July 11, 2002
tjohej, nu fan börjar jag bli trött på HL, varje gång jag kör CS/DOD. så kan jag utan några problem att ansluta till en server, sen när jag vill byta server så går jag ut och väljer en ny. Oftast när jag väljer en ny så skiter säg spelet, spelet minimeras och sen kommer det en fellogg. och så är det i stortsett alltid.
Vad är problemet? blir jäkligt störd på felet.
jag kör Windows Xp pro SP1, samt ett halflife från 99
January 24, 2003
Smirnoff wrote: tjohej, nu fan börjar jag bli trött på HL, varje gång jag kör CS/DOD. så kan jag utan några problem att ansluta till en server, sen när jag vill byta server så går jag ut och väljer en ny. Oftast när jag väljer en ny så skiter säg spelet, spelet minimeras och sen kommer det en fellogg. och så är det i stortsett alltid.
Vad är problemet? blir jäkligt störd på felet.
jag kör Windows Xp pro SP1, samt ett halflife från 99
Samma skit händer mig och fler som jag känner. Skyller på XP jag då det aldrig händer på andra OS.
Någon som vet mer exakt orsaken?
:-]
January 23, 2003
du "får" inte byta server med den inbyggda GUI'n, (gj Valve :b ) med vissa datorkonfigurationer och OS's... väljder du "disconnect" från den gamla servern innan du går in på en ny? ifall du gör det, pröva att INTE göra det, och ifall du inte gör det, GÖR det... funkar inget av dom skaffa HLSW, och du kan ALLTID byta server med consolen utan att spelet crashar med kommandot "connect" följt av den ipn eller serverns namn du vill spela på.
T.ex.
connect 127.0.0.1
1 Guest(s)