February 12, 2002
Som topic.. UT2k4 gasar på å fyller upp växlingsfilen, spelet flyter men så fort nått ska bytas så hackar det å ibland så låser de ihop å börjar knaka ett tag.. När jag avslutar så är den nära på full å de tar ett tag att tömma den. En bugg? Hur fixar man? Nån fler som upplever samma?
December 31, 2001
Även jag har köpt detta underbara spel, men började dock gråta när jag upptäckte att min dator inte klarar av att köra det ordentligt 🙂
1024x768 med allt på medium och det går ändå ner mot 30 fps i hårda strider, ligger på ca 45-60 fps men stabilt går dem inte.
Börjar orvar på servern mata på med tex flacken i min ömma rygg så går det snabbt ned.
Någon som har en sida med lite tips och trix och vilka inställningar som drar mest fps ?
Något jag upptäckt är mouse lagg saken i input menyn drar ca 15-20 fps men dock så blir musen helt åt helvete i bland ( seg och drar efter )
September 15, 2003
first of, disable precacheing of playerskins in the settings.
well duh.. everyone alreading knows about that 😛 but theres more..
exit UT and open up your UT2004.ini file and go to the [ALAudio.ALAudioSubsystem] section.
[ALAudio.ALAudioSubsystem]
UseEAX=False
Use3DSound=True
UseDefaultDriver=False
CompatibilityMode=False
MaxEAXVersion=255
UsePrecache=True <- set to False
w/ these changes made my torland is loaded in just over 30 sec with lots less swapping but we're not done
in UT2004.ini, head down to the [D3DDrv.D3DRenderDevice] section
find the "UsePrecaching" attribute and set it to False.
do so in the [D3D9Drv.D3D9RenderDevice] to just to be sure
now torland loads in about 10-15 secs
however as we disable preloading of a buch of stuff these resources will hade to be loaded during gameplay.. this may caue small hitches here and there but i didnt really notice them and they only occur the first time a perticular resource is needed
only change this if you really need to..
and now, the hitches..
they seem to be caused by microsofts speech API witch is used for speech recognition.. some players have noted that hitches are not as frequent in non teamgame matches where you cant yell stuff at the bots (or atleast they dont understand when you do so)
so try disableing speech recognition and possibly text to speech (T2S also uses the Speech API) in the settings menu.
then Restart ut2004.
if you still get hitches open up ut2004.ini and search for:
AvoidHitches
and
CheckForOverflow
and set them to True.
as a last resort, try disableing Vsync
at least if you have a ATI card.
i got some tiny but constantly reoccuring hitches with Vsync enabled..
hope this works for ya.. and if it does, please bump this thread
EDIT:
a few players have reported that setting the
AvoidHitches and CheckForOverflow attributes stops GPFs from occuring
so to recap:
open UT2004.ini and search for
"AvoidHitches" and "CheckForOverflow"
and set them them both to True where ever you find them.
then save, close and cross yer fingers
i myself havent ever got a GPF in ut2004 so i cant confirm that this works but giving it a shot wont hurt
källa : http://www.unrealtournament.com :s forum
La upp 2 länkar på sweclockers forum för någon dag sedan, orkar inte lägga nåt här, det är bara jag som är lat antar jag...
September 15, 2003
Alright, this is an update on AL_'s original post.
In terms of precaching, there is more than just those lines.
On line 367-
[OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice]
UsePrecaching=False Change it to FALSE
On line 405-
[PixoDrv.PixoRenderDevice]
UsePrecaching=False Change it to FALSE
On line 411-
[Engine.NullRenderDevice]
UsePrecaching=False Change it to FALSE
On line 626-
[Engine.LevelInfo]
bNeverPrecache=True Change it to TRUE
Alright, time for a test run...
November 4, 2002
June 17, 2002
TERdON wrote: [quote=GolZa]Det är bara ändra så att växlingsfilen kan bli större. Jag har satt min som max på 9000 MB, dvs 9 GB
Processorn din klarar inte mer än 4 GB minne totalt (fysiskt + swap). Den är endast 32-bitars...
Va fan har prollen med växlingsfilen att göra???
October 7, 2002
MULLVADEN wrote: [quote=TERdON][quote=GolZa]Det är bara ändra så att växlingsfilen kan bli större. Jag har satt min som max på 9000 MB, dvs 9 GB
Processorn din klarar inte mer än 4 GB minne totalt (fysiskt + swap). Den är endast 32-bitars...
Va fan har prollen med växlingsfilen att göra???
Den klarar inte att adressera mer minne än så...
1 Guest(s)