November 19, 2005
Alla säger att spelet fear är det mest krävande spelet som finns ute nu. Varför?? de funkar hur bra som helst för mig å ja har inte direkt nånn superdator. å ja kör på dom bästa grafikinställningarna som finns i spelet. nånn som vet varför de är så krävande som vissa säger??
May 1, 2005
EliXyR wrote: du kör då med soft shadows osså? inte äns jag kan köra spelet vidare super bra med 1280x1024 med ett 7800gt med soft shadows på. i SLI därimot flyter det på bra.
Hur får du spelet att lira i 1280*1024?! det högsta jag kan köra i mina insällningar i FEAR är 1024*768
March 2, 2005
jensa_morini wrote: men asso vad i spelet är det som gör det så krävande?? ja tycker inte att grafiken e så specielt jättebra...de ser lite luddigt ut tycker jag....så vad e det?? visst vatten å sånt e skitsnyggt på det men resten..
du har ungefär likadan dator som ja har tror jag, iaf gpu:n.. och jag kan köra på högsta inställningar (tar bort soft shadows) men upplever i vissa ställen att det hackar.. och ja tycker inte heller spelet är särskillt snyggt, trista miljöer som inte är så jättesnygga men ändå är det så krävande. men inget spel tar ju Call of duty 2, där måste du ju ha minst 7800 gt för att du inte ska uppleva hack i banor där det pågår mycket..
May 17, 2002
Tror jag säkert Men jag undrade hur man ställer in det, nån som vet?
Ok, hade glömt att man måste "specialinställa".
Gå in på:
c:Documents and settingsAll usersDelade dokumentMonolith produktionsFEARSettings.cfg
Där ändrar du upplösningen för screenwidth och hight till de siffror du vill ha. Men om du gör det så får du inte gå in i spelet och kolla på grafikinställningarna, för då ändras det till standard igen. Men du kan gå in på avancerade inställningar i spelet utan att det ändras...
March 2, 2005
airman wrote: Förövrigt tycker jag att grafiken är jättesnygg i FEAR, alla glaseffekter och "bullet time" och surroundet med 7.1 och EAX är det bästa jag hört iaf. Men, lite OT iofs, vilket spel är bättre? (Vill gärna veta, så jag kan köpa och spela )
idag är väl bara call of duty 2 som är ungefär lika bra.. men alltså om nån frågar mig så var ju Half life 2 MYCKET bättre när det var nytt än fear när det var nytt.. half life 2 var ju en grym upplevelse för mig iaf..
May 17, 2002
idag är väl bara call of duty 2 som är ungefär lika bra.. men alltså om nån frågar mig så var ju Half life 2 MYCKET bättre när det var nytt än fear när det var nytt.. half life 2 var ju en grym upplevelse för mig iaf..
Tja, håller med, call of duty 2 är ganska bra grafikmässigt, tycker FEAR är snäppet bättre dock. Håller med om HL2 också
November 19, 2005
jo hl2 håller fortfarande måttet. å CoD2 tycker jag är ett grymmt bra spel synd bara att det är så lätt på sinleplayer. men det är när man spelar i lan som cod2 visar upp sin bästa sida tycker jag. synd att fear är så dött...gråa trista miljöer. men iblan blir man jävligt rädd Men det absolut sämsta med fear är att det inte går att ändra eldgivninsläge. det finns ju bara burstfire(typ 3 skott åt gången) de tycker jag är väldigt dåligt. särskilt när det händer mycket omkring en..
May 1, 2005
jensa_morini wrote: jo hl2 håller fortfarande måttet. å CoD2 tycker jag är ett grymmt bra spel synd bara att det är så lätt på sinleplayer. men det är när man spelar i lan som cod2 visar upp sin bästa sida tycker jag. synd att fear är så dött...gråa trista miljöer. men iblan blir man jävligt rädd Men det absolut sämsta med fear är att det inte går att ändra eldgivninsläge. det finns ju bara burstfire(typ 3 skott åt gången) de tycker jag är väldigt dåligt. särskilt när det händer mycket omkring en..
Men det tar ju ändå en helsikes massa skott innan nån dör, så singleshot hade bara varit onödigt.
March 6, 2004
jensa_morini wrote: men asso vad i spelet är det som gör det så krävande?? ja tycker inte att grafiken e så specielt jättebra...de ser lite luddigt ut tycker jag....så vad e det?? visst vatten å sånt e skitsnyggt på det men resten..
Alla skuggor tex, det är ju skuggor överallt. Det drar en del prestanda.
Sen har vi röken, vattnet och alla sånna saker...
Och visst, gubbarna är inte lika hypade som i hl2, men dom ser ändå jäkligt bra ut!
1 Guest(s)