July 1, 2002
Samtliga möss i MX-serien bygger på samma optiska teknik: sensorn är på 800 dpi och läser av 4,7 megapixlar per sekund, vilket gör att man maximalt kan flytta musen en meter per sekund med bibehållen precision. Översatt till praktisk användning är dessa siffror fullt tillräckliga - pekdonen hänger med i alla situationer
om dinna poalre drar 1 meter per sekund och får musen att inte hänga med , då borde dom vara riktigt skumma och lär inte heller kunna spela nått fps spel normalt ska du se.
January 24, 2003
säger bara vad jag har upplevt själv och vad andra personer har sagt till mig, men om din tanke är att det inte skall vara nått problem med mx700 så får du gärna för mig köpa en sån, men säger ingen att kompisar till mig som spelar bla cs väldigt seriöst anser att det inte går att spela med mx700 det tar för lång tid rån när du rör på din hand tills spelet reagerar
November 8, 2002
WiCHeR wrote: Samtliga möss i MX-serien bygger på samma optiska teknik: sensorn är på 800 dpi och läser av 4,7 megapixlar per sekund, vilket gör att man maximalt kan flytta musen en meter per sekund med bibehållen precision. Översatt till praktisk användning är dessa siffror fullt tillräckliga - pekdonen hänger med i alla situationer
om dinna poalre drar 1 meter per sekund och får musen att inte hänga med , då borde dom vara riktigt skumma och lär inte heller kunna spela nått fps spel normalt ska du se.
1m/s är ju iofs lätt att överskrida om man flyttar musen snabbt.
January 20, 2003
Har testat båda trådlösa och jag måste säga att MS trådlösa går ju knappt och använda i till att spela hjärter!
Mx700 däremot hänger med hur bra som helst oavsett vilket spel man kör.
Gillar faktiskt MS musens form lite mer än MX700 men det har inte så mycket betydelse när den suger annars.
October 22, 2001
Saving wrote: Men seriöst .. jag vet inte vad ni lirar för spel men alltså köp inte mx700 vad du än gör TRÅDLÖST går inte att spela med, inte Fps spel iallafall det är för mkt fördröjnig på trödlöst köp en mx 500 istället så får du en mkt bra mus
Nu har ju MX700 lite nyare teknik som gör den lika snabb som en sladdmus, största fördröjning jag sett när det testat den är 1 millisekund mot MX500. Så du och dina kompisar som märker av det måste vara stålmannen. Den hänger med lika bra på allt så den som märker skillnad gör det pga att det sitter i skallen att en trådlös inte ska hänga med.
Jag ratar iofs oxå MX700 men det pga att den är mycket tyngre än MX500 och de hämnar min precision lite.
Psy-cHo wrote: Tycker nästan min Dual Optical duger!... Men ee dom snabbare än mx mössen??? Dom har ju trots allt 2*800dpi
Lessen men den har inte 2*800 dpi, den har 2 st 800 dpi sensorer men den har förde av någn anledning bara 800 dpi. Varför den har 2 sensorer är att logitech ansåg att 2 mätpunkter skulle ge bättre precision. Jag har bytt till en MX500 från dual och märker nu att dual är bra men har föråldrad teknik. Har mycket bättre flyt, precision och känsla med MX500.
August 5, 2001
Stal wrote: [quote=Saving]Men seriöst .. jag vet inte vad ni lirar för spel men alltså köp inte mx700 vad du än gör TRÅDLÖST går inte att spela med, inte Fps spel iallafall det är för mkt fördröjnig på trödlöst köp en mx 500 istället så får du en mkt bra mus
Nu har ju MX700 lite nyare teknik som gör den lika snabb som en sladdmus, största fördröjning jag sett när det testat den är 1 millisekund mot MX500. Så du och dina kompisar som märker av det måste vara stålmannen. Den hänger med lika bra på allt så den som märker skillnad gör det pga att det sitter i skallen att en trådlös inte ska hänga med.
Jag ratar iofs oxå MX700 men det pga att den är mycket tyngre än MX500 och de hämnar min precision lite.
Psy-cHo wrote: Tycker nästan min Dual Optical duger!... Men ee dom snabbare än mx mössen??? Dom har ju trots allt 2*800dpi
Lessen men den har inte 2*800 dpi, den har 2 st 800 dpi sensorer men den har förde av någn anledning bara 800 dpi. Varför den har 2 sensorer är att logitech ansåg att 2 mätpunkter skulle ge bättre precision. Jag har bytt till en MX500 från dual och märker nu att dual är bra men har föråldrad teknik. Har mycket bättre flyt, precision och känsla med MX500.
Joo men ja menade att den hade 2st 800dpi...
October 22, 2001
Ja den har 2st 800 dpi sensorer men den har inte 1600 i dpi när precisionen mäts, den har bara 800dpi.
Optical Mice
Mouse DPI FPS T-Score (x1000)
First generation optical mice 400 1500 600
MS Intellimouse Explorer 3.0 400 6000 2400
MS Intellimouse Optical 400 6000 2400
MS Intellimouse Blue 400 6000 2400
Logitech Dual Optical 800 2000 1600
Logitech MX 300/500/700 800 5250 4200
Logitech MX 300/500/700* 400 5250 2100
Se där om hur den fungerar med DPI, FPS och T-score(Är kan man säga när man lägger ihop DPI & FPS för att beräkna precisionen.
November 15, 2002
Är den här musen optisk?
http://www.gtek.net/?mode=item.....417bf5596d
December 25, 2000
ynz^^ wrote: trådlöst suger o spela med.. det blir den där lillla fördröjningen som är omöjlig........
MX700 har en updateringsfreqvens på 125 per sekund, alltså lika snabbt eller tillochmed lite snabbare än USBns updateringsfreqvens (har den inte i huvudet).
Jag vet inte vilken du syftade på, om du syftar på äldre trådlösa har du helt rätt. Syftade du på MX700 så är all "fördröjning" du upplevt bara inbilning.
November 15, 2002
http://www.gtek.net/?mode=item.....417bf5596d
Är det en kulmus eller är det en optisk?
4 Guest(s)