March 10, 2003
Gissar på att du skall skapa banor i valves hammer editor ?
Filen skall följa med i hammer om jag inte minns fel.
Har du worldcraft är det en äldre variant och kanske inte fungerar bra ihop med nyare varianter av HL motorn.
Har Du steam rekommenderar jag att du använder SDKn där.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 30, 2005
Ctrl wrote: Gissar på att du skall skapa banor i valves hammer editor ?
Filen skall följa med i hammer om jag inte minns fel.
Har du worldcraft är det en äldre variant och kanske inte fungerar bra ihop med nyare varianter av HL motorn.Har Du steam rekommenderar jag att du använder SDKn där.
hammer editor? va e dä?
Worldcraft 3.3 ??
Vad är SDKn?
March 10, 2003
SDK:n är gratis och finns att ladda genom Steam om man har ett Steam konto.
Jag har bara vanliga HL2 och kan köra SDK via Steam.
Worldcraft är en mycket gammal variant. Hammer heter den nyare varianten som valve släppte.
http://collective.valve-erc.com/
Är en mycket bra engelsk sida att börja titta på om man undrar över något
som har med att göra banor till HL serien.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
August 16, 2003
Ctrl, fel fel fel....
Om man har Steam konto...
jag startar nu brorsans dator bara för att bli 100% säger istället för 99% säker.
nej det var som jag trodde, han har inte SDK.
det var nu jag fick panik och kände att jag hade gjort bort mig, jag hade den inte heller, den låg under Tools, och så kollar jag på brorsans dator under Tools: Dedicated Server och Source Dedicated Server.
hmm jag drar slutsatsen att man måste ha ett Steam konto MED HL2
jag har läst det första inlägget några gånger, jag ser ingewt om att det ska vara 2an, står bara "half-life"
SDKn heter väl, Source SDK
March 10, 2003
Oki, men den nyare editorn heter iaf Hammer till HL1 motorn.
Det bytte namn i samma veve som opposing force/blueshift kom ut.
Hade väl att göra lite med att CS gick retail med.
Edit: Du har filerna här iaf: http://www.vlatitude.com/files.php
November 23, 2001
Poontus wrote: Ctrl, fel fel fel....
Om man har Steam konto...
jag startar nu brorsans dator bara för att bli 100% säger istället för 99% säker.nej det var som jag trodde, han har inte SDK.
det var nu jag fick panik och kände att jag hade gjort bort mig, jag hade den inte heller, den låg under Tools, och så kollar jag på brorsans dator under Tools: Dedicated Server och Source Dedicated Server.hmm jag drar slutsatsen att man måste ha ett Steam konto MED HL2
jag har läst det första inlägget några gånger, jag ser ingewt om att det ska vara 2an, står bara "half-life"
SDKn heter väl, Source SDK
lite OT: Jag har SDK'n. Men jag har inte HL2, jag har bara CS1.6, CSS, DoDS och HL2DM.
2 Guest(s)