May 8, 2001
Som tidigare sagts så är det svårt att svara på innan man vet mer om PS3:an men det finns några saker som talar mot XBOX:en idag.
* Dåligt med bra spel enligt mig (en del intressanta har visats men inte släppts)
* Grafiken i vissa idag existerande spel är riktigt dålig. (CoD2 är dock otroligt snyggt vilket ju visar att går att göra snygga spel).
* Mediafunktionerna är katastrofala. Dåligt stöd för video-format + den idiotiska begränsningen att man inte kan köra mp3 utan att rippa genom maskinen. Funkar dock tydligen med lite meck...
* Repar tydligen skivor om man inte är försiktig
Enligt mig är den lika kass som XBOX:en var när den kom så mitt svar idag är att jag väntar på vad PS3 kan erbjuda. Men man ska aldrig säga aldrig för hemma hos mig har PS2:an blivit ersatt av en XBOX med trådlös nätverksanslutning. Dock används den mest som media-spelare... 😉
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
May 6, 2002
jonaz wrote: ....Men man ska aldrig säga aldrig för hemma hos mig har PS2:an blivit ersatt av en XBOX med trådlös nätverksanslutning. Dock används den mest som media-spelare... 😉
jo, XBMC är kanon. Vad har du för WLAN-adapter till boxen? Räcker bandbredden för att streama filmer osv?
May 8, 2001
padda wrote: [quote=jonaz]....Men man ska aldrig säga aldrig för hemma hos mig har PS2:an blivit ersatt av en XBOX med trådlös nätverksanslutning. Dock används den mest som media-spelare... 😉
jo, XBMC är kanon. Vad har du för WLAN-adapter till boxen? Räcker bandbredden för att streama filmer osv?
Jag har en Netgear WGE111 (tror jag den heter) 54 Mbps. Har inte testat att streama något men det tar MAX 10 minuter per gig att föra över filer. Kanske det kan ge dig en uppfattning om hur bra det kan funka? Jag har inte på min dator 24/7 så därför har jag valt att inte streama.
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
January 22, 2004
June 3, 2001
padda wrote: [quote=jonaz]....Men man ska aldrig säga aldrig för hemma hos mig har PS2:an blivit ersatt av en XBOX med trådlös nätverksanslutning. Dock används den mest som media-spelare... 😉
Man behöver ca 2Mbit för att streama en 700mb fil.
6-7Mbit kanske för störe img filer.
Så 54Mbit räcker långt.
January 7, 2006
Jag är mest intresserad av 360 då jag har svårt för Ps's kontroller, även om jag kanske skulle kunna vänja mig 🙂
Om jag skulle köpa någon konsoll så är kravet att jag har råd med en större tv och att konsollen knäcks/får vettigt spelpris(troligtvis blir det ingen konsoll alls om spelen inte får vettigt pris, tar nog inte så jättmånga år innan det kommer några bra lågprisspel ).
May 8, 2001
Gueno wrote: [quote=padda][quote=jonaz]....Men man ska aldrig säga aldrig för hemma hos mig har PS2:an blivit ersatt av en XBOX med trådlös nätverksanslutning. Dock används den mest som media-spelare... 😉
Man behöver ca 2Mbit för att streama en 700mb fil.
6-7Mbit kanske för störe img filer.
Så 54Mbit räcker långt.
Du har säkert rätt men det är lite optimistiskt att anta att man verkligen får 54 Mbps bara för att WLAN:et ska klara det. Jag får sällan över 2000 kB/sek när jag överför till xboxen(~16 Mbps om jag inte räknat fel). Men i detta fall verkar det ju som det inte är några problem!
October 28, 2002
Revolution känns mest intressant nu.
Xbox360 har blivit så handikappad pga. att dem ska göra den så liten (ingen plats för riktig HD) och dess kopieringsskydd, man har totalt förstört media-funktionerna i en annars mkt kompetent HTPC! Men, när den knäcks och de problemen åtgärdas blir den självklart intressant.
PS3 har ju fördel iom. att flest intressanta titlar verkar komma till den, men dess "Live!" och Media funktioner måste vara likvärdiga minst iaf jag ska titta åt den.
Revolution kommer tillföra något nytt och lite mer innovativa spel, helt säker på det. Det blir inte bara en jävla massa ny flashig grafik etc och det gör den intressant. Även kontrollen verkar minst sagt spännande...
March 2, 2005
Hauk wrote: Revolution känns mest intressant nu.
Xbox360 har blivit så handikappad pga. att dem ska göra den så liten (ingen plats för riktig HD) och dess kopieringsskydd, man har totalt förstört media-funktionerna i en annars mkt kompetent HTPC! Men, när den knäcks och de problemen åtgärdas blir den självklart intressant.
PS3 har ju fördel iom. att flest intressanta titlar verkar komma till den, men dess "Live!" och Media funktioner måste vara likvärdiga minst iaf jag ska titta åt den.
Revolution kommer tillföra något nytt och lite mer innovativa spel, helt säker på det. Det blir inte bara en j**la massa ny flashig grafik etc och det gör den intressant. Även kontrollen verkar minst sagt spännande...
det ENDA som är häftigt och intressant med revolution är kontrollen.. nån snackade om nåt spel man fektas med svärd och då är kontrollen svärdet.. det verkar skitgrymt.. men annars verkar konsollen i helhet dölam, kass oxå om man jämför med 360 å ps3
March 5, 2005
Json_81 wrote: [quote=N1ko]men annars verkar konsollen i helhet dölam, kass oxå om man jämför med 360 å ps3
För att den e ett tv-spel o inte en multimediamaskin eller för att den inte har massa prestandasiffror att visa?
Mest för att dom flesta spel som görs till nintendo duger om man är 6 år och tycker att mario och zelda är det grymmaste som finns 😉 Nej men skämt åsido så är min uppfatning att nintendo verkar helt enkelt koncentrera sig på barn och unga tonåringar och släpper spel därefter. Sen dömer jag alla spelkonsoler efter dom spel som finns till dom och inte efter hur många miljarder eller triljoner beräkningar den kan utföra. För trots allt vi använder dom att spela med, för beräkningar finns det miniräknare och datorer 🙂
November 22, 2001
Redzo wrote:
Mest för att dom flesta spel som görs till nintendo duger om man är 6 år och tycker att mario och zelda är det grymmaste som finns 😉 Nej men skämt åsido så är min uppfatning att nintendo verkar helt enkelt koncentrera sig på barn och unga tonåringar och släpper spel därefter. Sen dömer jag alla spelkonsoler efter dom spel som finns till dom och inte efter hur många miljarder eller triljoner beräkningar den kan utföra. För trots allt vi använder dom att spela med, för beräkningar finns det miniräknare och datorer 🙂
Sant, det krävs ju att man gillar den sortens spel.
Jag e nog ett väldigt gammalt barn bara 😉
November 27, 2003
Jag vet inte hur många gånger jag sagt det men igen då: Kaplan kröp till korset ganska tidigt efter det att Nintendo annonserade Revolution och erkände att Nintendo måste göra en ändring pga den barnstämpel de fått.
De tänker därför skippa gulligullande i största möjliga utsträckning och satsa på en attityd som ligger mer rätt i tiden. En mogen Mario och ingen gullig gubbe som springer till sessans slott för att äta tårta.
Jag har redan sätt preliminära spellistor och eftersom dessa listor delar en del av de FPS som ska komma till PS3/Xbox 360, med skillnaden att jag inte kan nyttja HD, men istället får tillgång till kontrollern så är valet enkelt för mig iaf 😉
//Andreas
2 Guest(s)