November 29, 2001
Hogan wrote: Försökte ändra till DirectX9-RenderDevice men det gick ju inte.
Och bättre grafik att vänta också?
"Textures in the full game are, on average, 2X higher resolution than in the demo. The textures in the demo were reduced because of download size limitations."
*doh*
Så smart jag är, not. Det är klart att det flyter bra när det är så lågupplösta texturer.
Får se hur det blir i fullversionen. Tycker allt de kunde släppt två versioner.
Jag försökte också ändra till D3D9 men filerna för den renderaren existerar inte ens så det var inte så lyckat 🙂
March 20, 2003
Cypress-h wrote: http://ftp.fz.se/?s=&p=spel/ut2004/
tack för tipset.... 5min Naaaajs
Var ju tokskoj! alla andra fps är på tok för realistiska men unreal håller måttet 🙂
August 10, 2001
Jag får rätt bra fps men jag har ett stort problem. När jag lirar onslaught på den stora utomhusmiljön så hänger sig musen typ hela tiden. Spelet i sig flyter på men jag kan inte flytta runt "viewen" med hjälp av musen. Jag har inte detta problemet med de andra kartorna i samma utsträckning. Jag har uppdaterat graffekortet och ljudkortet och testat safe mode med ljudet och testat att sänka upplösningen osv osv.
har en p4:a och audigy 2 och 512 megg ram. UT2003 flyter på bra. Märkligt värre. Någon som upplever samma sak?
April 14, 2001
För den som vill köra lite benchmarks.
Hittade dessa på nvnews.
November 29, 2001
Hogan wrote: För den som vill köra lite benchmarks.
Hittade dessa på nvnews.
56.108776
36.204632
57.572247
85.146545
82.824600
Athlon XP 3200+, Radeon 9800 XT, nForce2 400 Ultra, 768 MB PC 3200 osv.
Det är VÄLDIGT CPU-beroende, jag kan slå på 2x FSAA och 8x AF utan att prestandan ens blir en fps lägre typ.
April 14, 2001
UndaC: Har du provat skillnaden mellan Catalyst 4.1 och 4.2?
"Framerates in Unreal Tournament 2003 are up by as much as 15%" med 4.2 enligt ATi.
Låter ju för bra för att vara sant 🙂
[EDIT]ocfaq har inte kommit med SE>PRO än så jag väntar ett tag med benchmark.
[EDIT] Fan vad jag ljuger, det har dom visst!, kom för en stund sen 🙂
November 4, 2001
Jag körde
botmatch-all.bat oklockat.
22.029114 / 46.850864 / 116.204842 fps -- Score = 47.020420 rand[9600] 5.046610 / 30.279802 / 57.284321 fps -- Score = 30.320160 rand[8058] 1.804611 / 44.414543 / 78.420059 fps -- Score = 44.601288 rand[3073] 13.480057 / 58.235416 / 136.705109 fps -- Score = 58.410828 rand[8940] 19.960657 / 64.823639 / 152.824295 fps -- Score = 65.077797 rand[13217]
November 29, 2001
chrippaz wrote: Jag körde
botmatch-all.bat oklockat.22.029114 / 46.850864 / 116.204842 fps -- Score = 47.020420 rand[9600] 5.046610 / 30.279802 / 57.284321 fps -- Score = 30.320160 rand[8058] 1.804611 / 44.414543 / 78.420059 fps -- Score = 44.601288 rand[3073] 13.480057 / 58.235416 / 136.705109 fps -- Score = 58.410828 rand[8940] 19.960657 / 64.823639 / 152.824295 fps -- Score = 65.077797 rand[13217]
vilka inställningar?
ställ in allt på max i spelet
och se till så att UT2004.ini (System)
[D3DDrv.D3DRenderDevice] innehåller dessa inställningar
DetailTextures=True
HighDetailActors=True
SuperHighDetailActors=True
UsePrecaching=True
UseTrilinear=True
ReduceMouseLag=False
UseTripleBuffering=False
UseHardwareTL=True
UseHardwareVS=True
UseCubemaps=True
UseCompressedLightmaps=True
UseStencil=False
Use16bit=False
Use16bitTextures=False
MaxPixelShaderVersion=255
UseVSync=False
LevelOfAnisotropy=1
DetailTexMipBias=0.000000
DefaultTexMipBias=-0.500000
UseNPatches=False
TesselationFactor=1.000000
CheckForOverflow=False
AvoidHitches=False
OverrideDesktopRefreshRate=False
ReportUnusedTextures=False
DecompressTextures=False
TerrainLOD=0
SkyboxHack=False
LowQualityTerrain=False
MinDesiredFrameRate=0.000000
Sök gärna på MinDesiredFrameRate i filen och ändra det till 0 överallt. Jag tror eventuellt att det även kan ha betydelsevilken inställning den har i [WinDrv.WindowsClient]
4 Guest(s)