September 16, 2002
Dimension Zero wrote: [quote=Kizo][quote=Dimension Zero]En fråga: Är det nån som vet om man kan få tillbaks humanity poäng? 😮
Jag har förlorat 2-3 st redan och jag har uppfattat det som bra att man har kvar dem, eller har jag fel? 😛
Humanity får du tillbaka när du gör "goda gärningar". T.ex. om du hjälper sjuka, etc.
ok, men inte genom t.ex. uppdragen?
aja, jag kan typ inte göra så mkt goda gärningar....är nosferatu och alla springer när jag kommer i närheten 😛
Jo, det kan vara i uppdrag också. När du t.ex. väljer ett medmänskligt beslut, så PLING - får du en humanity point.
February 17, 2004
Kizo wrote: [quote=Dimension Zero][quote=Kizo][quote=Dimension Zero]En fråga: Är det nån som vet om man kan få tillbaks humanity poäng? 😮
Jag har förlorat 2-3 st redan och jag har uppfattat det som bra att man har kvar dem, eller har jag fel? 😛
Humanity får du tillbaka när du gör "goda gärningar". T.ex. om du hjälper sjuka, etc.
ok, men inte genom t.ex. uppdragen?
aja, jag kan typ inte göra så mkt goda gärningar....är nosferatu och alla springer när jag kommer i närheten 😛
Jo, det kan vara i uppdrag också. När du t.ex. väljer ett medmänskligt beslut, så PLING - får du en humanity point.
Ok, tack...men asså finns det NÅTT "socialt" eller typ spec. man kan göra med en nosferatu? 😮 Så fort man försöker prata med någon så springer dom för livet! 🙁 😛
September 13, 2001
Jag har hört från en polare som är mycket insatt i vapires världen (rollspelare osv) att Malkavian ( om det är dom som är dom tokiga) är den roligaste klanen att lira. Personer i tvapparater osv börjar prata med dig mm mm.
Jag har inte spelat vapires (rollspelet) på många år, men min polare hade mycket gott att säga om spelet, så jag ska nog ta och testa det senare i veckan.
December 29, 2003
ok , men har någon fastnat på mitt problem som kan hjälpa mig vidare ?
tack , men ja hitta de före ja läste nu har ja fastnat igen ,då man har snackat med han i stripp affären. så betalar man 500$ , sen säger han att man ska gå nerför vägen och lyssna i en telefon , är 2 telefoner längst på vägen typ , men ingen ringer. vad ska man göra där ?! och vart hittar man den där Apocaluptus kistan har blivit tillsagt att inte komma tillbaka förräns ja har hittat den
Dimension Zero: Nosferatu är inte direkt en social sort. Hehe. Ändå tillfällen en Nos får vara social är med andra vampyrer. Det är därför det alltid finns gränder, bakdörrar och kloaker för att komma vidare för Nos. Pga en Nosferatus utseende så får de aldrig visa sig för de dödliga.
November 4, 2003
Zyrus wrote: Är det bara för mig som spelet låser sig hela tiden? Verkar vara jäkligt krävande oxå för det laggar så in i hellvete.. Fast jag har ju rätt så sunkig dator oxå så det är kanske inte så konstigt...
Jag tror det beror på att spelet är kasst optimerat som det går segt, däremot har jag inte haft problem med att det låser sig.
September 16, 2002
davidrone wrote: [quote=Zyrus]Är det bara för mig som spelet låser sig hela tiden? Verkar vara jäkligt krävande oxå för det laggar så in i hellvete.. Fast jag har ju rätt så sunkig dator oxå så det är kanske inte så konstigt...
Jag tror det beror på att spelet är kasst optimerat som det går segt, däremot har jag inte haft problem med att det låser sig.
Ja, Troika kan verkligen inte hantera Source motorn lika bra som Valve själva.
Och spelet har fått en hel del gnäll på att det har grova buggar som kan få hela spelet att krascha. Som tur är fungerar det bra för mig.
January 28, 2004
January 17, 2002
Zyrus wrote: Är det bara för mig som spelet låser sig hela tiden? Verkar vara jäkligt krävande oxå för det laggar så in i hellvete.. Fast jag har ju rätt så sunkig dator oxå så det är kanske inte så konstigt...
Hmm, det flyter på rätt bra med min P4 2.0@2.4 med ett GF Ti4600 och 1 gig ram. Din rig är bättre än min, så felet ligger inte där tror jag. Ska väl inte ens fråga om du har nyaste drivrutinerna.
Du kanske är för petig med grafiken? 800x600 duger gott.
December 18, 2001
CoLiC wrote: [quote=Zyrus]Är det bara för mig som spelet låser sig hela tiden? Verkar vara jäkligt krävande oxå för det laggar så in i hellvete.. Fast jag har ju rätt så sunkig dator oxå så det är kanske inte så konstigt...
Hmm, det flyter på rätt bra med min P4 2.0@2.4 med ett GF Ti4600 och 1 gig ram. Din rig är bättre än min, så felet ligger inte där tror jag. Ska väl inte ens fråga om du har nyaste drivrutinerna.
Du kanske är för petig med grafiken? 800x600 duger gott.
Där tror jag att du har lite fel simon... Det laggar nog mest pga att jag har för lite minne..
Spelet stannar lixom upp ibland för att svappa en massa till hårddisken..
