June 23, 2006
"Med så få ord som möjligt presenterar Valve en kommande titel från Turtle Rock Studios - skaparna av Counter-Strike: Condition Zero och Counter-Strike: Source. Huvudingrediensen i Left 4 Dead är glädjande nog coop och av den första bilden att döma vankas det action med hjärnhungriga zombies." - FZ.se
Left 4 Dead
Ett actionspel med fokus på coop och zombies.
Plattform: PC
Release: 2007
Genre: Förstaperson, Action
Utgivare: Valve
Utvecklare: Turtle Rock Studios
[Image Can Not Be Found]
Turtle Rock and Valve Announce Left 4 Dead
Co-operative Multiplayer Action From the Makers of Counter-Strike
November 20, 2006 - Turtle Rock Studios and Valve today announce Left 4 Dead, a co-operative multiplayer action game from the makers of Counter-Strike.
"By leveraging its industry-leading AI technology and years of Counter-Strike development experience, Turtle Rock is building upon the elements that make Counter-Strike successful and applying them to Left 4 Dead," said Gabe Newell, co-founder and president of Valve. "What Counter-Strike did for multiplayer action games, Left 4 Dead will do for co-op games."
Left 4 Dead is built atop the most advanced version of the Source Engine and introduces version 2 of Turtle Rock's artificial intelligence (A.I.) technology.
Left 4 Dead will debut on the PC in 2007
Själv överväger jag huruvida jag ö.h.t ska köpa och spela spel via Steam mer.
Kör som kanske bekant en dedikerad CS:S-server, på vilken jag ungefär en gång i månaden (Patchar.)får lägga ner flera timmar för att få admin och plug-ins att fungera vettigt igen.
Detta tycker jag är tämligen irriterande, eftersom jag när jag mixtrar med dessa plug-ins knappt vey vad jag håller på med. Senast det hände var nu i fredags, vilket innebar tji spelande i helgen. Detta drabbar även 2 andra 40+ som varit med och bidragit till servern.
🙁
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)