December 31, 2001
Ja skulle ni kunna berätta vilket MMORPG ni spelar och varför ni just valde detta spel och vilka fördelar ni tyckte att just det spel ni valde hadde mot de andra på marknaden.
Om ni inte spelar ett mmorpg just nu men har gjort det skriv då gärna vilket det var och vad som fick er att sluta.
Själv kom jag just ifrån WoW, tror jag har ca 18 tim kvar innan kontot stängs. Så just nu spelar jag inget MMORPG.
Anledningen att jag slutade var att det blev för enformigt och det var mycket tråkiga quests dock var en del väldigt nyskapande 🙂
Alla level grinande konstant och "nybörjar" ställena var helt tomma på folk då alla blev level 60 på någon vecka.
Sen var även en del spelare under 15 år som jag inte tycker om då de drog ner stämningen i general chaten rätt ordentligt.
Ja det var väll det nu är det eran tur.
November 22, 2001
Spelar WoW nu.
Efter EQ, FFXI och SWG hade jag tänkt att inte köra något mer, men så skulle polarna börja spela och det såg väldigt lockande ut.
Gillar spelet är lättspelat (även om det är lite för lätt ibland).
Jag tycker fortfarande att det är kul (lvl 48).
SWG slutade jag med för att spelet är skittråkigt, EQ tyckte jag oxå var ganska trist och kass grafik.
FFXI gillade jag, men alla polarna slutade och jag kände att jag inte hade tid med det.
October 18, 2001
Har lirat en jädra massa.
Men jag måste promota Star Wars Galaxies om ni vill ha ett varierande spel.
Där kan man öppna affär om man inte vill slåss.
Du kan bygga egna hus eller tillochmed starta en hel stad.
Allt i spelet görs av spelare, vapen/rustningar/medic kits mm.
Så om alla skulle vara fighters så skulle inte spelet funka specielt bra.
Det spelet höll mig fången i nästan 1 år. Började tröttna lite på det så jag köpte WoW men det lirade jag nån vecka sen sålde jag det. Maken till enkelspårigt spel får man leta efter.
December 31, 2001
DiDi wrote: WoW... och det är väl ganska skönt att nybörjarställena är tomma, så där inte är massa höglvls som springer runt och dödar monster bara för det är kul...
Tror inte jag upplevt det i ett enda mmorpg som jag lirat.
Det som inte är bra med att de är tomma är ju att det inte finns några att spela med förens man blir level 25-30 🙁
April 10, 2003
Death On Wings wrote: [quote=Tyrfing]Testar RYL för tillfället men funtar på gå tillbaks till EVE tills Dark n light läpps.
Något som skiljer sig med RYL från andra i dess klass ?
Något nyskapande ?
Kan inte dirket påstå jag hittat nått som är så nyskapande i ryl,
dock så verkar systemet vara bra gort för PvP som jag skall försöka mig på i morrn men om PvP:n inte är nå bra så finner jag ingen anledning föra att rekomendera Ryl.
December 31, 2001
Tyrfing wrote: [quote=Death On Wings][quote=Tyrfing]Testar RYL för tillfället men funtar på gå tillbaks till EVE tills Dark n light läpps.
Något som skiljer sig med RYL från andra i dess klass ?
Något nyskapande ?
Kan inte dirket påstå jag hittat nått som är så nyskapande i ryl,
dock så verkar systemet vara bra gort för PvP som jag skall försöka mig på i morrn men om PvP:n inte är nå bra så finner jag ingen anledning föra att rekomendera Ryl.
Du får hålla mig uppdaterad om hur det är, är roligt att spela mmorpg som inte går i samma banor som alla de andra men det är svårt att hitta sådana.
July 14, 2004
Lineage 2
tredje stora patchen släpps nu - gratis.
du betalar en summa på 12.99 dollar per månad för serverunderhåll och dylikt.
jag skriver nedan vad jag tycker, helt ärligt, ska försöka vara partisk och inte blanda in andra spel som jag gjort misstaget att göra innan.
Spelet: När man först kommer in i spelet blir man fascinerad av den levande omgivningen, man slår sin första motståndare "en liten prärievarg" eller en liten "kanin" Kaninen flyr för sitt liv dock 🙂 då blir man fascinerad av dom nyskapande ljuden. man får sina första "Pengar (Adena) (döpt efter landets namn : Aden) Först när jag började spela var nybörjar guiderna fattigt översatta från koreanska (det är stort som satan spelet i Asien) Men nu har dom förbättrats, men i vilket fall då får man en släng av "vadfan jag betalar väl för att detta ska vara bra eller?!" Men man vänjer sig, sen upptäckte jag PvP (helt fantastiskt bra PvP) Som störst har jag nog varit involverad i en pvp strid med 1000 spelare sammanlagt. (det är mycket för den servern jag lirar på är den minsta av alla 9 nordamerikanska) (Den är för Européer därför är den minst 😉 ) Det enda som är otroligt jobbigt med detta spelet är att levla... herrejävlar, ibland vill man bara skjuta sig själv, tog mig 6 månader att komma till lvl 52 från början spelande legit (inte köpa adena eller så) För utan adena kommer man ingenstans. Man måste ha ett sinne för affärer och ett sinne för att skaffa kontakter och vänner över hela spelet och i olika claner och allianser. dessutom är ryktet värt ALLT. Har man ett bra rykte så kan man få tag i det mesta.
Jag rekommenderar spelet för såna som har absolut _INGET_ liv som jag.
För det kräver åtminstone 6+ timmar spelande per dag för att det ens ska vara värt o spela.
Det är just därför det är så svårt för mig att spela, på sista tiden har jag funnit andra intressen i livet och jag finner det svårt att sitta där 6 timmar om dagen, jag leder en clan och dom börjar så klart klaga när deras ledare är inaktiv som alltid suttit 12+ timmar per dag innan 🙂
Så finns det "Castle Siege" det finns totalt 6 slott i spelet och dom Besittes först och främst av datorn. Sen måste man "siega" det då för att få det. Detta är en otrolig upplevelse som alltid får en hel värld av spelare att fascineras.
Den som äger slottet kan införa skatt på dom som köper grejor i affärer i deras område.
Detta är ju såklart avgörande för ekonomin och priserna.
Det var nog allt, Har du några frågor kan du ta det på pm eller via msn.
Hej då!
2 Guest(s)