December 31, 2001
Vamp wrote: Eve Online. Det roligaste jag kört. Sjysst community (inga 12åriga fjortisar, medeålder på typ 25-30). Snyggt, rymdmiljö, spelarstyrt... mycket items. Orkar inte skriva mer ...
tesdade trail och tyckte det var ett annorlunda spel i alla fall 🙂
något jag inte förtod var varför jag inte fick ut full värde när jag minade, tex jag minade från en asteroid och fick ca 1000 va eller hru det förkortades.
åkte då tebax till en sation och lastade av det där för att göra om det och då blev det helt plötsligt bara 201 utav det när jag lastad det i remake saken eller va det heter. Fattade aldrig hur det kunde krympa så mycket eller var det just att 201 av det jag minade var användbart ?
November 14, 2003
Jag har praktiskt taget provat på alla MMORPG spel på listan.
Just nu så beta testar jag några stycken MMORPG spel och provar mig på lite trials.
Det MMORPG som jag har spelat mest är mest är Asherons Call som jag har spelat i tre år.
Anarchy Online och Ultima Online har jag också spelat en hel del.
January 15, 2004
Spelar också EVE-Online, provade en beta och fastnade.
Det är rätt så mycket slit för att få ihop pengar, en del uppdrag som är
lite sega och att "mina" asteroider är inte så spännande. Ballare är det att ta kål på "rats", förhoppningsvis skall uppdragen bli lite bättre när jag väl fått en ny uppdragsgivare.
Härom veckan var jag däremot med på ett fräckt noob-event, Where's Wally, där man skulle leta upp 3 stycken personer i ett gäng olika solsytem. Det var hur ball som helst. Kom 8 och fick 600 000 isk i pris.
Death On Wings: Du tror inte du kan ha fått ut lite mineraler också när du rafinerade malmen? Det brukar i alla fall jag få, de 201 enheterna som du fick över var för att man måste rafinera i enheter av 333 (för villa malmer i alla fall)
November 14, 2003
Det stämmer bra det att rats eller asteroider som i Eve online är vad som gäller med dom flesta MMORPG spel. :arg:
Ultima Online tröttnade jag ganska snabbt på då det fortfarande efter flera månaders spelande var mining som gällde.
Anarchy Online blev för tråkigt då det kändes som om det aldrig kom någonting "nytt" till spelet.
Asherons Call uppdateras varje månad med nya uppdrag, områden, fiender o.s.v så det kändes alltid fräsht tills man hade gjort dom nya uppdragen och samlat på sig alla nya fräcka "gimmicks" som alla high LV spelare skulle ha.
November 6, 2001
Spelade Earth & Beyond ett tag, men efter att EA-****** besstämde sig för att lägga ner spelet i höst kände jag ingen motivation att fortsätta. Dock är det det bästa MMORPG jag spelat.
Har bokat Guild Wars tillsammans med en kompis, ska bli kul att se hur det kommer fungera.
December 31, 2001
ren wrote:
Death On Wings: Du tror inte du kan ha fått ut lite mineraler också när du rafinerade malmen? Det brukar i alla fall jag få, de 201 enheterna som du fick över var för att man måste rafinera i enheter av 333 (för villa malmer i alla fall)
jo det var så det var. tack
May 19, 2003
Balor wrote: Det stämmer bra det att rats eller asteroider som i Eve online är vad som gäller med dom flesta MMORPG spel. :arg:
Haha, inte för mig. Har minat en hel del, men nu har jag och mina 2 IRL kompisar bytt bana. Håller till i de lägre systemen och pangar allt som rör sig 😛 . Skit kul måste jag säga, efter mina ca 6månader av bara mining. Tyvärr så är det inte så mycket "goda" corp som håller på med sånt lika mycket, dvs jag är pirat nu ;). Har iaf skitkul just nu, hoppas det fortsätter så.
Och Balor, hur länge spelade du då? Eve är ganska tråkigt i början, då man för det mesta bara jobbar för att på lite ISK. Men senare framöver, är det mycket roligare. Jag har inte skaffat några pengar på några veckor men corpet har för tillfället ca 20mille i kassan :P.
May 19, 2003
shlumpen wrote: Spelade Earth & Beyond ett tag, men efter att EA-****** besstämde sig för att lägga ner spelet i höst kände jag ingen motivation att fortsätta. Dock är det det bästa MMORPG jag spelat.
Har bokat Guild Wars tillsammans med en kompis, ska bli kul att se hur det kommer fungera.
Ska du inte göra som många andra E&B spelare då? Byt till Eve. Har pratat med massor med E&B spelare, och dom trivs jätte bra. Om du vill ha en 7dagars gratis trail så kan du PM:a mig med din mail så kan jag skicka en om du vill.
2 Guest(s)