Vi får se hur det går när jag har köpt en 512mb sticka till.
Fattar dock inte varför det låser sig titt som tätt.. Kanske hårddiskarna som håller på att lägga av..
Edit: innan nån säger att det räcker gott och väl med 1gb ram så måste jag meddela att jag har bara 512mb för en sticka är DÖD!
Nu har jag ändrat i signen också.
February 17, 2004
Kizo wrote: Dimension Zero: Nosferatu är inte direkt en social sort. Hehe. Ändå tillfällen en Nos får vara social är med andra vampyrer. Det är därför det alltid finns gränder, bakdörrar och kloaker för att komma vidare för Nos. Pga en Nosferatus utseende så får de aldrig visa sig för de dödliga.
hehe jo jag har märkt det 😛
men dom är ballast tycker jag iaf.! 😀
Men blir det nån större skillnad om man spelar i en annan clan, utom att man kan visa sig för folk o sånt? får man t.ex. andra uppdrag?
EDIT: Angående Inställningarna för grafik o sånt så kör jag med default på allt utom att jag ändrat till 1024x768 och det hackar lite för mig, men hl2 hackade nästan ingenting för mig och jag körde rätt hög upplösning o.s.v. 😮
September 16, 2002
Dimension Zero wrote: [quote=Kizo]Dimension Zero: Nosferatu är inte direkt en social sort. Hehe. Ändå tillfällen en Nos får vara social är med andra vampyrer. Det är därför det alltid finns gränder, bakdörrar och kloaker för att komma vidare för Nos. Pga en Nosferatus utseende så får de aldrig visa sig för de dödliga.
Men blir det nån större skillnad om man spelar i en annan clan, utom att man kan visa sig för folk o sånt? får man t.ex. andra uppdrag?
EDIT: Angående Inställningarna för grafik o sånt så kör jag med default på allt utom att jag ändrat till 1024x768 och det hackar lite för mig, men hl2 hackade nästan ingenting för mig och jag körde rätt hög upplösning o.s.v. 😮
Du får inte andra uppdrag såvitt jag vet, men HELT andra lösningar.
Ta t.ex. skeppet som Prince LaCroix ber ig besöka utanför hamnen, som du måste ta en liten båt ut till. (Ganska tidigt i spelet).
Jag pratade (du får inte ens bli sedd) med första vakten och lurade i honom att jag var en reporter. Så han gav mig lösenord till datorn och lurade bort en vakt som stod vid en dörr. Det vara bara ett exempel.
Och för alla som håller på att skriva sina specs:
Det är tydligen inte så att bättre är bättre. Självklart är en starkare dator att föredra, men det är tydligen så att det är problem med vissa system och inte andra. Det är alltså inte enbart om man har nog Stark dator.
January 28, 2004
Dimension Zero:
För att få tillgång till så många uppdrag som möjligt bör man ha hög persuasion och helst spela som Toreador eller Ventrue. Det finns bara ett uppdrag som en nosferatu kan få men ingen annan, men många uppdrag som en nosferatu inte kan få.
Betala aldrig nån för upplysningar det finns alltid alternativa metoder.
February 17, 2004
Kizo wrote: [quote=Dimension Zero][quote=Kizo]Dimension Zero: Nosferatu är inte direkt en social sort. Hehe. Ändå tillfällen en Nos får vara social är med andra vampyrer. Det är därför det alltid finns gränder, bakdörrar och kloaker för att komma vidare för Nos. Pga en Nosferatus utseende så får de aldrig visa sig för de dödliga.
Du får inte andra uppdrag såvitt jag vet, men HELT andra lösningar.
Ta t.ex. skeppet som Prince LaCroix ber ig besöka utanför hamnen, som du måste ta en liten båt ut till. (Ganska tidigt i spelet).
Jag pratade (du får inte ens bli sedd) med första vakten och lurade i honom att jag var en reporter. Så han gav mig lösenord till datorn och lurade bort en vakt som stod vid en dörr. Det vara bara ett exempel.
Och för alla som håller på att skriva sina specs:
Det är tydligen inte så att bättre är bättre. Självklart är en starkare dator att föredra, men det är tydligen så att det är problem med vissa system och inte andra. Det är alltså inte enbart om man har nog Stark dator.
Ok, fan va jobbigt att jag inte får bli sedd 😕
aja, men jag funderar på att spela spelet med en helt annan karaktär, typ toreador kanske 🙂
Multiface wrote: Dimension Zero:
För att få tillgång till så många uppdrag som möjligt bör man ha hög persuasion och helst spela som Toreador eller Ventrue. Det finns bara ett uppdrag som en nosferatu kan få men ingen annan, men många uppdrag som en nosferatu inte kan få.
Betala aldrig nån för upplysningar det finns alltid alternativa metoder.
Ok, vad är det för uppdrag som en nos. får som inte alla andra får då? 😛
Aja men som sagt, jag ska testa spelet med en annan gubbe 🙂
April 10, 2003
mordeth wrote: [quote=Tyrfing]Jag kunde köra spelet i höga intsälningar och i 1024*768
utan porblem den enda gången spelet krasha var när man skulle ¤Spoiler¤ 😉
Det är ett känt problem, man måste dra hem patchen till spelet för att det inte ska dö just där...
Jo jag vet klarade det innan patchen och fick lösa det hela med codfönstret man skiver in fusken i.
1 Guest(s)