May 14, 2003
Nu tror jag att jag har kommit på en ide som ingen annan har tänkt på? Hur jag än har sökt på internet så har jag ännu inte sett idéen. Den är enkel och därför vill jag samtidigt skydda den. Teknologin finns redan för att använda den. Även "spelen" jag kan använda finns. Dock kvarstår det att ingen har sammanfört dessa till det nya användningsområdet.
Samtidigt som jag vill ha ut min idé och kanske tjäna pengar på den så blir jag en "förbrukningsvara" eftersom jag inte är till någon större nytta efter "avslöjandet". Så jag måste samtidigt kunna skydda idéen.
Någon som vet hur man går tillväga? Var man kan vända sig?
Förra idén jag hade, var det en som var 3 månader före mig : ( hoppas jag har mer tur denna gång : P
August 4, 2005
December 25, 2000
Men kontakta inte EA, om de inte snor din idé är de ändå inte intresserade av att publicera den eftersom EA bara publicerar välbeprövade koncept som kostat minst 50 biljoner att utveckla och gärna bara är samma spel som något annat men med två nya bilar 🙂
Okej förlåt jag har lite fördomar, men pröva med någon mindre svensk utvecklare det är större chans att de nappar på idén. Google vet säkert om flera men de jag kommer på nu är DICE (inte små längre och ägs av EA så kanske inte ett bra alternativ) och Star-någonting som senast jag kollade var ganska små.
2 Guest(s)