstår Q3's styrka. Det lär ju finnas mer mods till Q3 än till UT, kanske inte som standard. Men nerladdningsbara mods finns det hur mycket som helst utav (Favorit Rocket Arena).
Q3 har en mer genomtänkt vapenarsenal. UT's vapenarsenal är flashig, inget mer.
Inget är som att göra en 180 och raila någon i luften.
September 5, 2001
grejen är den att UT motorn är minst lika snygg som Q3´s fast den e byggd på Q2 tiden. UT tröttnar du inte lika snabbt på som Q3 eftersom det finns olika spel..DM,CTF osv. sen att det finns mutators som
InstantGIB!
det gör det hela MYCKET roligare. slipper ladda ner MODS o sånt strunt till q3.
December 25, 2000
detta kan ju diskuteras..., skillnaden mellan Q3 och UT är inte så j**la stor, folk dör som flugor och den bästa får mest frags.
Även om jag tycker att UT verkar vara lite snällare moot noobs.
Men tar man t.ex. Q3RA (det jag spelar av Q3/UT) så slår det UT med hästlängder, fast det inte är vidare snällt mot noobs, ärligt talat är det extremt noobfientligt...
Så båda spelen är bra på sitt sätt, dom äger cs stort iaf. CTF Face UT äger hur mycket som helst när man står uppe på taket, men det är inte mycket som slår en jämn match i Q3 när båda har ngra frags kvar
//ViU
November 29, 2001
October 8, 2001
Tycker UT CTF är jävligt kul, vi körde på ett LAN.
Q3 är inte alls lika kul som UT.
en anledning att Q3 har större skala spelare är för att namnet Quake är mer etablerat än Unreal, tack vare dom goda tiderna från förr.
Hade Q3 å UT varit nya från början så hade UT varit större.
Jag trodde själv innan Q3 släptes att det skulel bli en höjdare efter som jag e gammla Quaker
ack så besviken jag blev.
en dålig blandning av Q1 å Q2 i en orgie av pastell färger.
Alla moddar till quake 3 som inte är likt spel sättet i originalet är dåliga också, tex cs å tactical ops kopior till Q3 är så j**la sega.
kanske inte Urban Terror dock som verkar vara populärt, men jag har inte provat senaste versionen änn.
Det enda jag tackar Quake3 för är motorn som gjort underbara spel smo Wolfestein och Moh:aa och snart komande SoF 2
February 12, 2002
Nebi908 wrote:
Ngr anledningar till att Q3 e bättre än UT:
(+ är -=*ThE_cRoW*=- kommentarer på det hela)
*Inte så himla överdrivna vapen som UT
+ vapnen är inte överdrivna! dessutom är UT vapnen mer balanserade och fler! (med combo möjligheter)
*Smartare Botar
+ Bottarna i Q3 är inte bättre än de i UT! Faktiskt så är det så att bottarna i ut anses vara de bästa ( intiligentaste ) bottar som har gjorts hitils!
*Bättre mods
+ Beror väl på vad man anser vara bra mods
*Det krävs mer för att bli bra på Q3 än UT
+ Ne varför då? för att behärska en combo eller en vålt med dodge moves behövs det en hel del skills!
*Grafikmotorn e bättre än UT (igentligen ingen betydelse)
+ Ne det har faktiskt ingen betydelse
*Mer spelglädje än UT
+ Det där orkar jag inte ens svara på för det bror på vad man tycker!
*Kan gör snygg trix
+ Som jag sa tidigare så kan man ju gör dubbelhopp,volter,dodgeningar och combos mm plus att man kan göre en läcker segershest efter att man tagit ut någon! är inte det tricks?
*Inget slår en härlig,jämn fight när det e ca 5 frags kvar
+ Varför skulle en sån fight va bättre i Q3 än UT?
*Slipper höra Monsterkill hela tiden 😛
+ Beror på vad man tycker!
*Kan skriva mycket mera än så här men orkar inte.
*Detta tog mig mindre än en minut att skriva.
October 26, 2001
On 2002-02-15 10:32, ViU wrote:
meningslös diskussion, sätt punkt nu.. Vissa gillar Q3 andra UT (och vissa idot.. err.. andra gillar cs)
hA HA, cs vilket skämt
Vill även påpeka att UT är så förbannat nördigt när botaran bara håller på att snacka strunt och så(ex. Squel boy, Squel!).
UT är så j**la slött och segt, raketkastaren suger fett, finns inga imponerande miljöer (visst kan vissa banor vara bra men...), modelerna man får till spelat är så tråkiga de kan bli (Doom har bättre modeller) och dessutom så är vapnen så förbannat klena i alla kategorier.
Man kan liksom lassa på 10 raketer och snubben dör liksom inte, man kan skjuta med den där gröna och den där blå och snubbarna skjuts/studsar bara i väg.
Skit spel, det ligger bara på hyllan och samlar damm.
Tacka vet jag Quake 3 Arena, det är röj och man kan köra det under en lång tid och det är lika roligt än då.
(Ps. Är det inte de som kör CS som gillar UT?)
February 12, 2002
On 2002-02-15 11:00, ironanders wrote:
och dessutom så är vapnen så förbannat klena i alla kategorier.
Man kan liksom lassa på 10 raketer och snubben dör liksom inte, man kan skjuta med den där gröna och den där blå och snubbarna skjuts/studsar bara i väg.
Skit spel, det ligger bara på hyllan och samlar damm.
Tacka vet jag Quake 3 Arena, det är röj och man kan köra det under en lång tid och det är lika roligt än då.
(Ps. Är det inte de som kör CS som gillar UT?)
Nu fattar jag inte vad du menar med klena!!? Det räcker ju med en fullträff med EN raket för att ha ihjäl någon!
Vapnen är faktiskt mycket mera balanserade i UT för även om du har pistolen och möter en med RL så kan du ändå vinna den duellen med lite skillz (för det räcker med 2 skott i huuvet från pistolen för att fixa någon)
Och slutligen så håller då UT MYCKET MYCKET längre! (fler spel lägen fler kombinationer, fler och mer varierande banor mm )
July 2, 2001
On 2002-02-15 13:39, -=*ThE_cRoW*=- wrote:
Vad gör UT automatiskt åt en?
Jag syftar på hur man rör sig. I Q3 krävs det mycket träning att kontrollera sina rocketjumps eller bunnyjumping. I UT finns det ingen frihet utan man har sina förprogrammerade sätt att röra sig på. Det är som att köra med rocketjumpscript i Q3.
Vad beträffar vapnen i Q3 så är dom mer balancerade på sättet dom används. Man skickar en raket åt ett håll för att locka motståndaren gå åt andra hållet där man är beredd med railen. Det blir en ytterliggare nivå på spelet (sporten) med Quake.
February 12, 2002
Vadå förprogramerade RJump? Det är väl lika svårt att utföra ett RJump i UU uan att bli så skadad och att ha kontroll på hoppet som det är i Q3!
I UT kan du ju ta folk bakom hörn med ex rippern eller med liter splitter. Eller varför inte lägga ut lite bioslem och sedan skjuta en motståndare på det så att han splattas i bitar? ( MMM )
1 Guest(s)