December 11, 2002
nu ha jag iaf fått datorn att sluta krascha (blue screen).. å fått UT2k3 att vara igång.. ett tag! nu kraschar den kanske efter.. 10-15 minuter.. fortfarande irriterande, men en bit på vägen..
vad jag gjorde var att öppna datorn.. alltså, ta bort skyddet omkring.. så att den blev kallare. men d kraschar som sagt fortfarande.. detta är hur ett fel mess kan se ut:
"UT2003 Build UT2003_Build_[2002-10-28_01.28]
CPU: AuthenticAMD PentiumPro-class processor @ 1605 MHz with 511MB RAM
Video: GeForce4 Ti 4200/AGP/SSE/3DNOW!
General protection fault!
History: UObject::ProcessEvent <- (HudBDeathMatch TUT-DM.HudBDeathMatch, Function XInterface.HudBDeathMatch.Tick) <- AActor::Tick <- TickAllActors <- ULevel::Tick <- (NetMode=0) <- TickLevel <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop" Dator specsen fick ni ju i fel messet.. nån som har nån aning? takk på förhand.
December 11, 2002
happ.. fick ett Critical Error när jag skulle ändra till 16-bitars color depth i UT2k3 nu oxo..
"Assertion failed: SetPixelFormat( hDC, nPixelFormat, &pfd ) [File:OpenGLRenderDevice.cpp] [Line: 533]
History: UOpenGLRenderDevice::SetRes <- UWindowsViewport::Exec <- APlayerController::execConsoleCommand <- UObject::ProcessEvent <- (Tab_VideoSettings Package.InteractionMaster.GUIController.GUITabControl.Tab_VideoSettings, Function XInterface.Tab_VideoSettings.ApplyChanges) <- UObject::ProcessDelegate <- GUIComponet::MouseReleased <- UGUIController::MouseReleased <- UInteractionMaster::MasterProcessKeyEvent <- UEngine::InputEvent <- UWindowsViewport::CauseInputEvent <- UWindowsViewport::UpdateInput <- UViewport::ReadInput <- APlayerController::Tick <- TickAllActors <- ULevel::Tick <- (NetMode=0) <- TickLevel <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop"
December 11, 2002
Har 48-50 grader just nu..
men jag hade nog bara för höga förhoppningar om att d skulle ha börjat funka bättre.. nu hann jag knappt börja lira förrän de blev krasch.. *så less*
General protection fault!
History: ATerrainInfo::Render <- RenderLevel <- FLevelSceneNode::Render <- FPlayerSceneNode::Render <- UGameEngine::Draw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop
December 11, 2002
kraschar fortfarande.
"General protection fault!
History: UObject::ProcessEvent <- (xPlayer DM-Antalus.xPlayer, Function Engine.PlayerController.PlayerCalcView) <- UCanvas::DrawActor <- UCanvas::execDrawActor <- (SniperRifle DM-Antalus.SniperRifle @ Function Engine.Weapon.RenderOverlays : 00D7) <- UObject::ProcessEvent <- (HudBDeathMatch DM-Antalus.HudBDeathMatch, Function Engine.HUD.PostRender) <- FPlayerSceneNode::Render <- UGameEngine::Draw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop"
January 12, 2003
jag har åxo lite problem med mitt ut2003.
men inte att det krashar ..
att det laggar
fast fps kan vara runt 100 ! 😡
har en
xp2000+
512mb PC2700
Asus gf4 ti4400
Chaintech 7VJL mobo
har nog testat allt asså.
alla drivar, köra om XP
twekat kortet hit och dit ..
men har kännsla att det är inget med gf4 kortet asså..
måste vara mode kortet?!?!?!
June 28, 2001
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
låter ju som nån irq krock, så testa o flytta runt pci korten.
loop saken kan det ju oxå vara, men jag minns knappt vad det är.
glömt vad spread spectrum var oxå,
och felmedelandena visar ju att det är en massa filer som är trasiga. dom kan ju gå sönder för prollen är för varm, kan även vara varmt graffekort eller trasigt minne.
dålig IDE kabel och skadad disk kan även spöka lite. kör en scandisk osv.
1 Guest(s)