March 23, 2004
Med viss risk för att reta upp en viss admin gör jag om min tråd.
Till att börja med citerar jag ur tråden "CS-Frågor hänvisas till http://www.counter-strike.nu:s forum." då jag anser att min tråd ej bryter mot några regler. (Om det finns hemliga regler ber jag om ursäkt).
Alla CS relaterade frågor blir bäst besvarade om ni ställer dom i forumet på http://www.counter-strike.nu
Här är adressen till forumet:
http://www.counter-strike.nu/phpBB2/* Detta skriver vi, för att vi på NH vet att kunskapen på denna siten är mycket hög och för att vi vill att ni ska får snabb och bra hjälp med just dessa frågorna.
Vi vill inte på något sätt tvinga er. Utan det är för er egen skull!
Kan även passa på att säga att jag redan frågat i counterstrike.nu:s forum utan resultat.
Så, till frågan:
Installerade CS 1.6 häromdagen. Till min fasa upptäcker jag att fps:en pendlar mellan 49 och 50 sådär snabbt som den vanligtvis gör mellan 99 och 100.
Iallafall, jag kollade så allt var rätt inställt med fps_max osv. Har kollat så "åsidosätt uppdateringshastighet" är rätt inställt, har även provat stänga av Vsync. Inget hjälper!
Vad är det här för fanskap? Nån ny bugg eller?
December 29, 2003
March 29, 2003
richardb wrote: [quote=PolarIce]Har du XP?
I sådana fall kan RefreshLock kanske hjälpa.
Jag kör med 66.93 så det finns ju alternativ för att åsidosätta uppdaterings hastighet..
Det är ju konstigt det här, spelade cs bara för några veckor sedan då var allt bra..
Du råkar inte ha någon process igång som drar onödigt mycket med resurser?
Har du scannat igenom datorn med ad-aware, Spybot, antivirsprogram?
March 23, 2004
PolarIce wrote: [quote=richardb][quote=PolarIce]Har du XP?
I sådana fall kan RefreshLock kanske hjälpa.
Jag kör med 66.93 så det finns ju alternativ för att åsidosätta uppdaterings hastighet..
Det är ju konstigt det här, spelade cs bara för några veckor sedan då var allt bra..
Du råkar inte ha någon process igång som drar onödigt mycket med resurser?
Har du scannat igenom datorn med ad-aware, Spybot, antivirsprogram?
Njaee.. jag har inte det här problemet på andra spel, bara på cs..
Dessutom har jag fobi mot spyware, kör spybot, crapcleaner och allt möjligt flera gånger om dagen 😛
Det verkar mer som om gränsen är 50 fps på n¨åt lurigt sätt, jag får inga drops eller så..
March 23, 2004
Pim_ wrote: Först skriver du att du installerade det häromdagen o att det inte går bra.....
Sen skriver du att det funkade bra för ett par veckor sedan....Har du möjligtvis ändrat ngt däremellan?
Nae, datorn är rätt fräsch nu, formaterade i början av förra veckan.
Jag får helt enkelt ta och ominstallera det och se om det hjälper. Fast det orkar jag nästan inte med.. tar så lång tid för steam att tanka det osv..
March 20, 2003
richardb wrote: [quote=Pim_]Först skriver du att du installerade det häromdagen o att det inte går bra.....
Sen skriver du att det funkade bra för ett par veckor sedan....Har du möjligtvis ändrat ngt däremellan?
Jag får helt enkelt ta och ominstallera det och se om det hjälper. Fast det orkar jag nästan inte med.. tar så lång tid för steam att tanka det osv..
Så en formatering ändrar inte ngt?
March 23, 2004
Pim_ wrote: [quote=richardb][quote=Pim_]Först skriver du att du installerade det häromdagen o att det inte går bra.....
Så en formatering ändrar inte ngt?
Tycker inte en formatering räknas som en ändring då jag ominstallerar allt inklusive spelen. När allt är nytt och fräscht borde inget krångla..
March 23, 2004
Vitamin-C wrote: ser du någon gång att det hackar?
är det någon fördröjjning då och då? eller möjligen hela tiden?om det inte hackar sådär eller är fördröjningar så vad är då problemet?
Jo det är just det som är problemet, det är oflyt!
Det är inte så mycket så allt hackar fram, men lagom mycket för att jag ska få huvudvärk och bli okoncentrerad..
September 14, 2004
men det har ju med hz:en o göra.
om du säger att den är "fast" på 50 fps utan drops så kan iaf
jag tänka mig att det har med hz:en o göra. Du hade ju tydligen formaterat så det är väl därför allt är nollställt sen förra gången.
Jag har exakt likadant om jag inte låser hz:en till 100, kör gärna med vsyncen på nämligen... refreshlock hade jag provat lr nåt liknande.
March 23, 2004
zTARFAJTER wrote: men det har ju med hz:en o göra.
jag tänka mig att det har med hz:en o göra. Du hade ju tydligen formaterat så det är väl därför allt är nollställt sen förra gången.
Jag har exakt likadant om jag inte låser hz:en till 100, kör gärna med vsyncen på nämligen... refreshlock hade jag provat lr nåt liknande.
Nope, inga problem med Hz:en. Jag kör 85 Hz i 1024*768, kör med den upplösningen på CS också.
Finns ingen FSAA och AA på Cs 1.6 😉
September 14, 2004
richardb wrote: [quote=zTARFAJTER]men det har ju med hz:en o göra.
Nope, inga problem med Hz:en. Jag kör 85 Hz i 1024*768, kör med den upplösningen på CS också.
Kör du med vsyncen på isf och hz:en verkligen är låsta i 85 hz borde du ju ha en maxfps på 85 och inte 50. Låter mysko detta... I give up 🙂
March 23, 2004
zTARFAJTER wrote: [quote=richardb][quote=zTARFAJTER]men det har ju med hz:en o göra.
Kör du med vsyncen på isf och hz:en verkligen är låsta i 85 hz borde du ju ha en maxfps på 85 och inte 50. Låter mysko detta... I give up 🙂
Japp, jag har också gett upp :]
Nästa vecka kommer WOW iaf så CS funkar bara som ett litet tidsfördriv tills dess.. 😎
1 Guest(s)