March 23, 2004
Första gången jag installerade det när datorn var ny, för några veckor sedan så flöt det på hur bra som helst och jag hade 130-200 fps på alla banor utom aztec.
Då körde jag med Windows XP SP1.
Sedan uppgraderade jag till SP2 och då när jag satte igång CS:S så hade jag 50-100 fps..
Nu har jag 40-50 fps och det hackar som fan så fort jag skjuter eller om det är många samtidigt på ett ställe..
Tycker det är sjukt konstigt!
Fattar inte vad som är fel! Kan det vara min hdd som håller på att säcka ihop? Kommer ihåg när hddn på min gamla dator höll på att bli konstig, då hackade alla spel och datorn vart allmänt trög.
March 23, 2004
Jasså? Har A64 problem med SP2?
Nu startade datorn om sig när jag spelade för andra gången den här helgen :cy:
Börjar bli lite skakis, hade nämligen stora stora problem med detta på min förra dator! Och det var ett helvete.
Det har dock aldrig hänt förrut under dom 3 veckorna jag haft datorn och jag har spelat spel som Doom3, BF1942, Vampire Masqurades (stavning)..
Så det kanske är någon bugg i Hl2 precis som Memory read buggen (som jag för övrigt också får titt som tätt :arg: ).
Vad är SBT?
March 10, 2003
SBT = Skit bakom tangentbordet
En liten remark till alla dom som fortfarande sitter med Ouppdaterad XP (t.o.m. utan SP1 ibland) och klagar
på att det bara ställer till allt.
Jag har aldrigt haft några problem med mina datorer och de operativ jag kört (oki Win98 & Me var väl inte direkt krachsäkra).
Gissar på att en drivrutin eller att det t.o.m. kanske blir för varmt i din burk.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 23, 2004
Ctrl wrote: SBT = Skit bakom tangentbordet
En liten remark till alla dom som fortfarande sitter med Ouppdaterad XP (t.o.m. utan SP1 ibland) och klagar
på att det bara ställer till allt.
Jag har aldrigt haft några problem med mina datorer och de operativ jag kört (oki Win98 & Me var väl inte direkt krachsäkra).Gissar på att en drivrutin eller att det t.o.m. kanske blir för varmt i din burk.
Varmt är nog det sista jag skulle satsa på, efterssom jag har 3 chassifläktar och en bra fläkt till processorn.
Processorn ligger på 46 grader nu, går väl upp till 50 nåt när jag spelar, hddn ligger på 20 grader och värmen i lådan är 30 grader..
Men min kompis som har precis samma system som jag har, förutom annat grafikkort har också problem efter att han fixat Sp2, alla spel flyter på sämre.
Tror inte det beror på SBT heller för jag är inte SÅ dålig på datorer..
1 Guest(s)