April 29, 2004
jag får ta mäta upp pingtiden
när ja har flytt in i stort .
Det beror på spel serven pingtiden ? ,
vad de kan ge ut .
när man kopplar upp sig ska spela online ?
ja bruka spela typp eve online bör väl klara ,för mig eve var anpassat till lägre modem ,
test andra nya online spel som komer , star trek , och pirat of carbean
gammal spel som modar till half life 1 via steam , bör väl klara av
Mång spelade på den tid hade ju modem när half life 1 kom . bredband var nytt i sverige .
April 13, 2004
4fun wrote: Inga som helst problem att spela de största strategispelen så som Warcraft 3, Generals, Starftaft.
Spel som CS borde inte heller vara några störe problem.
Dock så har man oflyt så har man en j**la dålig routning och då funkar inga spel 🙁
Off Topic: Starftaft nya spelet om modebranschen 😀
January 1, 2002
Det är ju inte direkt nån optimal lina, men du bör inte ha bekymmer att spela online. T.ex. Lord of the Rings online brukar max ligga 1.5kb i vardera riktning men som folk skrivit innan är det pingen som är avgörande.
Polarn bytte från BBB adsl till Combort och gick från ca 170ms i Wow till 40-70
Att tanka ner nåt samtidigt som du spelar kan du dock glömma 😉 Visst.. du kan köra med netlimiter och strypa nedladdningen så att det blir spelbart.
November 27, 2003
Fenix wrote: Det är ju inte direkt nån optimal lina, men du bör inte ha bekymmer att spela online. T.ex. Lord of the Rings online brukar max ligga 1.5kb i vardera riktning men som folk skrivit innan är det pingen som är avgörande.
Polarn bytte från BBB adsl till Combort och gick från ca 170ms i Wow till 40-70
Att tanka ner nåt samtidigt som du spelar kan du dock glömma 😉 Visst.. du kan köra med netlimiter och strypa nedladdningen så att det blir spelbart.
BBB har världens mest överlastade backbone kan tilläggas, deras ADSL är aldrig att rekommendera för onlinespel eftersom pingen är så kass i regel.
//Andreas
January 1, 2002
Delph1 wrote:
BBB har världens mest överlastade backbone kan tilläggas, deras ADSL är aldrig att rekommendera för onlinespel eftersom pingen är så kass i regel.
//Andreas
Det var bättre förr 🙂
Nu kör jag på Net@once 24/3.. får väl ut 13/2 men det är iaf billigare än bbb och med bättre ping.
2 Guest(s)