July 2, 2001
Enligt gamespy idag:
Top 5 Games By Players
Half Life
44480
Quake 3: Arena
2844
Return to Castle Wolfenstein
2310
Unreal Tournament
1882
Medal of Honor Allied Assault
1608
September 5, 2001
January 30, 2001
February 12, 2002
"Unreal Tournament is decidedly more realistic than, say, Quake III Arena. You can't just launch rockets with reckless abandon, nor can you blaze through a hallway without thinking first. Your guys move like guys, weapons behave as they should, and a good headshot is a good way to put opponents out of their misery without expending too much ammo. With on-line support for up to 32 players, Unreal Tournament is one of the best on-line experiences to be had"
Or back from the stairway to heaven...
[ Detta Inlägg ändrades av: -=*ThE_cRoW*=- den 2002-02-25 15:51 ]
May 28, 2001
January 10, 2002
orkar inte poängtera allt felaktigt som inte stämmer så ja låter bli...
men tillägger i alla fall att i UT kan du i alla fall fungera som en enhet.. Du kan beordra dina lagkamrater (iiinte för många spel som du kan göra det det, iaf inte i fps..).
Sen kan man köra fördröjningsstrid i "assault". H U R kul som helst. det eller DM i q3... (oj va svårt val).
October 7, 2001
On 2002-02-14 16:03, -=*ThE_cRoW*=- wrote:
Jag anser att Q3 får extremt mycket spö av UT
Se nedan anledningen:
--->
--Ett par anledningar varför jag tycker att UT är det bättre av dessa spel--
( Detta är nu enligt mitt tycke och jag tar hänsyn till att folk kan ha andra uppfattningar om saker och ting)
*UT har bättre spel känsla.
*UT har fler och bättre vapen som är både varierande och välbalanserade.
plus att de har flera avlossnings metoder och combo möjligheter.
*UT är vackarare då det har större variation i grafiken (och inte bara Quake's välkänd Röd,Svart,Brun)
*UT har fler, bättre och mer balanserade banor än vad Q3 har.. plus att UT har MYCKET större variation på dess banor.
*UT Har MÅNGA fler spel lägen än vad Q3 har ( Villket medför att spelat håller MYCKET längre) BLA: DM,TDM,CTF,Asault,InstantGib,HH och domination MedFlera.
*Ett plus i kanten för MmmmmMonster kil!
*UT har ett riktigt trevligt utseende när du är i menyn med många inställningsmöjligheter och ett överskådligt Yttre...
------------------------->
Så släpp erat Q3 och börja lira UT!
För här har ni enda anledningen till att Q3 har fler antusiaster
HÄR:
--->Det är fler som spelar Q3 än UT här uppe i norr då alla tror att Quake är det häfftigaste och enda som finns,( Ta nu inte det där bokstavligt ), vad jag menar är att det var många som började med Q1 och vandrade på den vägen uppåt... Plus att Quake är mycket mera välkänt hos Newbes då quake nu funnits i en välda massa år!
För även min mormor vet vad Quake är!
( Men männsiskor har alltid haft svårt att ta till sig det ovanliga ) 😀
Så de håller sig hos det de känner till, då i detta fallet QUAKE....
Jag hoppas ni förstod var jag ville komma med allt det där..------------>
Kolla in de här länkarana
PC , DC , PS2 , unrealtournament.com
-------------->_________________
//KRÅKAN
--->
From outer space........
[ Detta Inlägg ändrades av: -=*ThE_cRoW*=- den 2002-02-14 16:05 ]
liksom hålla allt du har sagt här är ju exakt tvärt om ju ?!?
liksom UT e ju noll skill spel liksom vilken n00b som helst kan ju fragga vem som helst ju
ska vara som i q3 att det finns några gudar som eger alla andra men i ut kan alla ha tjans... liksom svårt å springa runt i UT å fragga med rocket launchern då... liksom skjuter en raket så flyger man till chile lr dör på fläcken... sen har "rail" vapnet som räker med ett skott för en kill va säger det ??? n00b spel liksom det finns ingen spel glädje i UT... Sen springer man runt på banan som en halt kossa...
November 2, 2001
*host* *host*
Jag säger då det
Varför äns disskutera detta?
Alltså, q3 är bättre för att:
Det har en mer advancerad 3d motor
Inte lika j**la budgetmotor som UT har, vilket bara bygger på texturer och inga effekter.
När du säger att vapnen är fler och balanserade: Alltså, vapnen i q3 är så balanserade som det går.
Tex, hur balanserat är det i UT om du sitter 3 mil bort med en sniperbössa och det kommer en kille med pistol? Du dör?, japp..
I q3 är det så att du måste kunna sikta för att döda.
T ex det är inte specielt svårt att få död på någon med rail om du är säker på Machinegun. Eftersom alla skott tar 7 i liv.
Det är inte heller det lättaste, du måste KUNNA träffa.
Och spelsätt:
Q3 har inte lika många spelsätt som UT bara för EN anledning: DET BEHÖVER INTE FLER!!
UT har så många för att folk inte ska tröttna på sättet man rör sig o.s.v.
Man kanske spelar UT max 1 dag, sen lägger man ner.
Jag har spelat q3 sen det släpptes, och det är fortfarande lika skoj.
Plus att q3 är LITE med player friendly
t ex att du kan ha det lite som du vill
När ni får CPMA moddeler i UT, så säg till
så GG på dig UT diggare.
October 8, 2001
On 2002-03-01 13:57, EiN_BäVeR wrote:
On 2002-02-14 16:03, -=*ThE_cRoW*=- wrote:
Jag anser att Q3 får extremt mycket spö av UT
Se nedan anledningen:
--->
--Ett par anledningar varför jag tycker att UT är det bättre av dessa spel--
( Detta är nu enligt mitt tycke och jag tar hänsyn till att folk kan ha andra uppfattningar om saker och ting)
*UT har bättre spel känsla.
*UT har fler och bättre vapen som är både varierande och välbalanserade.
plus att de har flera avlossnings metoder och combo möjligheter.
*UT är vackarare då det har större variation i grafiken (och inte bara Quake's välkänd Röd,Svart,Brun)
*UT har fler, bättre och mer balanserade banor än vad Q3 har.. plus att UT har MYCKET större variation på dess banor.
*UT Har MÅNGA fler spel lägen än vad Q3 har ( Villket medför att spelat håller MYCKET längre) BLA: DM,TDM,CTF,Asault,InstantGib,HH och domination MedFlera.
*Ett plus i kanten för MmmmmMonster kil!
*UT har ett riktigt trevligt utseende när du är i menyn med många inställningsmöjligheter och ett överskådligt Yttre...
------------------------->
Så släpp erat Q3 och börja lira UT!
För här har ni enda anledningen till att Q3 har fler antusiaster
HÄR:
--->Det är fler som spelar Q3 än UT här uppe i norr då alla tror att Quake är det häfftigaste och enda som finns,( Ta nu inte det där bokstavligt ), vad jag menar är att det var många som började med Q1 och vandrade på den vägen uppåt... Plus att Quake är mycket mera välkänt hos Newbes då quake nu funnits i en välda massa år!
För även min mormor vet vad Quake är!
( Men männsiskor har alltid haft svårt att ta till sig det ovanliga ) 😀
Så de håller sig hos det de känner till, då i detta fallet QUAKE....
Jag hoppas ni förstod var jag ville komma med allt det där..------------>
Kolla in de här länkarana
PC , DC , PS2 , unrealtournament.com
-------------->_________________
//KRÅKAN
--->
From outer space........
[ Detta Inlägg ändrades av: -=*ThE_cRoW*=- den 2002-02-14 16:05 ]
liksom hålla allt du har sagt här är ju exakt tvärt om ju ?!?
liksom UT e ju noll skill spel liksom vilken n00b som helst kan ju fragga vem som helst ju
ska vara som i q3 att det finns några gudar som eger alla andra men i ut kan alla ha tjans... liksom svårt å springa runt i UT å fragga med rocket launchern då... liksom skjuter en raket så flyger man till chile lr dör på fläcken... sen har "rail" vapnet som räker med ett skott för en kill va säger det ??? n00b spel liksom det finns ingen spel glädje i UT... Sen springer man runt på banan som en halt kossa...
Lite mycket Liksom?
jag tycker du sha vara tyst liksom,
liksom UT är mycket bättre Q3 liksom... n000b
1 Guest(s)