Vilket MMORPG spelar du ?|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vilket MMORPG spelar du ?
Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 29, 2005 - 9:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja skulle ni kunna berätta vilket MMORPG ni spelar och varför ni just valde detta spel och vilka fördelar ni tyckte att just det spel ni valde hadde mot de andra på marknaden.

Om ni inte spelar ett mmorpg just nu men har gjort det skriv då gärna vilket det var och vad som fick er att sluta.

Själv kom jag just ifrån WoW, tror jag har ca 18 tim kvar innan kontot stängs. Så just nu spelar jag inget MMORPG.
Anledningen att jag slutade var att det blev för enformigt och det var mycket tråkiga quests dock var en del väldigt nyskapande 🙂
Alla level grinande konstant och "nybörjar" ställena var helt tomma på folk då alla blev level 60 på någon vecka.
Sen var även en del spelare under 15 år som jag inte tycker om då de drog ner stämningen i general chaten rätt ordentligt.

Ja det var väll det nu är det eran tur.

WeeQuay
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 46
881535
April 29, 2005 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Lirar EVE och WoW men jag ska stänga av WoW av precis samma anledning som du 🙂
Eve har sin charm man kan välja mellan att döda sammla mineraler lr bygga och sälja så det är inte lika enformigt som WoW.

Hans-Erik
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 807
881539
April 29, 2005 - 10:27 pm
sp_Permalink sp_Print

ska testa wow i 10 dagar o se om det är nått...

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
881540
April 29, 2005 - 10:27 pm
sp_Permalink sp_Print

WoW.
Som sagt, nybörjarställena är helt tomma, men det tar sig när man kommer upp emot en level 25-30.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
881607
April 30, 2005 - 7:52 am
sp_Permalink sp_Print

Spelar WoW nu.
Efter EQ, FFXI och SWG hade jag tänkt att inte köra något mer, men så skulle polarna börja spela och det såg väldigt lockande ut.
Gillar spelet är lättspelat (även om det är lite för lätt ibland).
Jag tycker fortfarande att det är kul (lvl 48).

SWG slutade jag med för att spelet är skittråkigt, EQ tyckte jag oxå var ganska trist och kass grafik.
FFXI gillade jag, men alla polarna slutade och jag kände att jag inte hade tid med det.

Pingen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1087
881643
April 30, 2005 - 9:02 am
sp_Permalink sp_Print

Lirar WoW på privat server av ekonomiska skäl. Lite enformigt spel, glider mest omkring för att se på vackra miljöer.

drotz2000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 643
881666
April 30, 2005 - 9:50 am
sp_Permalink sp_Print

Har lirat en jädra massa.

Men jag måste promota Star Wars Galaxies om ni vill ha ett varierande spel.
Där kan man öppna affär om man inte vill slåss.
Du kan bygga egna hus eller tillochmed starta en hel stad.
Allt i spelet görs av spelare, vapen/rustningar/medic kits mm.

Så om alla skulle vara fighters så skulle inte spelet funka specielt bra.

Det spelet höll mig fången i nästan 1 år. Började tröttna lite på det så jag köpte WoW men det lirade jag nån vecka sen sålde jag det. Maken till enkelspårigt spel får man leta efter.

Death On Wings
Member
Medlem
881743
April 30, 2005 - 12:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Själv ska jag försöka leta upp ett nytt, har lirat några fre trials på eve men miljön känns så tom dock är det då underbar stämning tack vare eve radio och allt det där 🙂

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
881745
April 30, 2005 - 12:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag spelar inget, då det inte ligger i mitt intresse som sportspelare att knalla runt och vifta med magiska kvistar och andra dylika föremål. 😉

Death On Wings
Member
Medlem
881758
April 30, 2005 - 12:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Jag spelar inget, då det inte ligger i mitt intresse som sportspelare att knalla runt och vifta med magiska kvistar och andra dylika föremål. 😉

Ja sedär 🙂 det ska ju snart komma ett basebal spel snart som är ett mmorpg har de tänkt 😛

Fenix
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 767
881801
April 30, 2005 - 1:18 pm
sp_Permalink sp_Print

har testat det mesta och även betalat för en mängd olika..

spelar WoW men funderar på att lägga ner.. världen känns på tok för statisk..

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
882363
May 2, 2005 - 12:23 am
sp_Permalink sp_Print

WoW... och det är väl ganska skönt att nybörjarställena är tomma, så där inte är massa höglvls som springer runt och dödar monster bara för det är kul...

Death On Wings
Member
Medlem
882440
May 2, 2005 - 9:53 am
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: WoW... och det är väl ganska skönt att nybörjarställena är tomma, så där inte är massa höglvls som springer runt och dödar monster bara för det är kul...

Tror inte jag upplevt det i ett enda mmorpg som jag lirat.
Det som inte är bra med att de är tomma är ju att det inte finns några att spela med förens man blir level 25-30 🙁

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
882469
May 2, 2005 - 10:48 am
sp_Permalink sp_Print

Testar RYL för tillfället men funtar på gå tillbaks till EVE tills Dark n light läpps.

Death On Wings
Member
Medlem
882474
May 2, 2005 - 10:52 am
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: Testar RYL för tillfället men funtar på gå tillbaks till EVE tills Dark n light läpps.

Något som skiljer sig med RYL från andra i dess klass ?
Något nyskapande ?

Ivo
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 188
882790
May 2, 2005 - 5:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Lirar en hel del City of Heroes för tillfället, lite mer actionbetonat o mer strategiskt än dom flesta andra mmorpg's.

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
882870
May 2, 2005 - 7:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=Tyrfing]Testar RYL för tillfället men funtar på gå tillbaks till EVE tills Dark n light läpps.

Något nyskapande ?

Kan inte dirket påstå jag hittat nått som är så nyskapande i ryl,
dock så verkar systemet vara bra gort för PvP som jag skall försöka mig på i morrn men om PvP:n inte är nå bra så finner jag ingen anledning föra att rekomendera Ryl.

Death On Wings
Member
Medlem
882946
May 2, 2005 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: [quote=Death On Wings][quote=Tyrfing]Testar RYL för tillfället men funtar på gå tillbaks till EVE tills Dark n light läpps.

Något nyskapande ?

Kan inte dirket påstå jag hittat nått som är så nyskapande i ryl,
dock så verkar systemet vara bra gort för PvP som jag skall försöka mig på i morrn men om PvP:n inte är nå bra så finner jag ingen anledning föra att rekomendera Ryl.

Du får hålla mig uppdaterad om hur det är, är roligt att spela mmorpg som inte går i samma banor som alla de andra men det är svårt att hitta sådana.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
883074
May 3, 2005 - 8:30 am
sp_Permalink sp_Print

Lineage 2

tredje stora patchen släpps nu - gratis.

du betalar en summa på 12.99 dollar per månad för serverunderhåll och dylikt.

jag skriver nedan vad jag tycker, helt ärligt, ska försöka vara partisk och inte blanda in andra spel som jag gjort misstaget att göra innan.

Spelet: När man först kommer in i spelet blir man fascinerad av den levande omgivningen, man slår sin första motståndare "en liten prärievarg" eller en liten "kanin" Kaninen flyr för sitt liv dock 🙂 då blir man fascinerad av dom nyskapande ljuden. man får sina första "Pengar (Adena) (döpt efter landets namn : Aden) Först när jag började spela var nybörjar guiderna fattigt översatta från koreanska (det är stort som satan spelet i Asien) Men nu har dom förbättrats, men i vilket fall då får man en släng av "vadfan jag betalar väl för att detta ska vara bra eller?!" Men man vänjer sig, sen upptäckte jag PvP (helt fantastiskt bra PvP) Som störst har jag nog varit involverad i en pvp strid med 1000 spelare sammanlagt. (det är mycket för den servern jag lirar på är den minsta av alla 9 nordamerikanska) (Den är för Européer därför är den minst 😉 ) Det enda som är otroligt jobbigt med detta spelet är att levla... herrejävlar, ibland vill man bara skjuta sig själv, tog mig 6 månader att komma till lvl 52 från början spelande legit (inte köpa adena eller så) För utan adena kommer man ingenstans. Man måste ha ett sinne för affärer och ett sinne för att skaffa kontakter och vänner över hela spelet och i olika claner och allianser. dessutom är ryktet värt ALLT. Har man ett bra rykte så kan man få tag i det mesta.

Jag rekommenderar spelet för såna som har absolut _INGET_ liv som jag.
För det kräver åtminstone 6+ timmar spelande per dag för att det ens ska vara värt o spela.

Det är just därför det är så svårt för mig att spela, på sista tiden har jag funnit andra intressen i livet och jag finner det svårt att sitta där 6 timmar om dagen, jag leder en clan och dom börjar så klart klaga när deras ledare är inaktiv som alltid suttit 12+ timmar per dag innan 🙂

Så finns det "Castle Siege" det finns totalt 6 slott i spelet och dom Besittes först och främst av datorn. Sen måste man "siega" det då för att få det. Detta är en otrolig upplevelse som alltid får en hel värld av spelare att fascineras.

Den som äger slottet kan införa skatt på dom som köper grejor i affärer i deras område.

Detta är ju såklart avgörande för ekonomin och priserna.

Det var nog allt, Har du några frågor kan du ta det på pm eller via msn.

Hej då!

Gurra101
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 290
883816
May 4, 2005 - 10:08 am
sp_Permalink sp_Print

Måste säga Guildwars det rockar 🙂 Snygg grafik och kul e det 🙂 Sen har det ingen månadskostnad skitbra!

http://www.guildwars.com

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 43
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL