Vem spelar Eve här?|Page 2|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vem spelar Eve här?
DanTheMan!
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 114
sp_UserOfflineSmall Offline
1013171
February 9, 2006 - 8:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Har prövat trial tre gånger, men har av olika anledningar aldrig riktigt fastnat. Konstigt, gillar upplägget, och har väl läst det mesta om det...men att komma in i det ordentligt tar väl mer än den vecka man får i trial, antar jag 🙁

Ratien
Medlem
Forum Posts: 155
1013344
February 10, 2006 - 9:10 am
sp_Permalink sp_Print

har spelat EvE i 2 år nu, gillar pvpn skarpt 🙂

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
1013355
February 10, 2006 - 9:40 am
sp_Permalink sp_Print

Självklart spelar man Eve, sen 2003 för att vara exakt ;).

Dock är det lite torka på saker att göra nu, måste liva upp mitt Eve spelande fort innan jag, igen, tar en paus 😛

dalmatinac78
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 419
1013376
February 10, 2006 - 10:55 am
sp_Permalink sp_Print

förresten..vet ni hur länge man kan ta en paus utan att man blir av med sin character?
jag tycker det e extra bra att det är väldigt svårt att maxa allt i EVE.. t ex WoW kan alla komma till lvl 60.. va händer sen ?
Eve är som knark.. man vill att varje dygn ska vara 48h får att få fler skills hahha 🙂
fick precis lvl 3 på cruiser ..

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
1013413
February 10, 2006 - 12:39 pm
sp_Permalink sp_Print

du förlorar den inte det första året i alla fall

dalmatinac78
Kommer du hit ofta?
Medlem
1013476
February 10, 2006 - 3:26 pm
sp_Permalink sp_Print

tänkte ju man åker ju på semester... förresten skillsen..dom pausas när man inte betalar el tickar dom som vanligt 😀 hehe

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
1013480
February 10, 2006 - 3:35 pm
sp_Permalink sp_Print

dalmatinac78 wrote: tänkte ju man åker ju på semester... förresten skillsen..dom pausas när man inte betalar el tickar dom som vanligt 😀 hehe

De tickar på 😛

dalmatinac78
Kommer du hit ofta?
Medlem
1013489
February 10, 2006 - 4:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Fan vad gött.. då ska man ha en som tar någon månad el 2 🙂 heehe perfekt för semestern 🙂

ingen som kan fixa ett pass så man kan köra lite mining i ett 0.0 system utan att bli sprängd 😀

Death On Wings
Member
Medlem
1013492
February 10, 2006 - 4:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Du menar sätta ihop en grupp ?
Köra i 0.0 utan ordentligt försvar av medspelare är döden.

dalmatinac78
Kommer du hit ofta?
Medlem
1013502
February 10, 2006 - 4:17 pm
sp_Permalink sp_Print

jo men d finns system som kontrolleras av alliancer.. o sålänge man har ett pass där så dödas man iaf inte av dem... sen ok.. kan finnas pirater o dyligt..

aja.. d får la vänta lite.. hehe... minar pyro just nu.. hade vatt roligare o mina för zydrine 🙂

Vamp
Member
Medlem
1013550
February 10, 2006 - 6:11 pm
sp_Permalink sp_Print

dalmatinac78 wrote: förresten..vet ni hur länge man kan ta en paus utan att man blir av med sin character?
jag tycker det e extra bra att det är väldigt svårt att maxa allt i EVE.. t ex WoW kan alla komma till lvl 60.. va händer sen ?
Eve är som knark.. man vill att varje dygn ska vara 48h får att få fler skills hahha 🙂

Ja jo, Eve är rätt så beroendeframkallande när man väl hittar nåt skoj att göra :D.

Du kan nog ta en paus på +1 år iaf. Enligt CCP så har dom aldrig behövt tagit bort ett konto, och jag själv har vart på "paus" i drygt 8 månader förrut utan att förlorar något. Sen om du tex sätter igång en skill som tar säg 40 dagar, så även om ditt konto stängs ner efter 5, så kommer skillen att träna klart. Underbart om man ska ta en paus och inte vill betala en månad eller två 😉

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
1013582
February 10, 2006 - 7:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Vamp wrote: [quote=dalmatinac78]förresten..vet ni hur länge man kan ta en paus utan att man blir av med sin character?

Ja jo, Eve är rätt så beroendeframkallande när man väl hittar nåt skoj att göra :D.

Du kan nog ta en paus på +1 år iaf. Enligt CCP så har dom aldrig behövt tagit bort ett konto, och jag själv har vart på "paus" i drygt 8 månader förrut utan att förlorar något. Sen om du tex sätter igång en skill som tar säg 40 dagar, så även om ditt konto stängs ner efter 5, så kommer skillen att träna klart. Underbart om man ska ta en paus och inte vill betala en månad eller två 😉

Jag spelar inte eve, men tar det 40 dagar att träna något? 😕

Vamp
Member
Medlem
1013587
February 10, 2006 - 7:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Lodisen wrote: [quote=Vamp][quote=dalmatinac78]förresten..vet ni hur länge man kan ta en paus utan att man blir av med sin character?

Finns vissa skills, som vid lvl 5 tex, kan ta drygt 30 dagar 😎

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
1013602
February 10, 2006 - 8:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Vamp wrote: [quote=Lodisen][quote=Vamp][quote=dalmatinac78]förresten..vet ni hur länge man kan ta en paus utan att man blir av med sin character?

Med tanke på att BS skillen vid lvl 5 tar 32 dagar så borde ju Dreadnaught och Titan skillsen ta sjuk lång tid att träna. 😀

Vet inte nått bra region att mina i just nu utan en större grupp jag är med i VC och vi är i krig med BOB och FA verkar vara på vår sida så Delve, Aridia och Fountain kan vara lite smått osäkra. Men var säker på att du har en allians tillstånd innan du drar ut nånstans vi håller just på att utrota ett företag som inte respekterade vårt område med dess regler.

Death On Wings
Member
Medlem
1013603
February 10, 2006 - 8:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Mining barge lvl 5 tar ca 36-40 dagar

Ratien
Medlem
Forum Posts: 155
1013610
February 10, 2006 - 8:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: [quote=Vamp][quote=Lodisen][quote=Vamp][quote=dalmatinac78]förresten..vet ni hur länge man kan ta en paus utan att man blir av med sin character?

Med tanke på att BS skillen vid lvl 5 tar 32 dagar så borde ju Dreadnaught och Titan skillsen ta sjuk lång tid att träna. 😀

Vet inte nått bra region att mina i just nu utan en större grupp jag är med i VC och vi är i krig med BOB och FA verkar vara på vår sida så Delve, Aridia och Fountain kan vara lite smått osäkra. Men var säker på att du har en allians tillstånd innan du drar ut nånstans vi håller just på att utrota ett företag som inte respekterade vårt område med dess regler.

hehe, så bob leker fortfarande eh?

trodde dom vart inaktiva efter PA kriget

dalmatinac78
Kommer du hit ofta?
Medlem
1013798
February 11, 2006 - 11:38 am
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: Vet inte nått bra region att mina i just nu utan en större grupp jag är med i VC och vi är i krig med BOB och FA verkar vara på vår sida så Delve, Aridia och Fountain kan vara lite smått osäkra. Men var säker på att du har en allians tillstånd innan du drar ut nånstans vi håller just på att utrota ett företag som inte respekterade vårt område med dess regler.

D kanske fixar sig..vårat corp kommer troligen att flytta såsmåningom till ett level 0.0... ja e lite ny.. så jag behöver tiden att utveckla mina skills. dock vet jag inte vart vi skall men tiden får utala det..

förresten hur stort är erat corp ? hur många spelar aktivt ?

Frud
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 771
1013828
February 11, 2006 - 1:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Usch jag hatar Courer missions 👿
Måste man göra uppdragen i spelet? Kan man inte typ bara dra ut och "mina" asteroid fält? Är ny i Eve, som ni kanske förstår... 🙂
Handlar det bara om att få bättre skepp och att bli rik eller måste man samla nån sorts erfarenhets poäng?

Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |

dalmatinac78
Kommer du hit ofta?
Medlem
1013864
February 11, 2006 - 3:00 pm
sp_Permalink sp_Print

den du behöver itne göra courier uppdragen.. du kan välja en annan agent t ex om du hittar någon moon med Navy ,...då kan du få killmissions .,.. brukar ofta vara nåt med security..så leta efter en måne med navy assembly el liknande...

Tips.. jag brukar köra på Jita IV - Moon 4 Caldari Navy assembly..
för jag har råkat få såna cp courier uppdrag som tog mig 17jumps!!! för ynka 16k isk.. sånt e inte kul..

Ska du köra mining så e det lite knepigare.. kolla med ditt Corp.. om du inte gått med ett så är det ett hett tips att göra..dom kan hjälpa dig mkt med sånt.. bookmarks var astroidbältena är..

ps. vilken ras e du ?

själv e man Caldari !

Frud
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 771
1013893
February 11, 2006 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

dalmatinac78 wrote: den du behöver itne göra courier uppdragen.. du kan välja en annan agent t ex om du hittar någon moon med Navy ,...då kan du få killmissions .,.. brukar ofta vara nåt med security..så leta efter en måne med navy assembly el liknande...

Tips.. jag brukar köra på Jita IV - Moon 4 Caldari Navy assembly..
för jag har råkat få såna cerebral pares courier uppdrag som tog mig 17jumps!!! för ynka 16k isk.. sånt e inte kul..

Ska du köra mining så e det lite knepigare.. kolla med ditt Corp.. om du inte gått med ett så är det ett hett tips att göra..dom kan hjälpa dig mkt med sånt.. bookmarks var astroidbältena är..

ps. vilken ras e du ?

själv e man Caldari !

Tack för svaren, jag är också Caldari 😀

Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 529
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL