June 9, 2003
Tja!
Installerade Vietcong och de senaste patcherna, allt funkade okej, menyerna rullade på och det såg rätt schysst ut.
Startar kampanjen och kollar på den inledande sekvensen där man sitter i en helikopter och flyger där vid några berg, sen så ser man "macho" killen med stor muskler snakca, där efter vänder jag mig om för att kolla ner på lägret, så börjar det dunderlagga, helikoptern landar, känns som om spelet går i 10 FPS, går ut ur helikoptern och det kommer lite rök, Bah! 5 FPS. Springer till min bunker, så känns det bra igen, fast man skall tydligen testa några vapen, går dit, så börja det lagga.
Körde i 1024x786 utan AA eller ANSIO (som om det skulle gå).
Har testat olika inställningar utan resultat, kör med 44.03 och DX9.1. Hela systemet är för tillfället helt okclockat.
Någon som har haft samma problem?
June 9, 2003
Ähh, går fortarande slött, installerade också Flashpoint för att kolla om det var spelet eller hårdvaran, visade sig vara samma lagg. Det skojjiga är att FPS:en ligger på samma nivå när man kör i 800x600 med alltin på veeeeerylow och i 1024x768 med 4x AA och 2x ANSIO ...d.v.s. 5-25 FPS.
Får störst drops när det kommer rök och öppna landskap...
Så det borde väl vara nån inställning i windows.
Bör kanske också lägga till att jag har de senaste drivrutinerna till moderkortet installerat.
June 9, 2003
Kanse e dags o tweaka datorn lite!
Hehehe
Kom o tänka på värmeproblem, då jag haft några olyckor med mitt chassi och dess fläktar, så nu kör jag med en inblåsfläkt och en utblås i Nätagget. Fick i samband med det klocka ner hela systemet, kände på minnesflänsarna på mitt ti4200 och de blir väldigt varma (brände mig iaf), föröfrigt är hela datorn ständigt ganska varm. Så det kan ju ha en lite effekt, men borde egentligen inte varaq något problem. Kommer ihåg att det var nån som fick igång morrowind efter att ha satt dit lite extra kylning.
June 18, 2001
Det finns inte mycket hopp för dig, skulle jag tro. Vietcong går segt på vilken dator som helst. Jag sitter med ett Radeon 9800 np och får 30-50 FPS som standard, vilket jag inte är ensam om. Det laggar dock inte så det märks.
Har du något sämre grafikkort kan du dock prova att installera om spelet med det kortet i. Då kommer grafiken att anpassas till det kortet och det kan fungera bättre när du byter tillbaka till ditt nuvarande kort igen. Det har hjälpt för några.
Dålig 3d-motor i det där spelet.
1 Guest(s)