September 16, 2002
SATIVA wrote: Läste detta. Kommer nog aldrig mer köpa nåt av "DICE" spel igen. Besvikelsen efter BF2 va droppen. QW och AA för min del.
Personligen tycker jag det är barnsligt att ta illa upp av en sådan kommentar. Och det Nilsson säger går att tolka på flera sätt.
October 25, 2001
Barnsligt och barnsligt. Tycker det är konstigt att "Dice" riktar in sig på ett nytt spel innan ens BF2 är färdigt.
Och det är ju så uppenbart. Så länge folk köper spel av dice så skiter dom i att få en produkt riktigt färdig. Men om du tycker det är OK så köp så mkt du vill.
August 30, 2005
skiroy wrote: [quote=tiggre]känns som beta release...
inga direkta nyheter i motorn som man kan se mot bf2?
som sagts tidigare, infanteri har man inte mycket nytta av att vara...
löjligt att stå och skjuta på core i "moderskeppen"
bara testat en timme i torsdagskväll... men är en stor besvikelse under den tiden... och då är jag ett stort fan sen dagen 1942 släpptes 🙁
har ändå köpt 2142 online redan... men känns lite som 2142 är som battlefield vietnam (måste släppa nåt varje år för att tjäna pengar blablabla)
Utjatat eller inte...bedöm själv.
”Battlefield 1942”.
”Battlefield 1942: Road to Rome”.
“Battlefield 1942: Secret weapons of WWII”.
“Battlefield Vietnam”.
“Battlefield 2”.
"Battlefield 2: Special forces".
“Battlefield 2: Modern combat”.
“Battlefield 2142”.
“Battlefield: Bad company”. 🙄
fy på dej du glömde booster packen oxå. 2 st
September 12, 2001
urk wrote: [quote=skiroy][quote=tiggre]känns som beta release...
inga direkta nyheter i motorn som man kan se mot bf2?
som sagts tidigare, infanteri har man inte mycket nytta av att vara...
löjligt att stå och skjuta på core i "moderskeppen"
bara testat en timme i torsdagskväll... men är en stor besvikelse under den tiden... och då är jag ett stort fan sen dagen 1942 släpptes 🙁
har ändå köpt 2142 online redan... men känns lite som 2142 är som battlefield vietnam (måste släppa nåt varje år för att tjäna pengar blablabla)
Utjatat eller inte...bedöm själv.
”Battlefield 1942”.
”Battlefield 1942: Road to Rome”.
“Battlefield 1942: Secret weapons of WWII”.
“Battlefield Vietnam”.
“Battlefield 2”.
"Battlefield 2: Special forces".
“Battlefield 2: Modern combat”.
“Battlefield 2142”.
“Battlefield: Bad company”. 🙄
fy på dej du glömde booster packen oxå. 2 st
Ska inte upprepas. :pray:
Min åsikt om detta är att DICE har sålt sig å det grövsta men det är ju jag det.
*nostalgispelar snart Pinball Fantasies*
December 26, 2001
Själv tyckte jag det var redigt sunkigt + att jag blev utkastad från EA master servern hela tiden + "lost connection to server".
Känns som dom kastade ihop konceptet på ca. 10 minuter. Det känns som dom bara försöker mjölka pengar från fansen.
EA: Join the dark side!
Dice: Yes master.
EA: Now we can rule the game-industries as father and son.
Dice:.....
Dice:......
Dice: Profit!
September 16, 2002
Gascogne wrote: [quote=Kizo]/me har avbokat.
Lust att dela med dig av de dåliga sidorna av spelet? 🙂
Är faktiskt inte så mycket pga. "dåliga sidor" av spelet. Det är för att jag beslutat mig för att jag inte har tid att dedikera till det, i den utsträckning jag skulle vilja. Samt att det inte är ett spel (för mig) som jag bara kan spela när som helst, för jag vill spela med vänner.
October 25, 2001
Laguna wrote: Själv tyckte jag det var redigt sunkigt + att jag blev utkastad från EA master servern hela tiden + "lost connection to server".
Känns som dom kastade ihop konceptet på ca. 10 minuter. Det känns som dom bara försöker mjölka pengar från fansen.
EA: Join the dark side!
Dice: Yes master.
EA: Now we can rule the game-industries as father and son.
Dice:.....
Dice:......
Dice: Profit!
Haha! Klockrent
March 6, 2005
Danne73 wrote: Har inte spelat det men jag tycker de mjölkar lite väl mycket ur samma Battlefield-motor. Ser ju likadant ut varenda spel.
Jo , ser exakt ut som i battlefield 2.
Annars tycker jag det känns lite
"Plastigt". När jag tittade på 2142 Trainer Introt
så känndes det otroligt koolt , men efter några minuters
spel så blev det tråkigt. BF2 MOD???
August 15, 2004
Falcon wrote: Spelet har funnits ute i ett par dagar eller liknande ?? Redan finns det en patch ute...fy fan så dåligt det har blivit.
Tacka vet jag 1942.
Själv tycker jag att BF2142 är riktigt kul, det tar liten stund innan man vänjer sig vid spelet.
Det fungerar riktigt bra efter patchen och att det har kommit upp vettiga servrar. 😀
January 10, 2005
hawkie wrote: Gillar det mer och mer, känns dock som om det laggar lite väl när man spelar 48 pers, kan bero på min stackars dator. Borde räcka tycker jag...
AMD 64 3400+,1gb ram, 9800 pro.
Kan säga att om de kör med samma kod som i BF2 så behöver man över 1gb i minne. Kan bero på därför.
Och ang min personliga uppfattning av 3 kvällar(16+ timmar) att spela BF2142 så tycker jag att de va nog de segaste liret på länge, känns som man mest glider runt i sin tank/bil på långa transportsträckor. Detta då man gamför detta med BF2 grymt mycket, vilket jag lirat sedan de kom både public och i clan. Liksom inte alls samma intensitet som BF2 där det händer nått nästan helatiden
Om någon minns den gammla Star Wars modden Galactic Conquest till BF1942 så är BF2142 samma fast sämmre, det ända de har fixat gentemot modden är "walkersarna" tycker även att de snott lite grejjer från SW också, ex är transport (planen/heli) lr vad de nu är, grymt lika transport planen i SW episod 2.
Kan säga också att själva spelet inte känns som ett nytt spel utan en/ett rejäl mod/tillägg till BF2.
Sen om man gämför designen på spelet så känns det bara kargt, svart och vitt, kantigt m.m. Inga härliga texturer direkt. Om man gamför med tex BF2. För efter en närmare titt så finns de inte många rundade kanter i detta spel, känns som de bara utnuttjat sin framtids vision att allt ska vara i 2 färger och vara kantigt, stilrenaste på länge... NOT. Kommer verkligen allt i framtiden vara uppbyggt av betong och stål?
Sen så känns inte ljudet lika skönt som BF2, vapnena piper värre än SW laser pistoler, lite halv taffligt.
Var en av de som trodde att DICE skulle ta sig i kragen och släppa ett bättre spel än BF2, som inte har blivigt färdig patchat än :/ många buggar kvar. För de fick ju en andra chans, de kunde ju ha utnyttjat den.
Blir väll att hålla koll på Quake Wars istället, lr nått annat lir.
Mvh Arre
PS. detta är ju mina uppfattningar vad gäller BF2142 😉 DS.
October 28, 2002
Bojkottar helt och hallet alla BETA spel DICE spottar ur sig anda sedan den "fina" upplevelsen med bf1942...
Har BFTV kommit an?
Testat 2142 och kan bara saga fyfan... javla skrap. Hoppas skiten faller for dom snart sa vi blir av med deras oseriosa fasoner fran spelmarknaden.
2142 ar i basta fall en dalig modd till BF2.
2 Guest(s)