Vilket MMORPG spelar du ?|Page 2|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vilket MMORPG spelar du ?
Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
sp_UserOfflineSmall Offline
883839
May 4, 2005 - 10:42 am
sp_Permalink sp_Print

Gurra101 wrote: Måste säga Guildwars det rockar 🙂 Snygg grafik och kul e det 🙂 Sen har det ingen månadskostnad skitbra!

http://www.guildwars.com

Och det är inget MMORPG så ta inte upp det i denna tråd.

Gurra101
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 290
883964
May 4, 2005 - 2:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=Gurra101]Måste säga Guildwars det rockar 🙂 Snygg grafik och kul e det 🙂 Sen har det ingen månadskostnad skitbra!

hmm va e det då!???? Tur du har koll! Alltså!

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
884116
May 4, 2005 - 7:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=Mean Machine]Jag spelar inget, då det inte ligger i mitt intresse som sportspelare att knalla runt och vifta med magiska kvistar och andra dylika föremål. 😉

Ja sedär 🙂 det ska ju snart komma ett basebal spel snart som är ett mmorpg har de tänkt 😛

Hehe, har fortfarande 56K, och baseball suger...:P
Förresten, vid närmare eftertanke är det nog med Hitman-style-spel och simulatorer jag spelar...:)

smurfen-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 419
884118
May 4, 2005 - 7:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Gurra101 wrote: [quote=Death On Wings][quote=Gurra101]Måste säga Guildwars det rockar 🙂 Snygg grafik och kul e det 🙂 Sen har det ingen månadskostnad skitbra!

hmm va e det då!???? Tur du har koll! Alltså!

Bra att du har koll 🙂

What kind of game is Guild Wars?

Guild Wars is a global online roleplaying game. Players can engage in cooperative group combat, in single player adventures, or in large head-to-head guild battles. Guild Wars is a mission-based game set in a stunning 3D fantasy world that offers excellent support for guilds. Because the team that is developing Guild Wars has had experience creating successful online game series such as Warcraft, StarCraft and Diablo, the members are familiar with the complex issues surrounding online games, and are creating a game that is both easy to learn and compelling to play long term, and yet does not require players to spend hundreds of hours slogging through the preparation just to get to the fun bits.

Is Guild Wars an MMORPG (Massively Multiplayer Online Role Playing Game)?

Guild Wars has some similarities to existing MMORPGs, but it also has some key differences. Like existing MMOs, Guild Wars is played entirely online in a secure hosted environment. Thousands of players inhabit the same virtual world. Players can meet new friends in gathering places like towns and outposts where they form parties and go questing with them. Unlike many MMOs, when players form a party and embark upon a quest in Guild Wars, they get their own private copy of the area where the quest takes place. This design eliminates some of the frustrating gameplay elements commonly associated with MMOs, such as spawn camping, kill stealing, and lines to complete a quest.

Guild Wars takes place in a large virtual world made up of many different zones, and players can walk from one end of the world to the other. In Guild Wars much of the tedium of traveling through the world has been eliminated. Players can instantly return to any safe area (town or outpost) that they have previously visited just by clicking on it in the world overview map.

Rather than labeling Guild Wars an MMORPG, we prefer to call it a CORPG (Competitive Online Role-Playing Game). Guild Wars was designed from the ground up to create the best possible competitive role-playing experience. Success in Guild Wars is always the result of player skill, not time spent playing or the size of one's guild. As characters progress, they acquire a diverse set of skills and items, enabling them to use new strategies in combat. Players can do battle in open arenas or compete in guild-vs-guild warfare or the international tournament. