May 28, 2003
jag tycker det liknar BF för mycket. så man tröttnar snabbt på det. - efter som att man har kört bf så mycket. Barnora är också för få och för lika BF. - Ingen variation. Grafiken är tråkig och grå, kanske för att det ser ut att vara lera överallt. Bottarna till spelet är skit dumma. Har man skill på 100% skjuter dom igenom ALLT utan att man ser gubben. Och så stannar det konstigt nog i tex en tank om man själv lämnar den. Sitter kvar tills man typ kommer tillbaks nästa liv.
Konstigt spel.....
January 5, 2002
Förutom att det är lerigt, äckligt och ibland svårt att se fienden är miljöerna riktigt schyssta. Sen är det alltid trevligt att få döda asiater (får man skriva "gulingar" på det här forumet?) för omväxlings skull, avk är inte lika roligt längre.
Frågan är om inte Vietcong är bättre, jag tror fan att det är det.
January 17, 2004
Jag har precis spelat det några timmar, och jag tycker att det är ett väldigt bra spel.
Dock så är man lite van vid DCs flyg-/helikopterkontroller o styrning så chinooken känns väldigt seg, och de andra helikoptrarna är lite för.. lättstyrda om man säger så.
Annars tycker jag att det tyvärr är för likt vanliga BF.
Visst, grafiken är lite bättre och det är större variation på vapnerna och gubbarna då man kan välja mellan 4st ansikten o 2 olika uniformer per lag..
Att man kan "dra igång radion" i alla fordon är en kul grej, men det känns lite fel när man flyger en helikopter o har en stridsvagn fastsatt under sig. Mansjälv spelar Wagner - Flight Of The Valkyre, och stridsvagnen drar igång typ Surfin Bird.
Ska man bygga upp en känsla att det är.. film, så måste man jobba väldigt hårt själv och INTE ha idioter på sitt lag.
För någon som inte har någon fantasi och inte ser det roliga i att anfalla två helikoptrar med två stridsvagnar under och göra en "beach landing" borde nog inte spela detta.
Men detta är min egna uppfattning, då jag älskar lagspel och att rollspela så mycket som möjligt.
Upplevelsen av spelet varierar kraftigt från person till person, beroende på vad man vill att ett spel ska ha.
(Måste ju slänga in en liten NH Pro 'n Cons lista här)
Fördelar:
Bättre grafik
Bättre utarbetade vapen och fordon
Möjlighet att spela musik i fordonen(som även hörs ca 10-20m ifrån)
Möjlighet att transportera fordon mha. helikopter.
Rellativt bra uppbyggda banor.
Möjlighet att köra en simpel och en avancerad "radio-bar".
Nackdelar:
För likt BF1942, det känns faktist som en MOD/expansion.
Menyn är lite svåröverskådlig.
Om man kör med expanded "radio-bar" så kan det bli svårt att hitta det radio-kommandot man vill ha.
Lite dyrt (429:- på webhallen).
Men som sagt var.
Detta är hur JAG ser på spelet.
Jag rekommenderar att ni köper BF:V om ni vill ha ett spel som är väldigt roligt att spela online.(om man har smarta personer på sitt lag, som kan agera som ett lag)
Dock kräver det tydligen ganska mycket av datorn och uppkopplingen(provat att spela på ca 10-50mbit och det laggade.) förhoppningsvis fixas allt detta med nästa patch till BF:V.
Så köp det om en månad eller två, då har förmodligen de flesta buggar och problem fixats.
MVH
//Victor 'IceRaiser' Laninge
[EDIT]fixade låtnamn. märkte att min text är lite "flummig", men försök förstå endå 🙄 [/EDIT]
October 6, 2003
Jag har skrivit en recension och den finner du här
Det kanske underlättar lite.
Och alla ni som klagar på för få kartor och för mycket buggar. Ärligt, bara tyst. Spelet är inte ens patchat, det blir bättre med patcharna.
January 17, 2004
snyde wrote: Förresten, kan nån tala om hur man drar igång musiken som finns med i spelet? Jag lyckas bara spela upp egen musik.
Huh? hur lyckas du med det? 😮
Dock så trycker du på nollan för att få upp låtlistan.(fungerar bara när du sitter i ett fordon, och det går att byta knapp under options/controls/common) :bok:
October 23, 2001
BF Vietnam rockar! Påminner en del om BF1942, men har fått en bra uppfräschning.
Gräset och alla växter är coola och skapar nya möjligheter för den som vill gömma sig eller smyga fram i skogen. Cool musik oxå!
För mig var det självklart att hosta upp 499 kr när det släpptes!
Det var värt varenda krona!!!!
1 Guest(s)