April 5, 2003
En polare ska bygga en server. CS tror jag de var, iaf så skulle han ha ett 9700Pro i den, då frågar jag: - Varför? De kan ju inte behövas, ett graffe används ju bara lokalt! Till svar får jag: - Men... De är viktigt... vet inte varför men de är de... Så då frågar jag er, ni borde väl veta iaf. Vad gör ett bra graffe för skillnad på en server? Man tycker ju att ettorna och nollorna går från HDD till cpu och sen vidare ut till resten som spelar på servern! Eller? De är en dedikerad server som de snackas om kan jag tillägga.
November 29, 2001
Darko wrote: En polare ska bygga en server. CS tror jag de var, iaf så skulle han ha ett 9700Pro i den, då frågar jag: - Varför? De kan ju inte behövas, ett graffe används ju bara lokalt! Till svar får jag: - Men... De är viktigt... vet inte varför men de är de... Så då frågar jag er, ni borde väl veta iaf. Vad gör ett bra graffe för skillnad på en server? Man tycker ju att ettorna och nollorna går från HDD till cpu och sen vidare ut till resten som spelar på servern! Eller? De är en dedikerad server som de snackas om kan jag tillägga.
grafikkortet gör ingen som helst skillnad
den hade presterat precis lika bra med ett Voodoo 1
April 5, 2003
ruski2 wrote: Dedikerad server är ju bara nån DOS ruta, damn....
Precis vad jag tänkte!
Snackade me killen nu, och de bästa han har är: De var nån server me en massa grafik buggar å h*vete som dom bytte graffe på till nått bättre, och WOOPS GRAFIK BUGGARNA ÄR BORTA!!! vad kan ha orsakat detta!
:arg:
November 29, 2001
Darko wrote: [quote=ruski2]Dedikerad server är ju bara nån DOS ruta, damn....
Precis vad jag tänkte!
Snackade me killen nu, och de bästa han har är: De var nån server me en massa grafik buggar å h*vete som dom bytte graffe på till nått bättre, och WOOPS GRAFIK BUGGARNA ÄR BORTA!!! vad kan ha orsakat detta!
:arg:
fick klienterna grafikbuggar?
ehhh ingen grafik "skapas" på servern, din polare knarkar förmodligen för mycket bara
October 25, 2003
Får jag fråga varför han ens tänkte på att stoppa i ett 9700pro i en CS(!!)-server?
Spelet kräver ju inte mer än 200 mhz, och funkar totalt felfritt på högsta upplösningen me ett geforce3!
Tror på er, han hade nog tagit lite för mycket morfin tillsammans med läkarspriten...
1 Guest(s)