Vilken mus ?|Page 2|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vilken mus ?
-=Andreas=-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 509
sp_UserOfflineSmall Offline
185578
July 22, 2002 - 11:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Att fråga andra om vilken mus man skall köpa är ingen vidare bra idé. Jag hade tokbestämt mig för att köpa en Razor Boomslang 2000 och var påväg att beställa en. Veckan innan så var jag på LAN och polarn hade sin med. Jag testkörde hans ett par timmar och kom fram till att jag inte riktigt gillade knapparna. De är för hårda. Sen har han börjat klaga som fan på att den blir bara värre och värre på att göra ren efter några timmars spel.
En annan kompis kör Intellimouse Explorer 3.0 och den provade jag några veckor innan och kom fram till att den var för stor för min hand och att knapparna var lite plastiga och lätta att trycka på i tid och otid.
Så jag köpte en Mouseman Dual Optical på chans och fann att den var bra. Dock så har jag fått lite kramp i lillfingret av och till då den går in i en skåra på högerisan av musen och böjs lite. Efter några timmar dag ut och dag in kan man bli lite stel i fingret. Beror nog på att fingret inte är van att böja sig sådär.

Jag kan även nämna att jag för 1 år sedan köpte en Everglide Giganta till min gamla optiska som jag slet ut på ett halövår. Just nu kör jag med en fUnc sUrface 1030 som fungerar kanon. Bara ett tips ifall du skall köra me en optisk.

Mitt tips är att du lånar mössen av några kompisar om någon har just de märkena och provspelar dig fram. Det är nog det bästa sättet till att komma fram till vilken mus just DU gillar. Tänk också att om du inte köper en Razor så får du ju en gratis musmatta pga de andra mössen kostar mindre.

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
185587
July 22, 2002 - 11:53 pm
sp_Permalink sp_Print

om du gillar optiska så ska nog ms 3.0an va bäst vad jag hört, och vad jag hört om boomslang, iaf 1000 är att den syyger så brutalt 🙂 men jag sticker ut mig genom att säga logitech wingman gaming mouse, hade den i favoriter där man kunde köpa dom för 250:- men dom har slutat sälja den där, nån som vet vars man kan köpa dom?

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
185644
July 23, 2002 - 7:13 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har en razer 1000 + icepad och dom funkar perfekt ihop. Jag rengör den väldigt sällan utan problem.

Fabian
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 10
186570
July 25, 2002 - 5:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Själv föredrar jag en intellimouse optical 1.1 (microsoft)
MS intellimouse explorer 3.0 är lika bra den.

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
186703
July 26, 2002 - 7:41 am
sp_Permalink sp_Print

Intellimouse Optical 1.1? någon av deras tidiga versioner... Jag hade någon av dom tidiga versionerna och den var helt uppåt skogen.

x1zt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 328
186968
July 27, 2002 - 12:22 am
sp_Permalink sp_Print

varför ger ni så sunkiga råd? hur kan ni rekomendera dual när IE 3.0 äger så hårt!?!? jag har IE och har haft dual samt ett par till...Ie e den bästa musen jag ägt

mmX
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 234
187109
July 27, 2002 - 1:28 pm
sp_Permalink sp_Print

3.0 är bäst, har haft Bs2k och den var väl bra men gick sönder efter 3 månader typ. Så den kan du typ glömma.

Min kompis har Dual Optical och den är lite jobbigtm finns en kant på höger sida som är lite jobbig för handen, speciellt om du har fingrarna där ett tag. + att om du drar snabbt så hinner den inte med.

Nu har jag jag 3.0 och den är typ bäst, jag kan dra hur snabbt jag vill utan att den inte hinner med + att man hålelr den bra och det finns inga kanter som är jobbiga för handen.

Mathias_2
Member
Medlem
Forum Posts: 4544
187160
July 27, 2002 - 4:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har prövat de två bästa. Loggi och MS. Jag köpte loggis dual optical och den är jäkligt skön

Edhunter
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1840
187192
July 27, 2002 - 5:39 pm
sp_Permalink sp_Print

tycker MS Explorer 3.0 är grymm, den riktigt äger. hade en Wireless explorer åxå men den är TOTALT värdelös, den ser en aning fet å extremt cool ut men skenet bedrar, batterierna gick slut på 1½ vecka å det är det absolut inte värt, å sitter man för länge så får man kramp ifingrarna pga att den är för kort å vinkel emellan de 2 standard musknapparna å handen är alldeles för stor

Edhunter
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1840
187193
July 27, 2002 - 5:40 pm
sp_Permalink sp_Print

det kanske inte har en så stor betydelse men jag gillar det inte,,,, logitecs dual sensor musen väger fruktansvärt mkt om man gämför med Explorer musen

Stal
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 980
187359
July 28, 2002 - 6:36 am
sp_Permalink sp_Print

Har kört en hel del med både Exp3 och Dual. Måste säga att med nyaste eller inga drivisar till dual så hänger den med minst lika bra som Exp3. Knapparna sitter bättre samt har en knapp mera än dual på Exp3 men är så känsliga samt plastiga så man är rädd att ta sönder den när man använder den. Så vilken mus man vill använda kan nog mera avgöras på form än funktion.
Det bästa skulle vara en mus med Exp3 form och teknik med duals gedigna matrial och byggnadskonst.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 275
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL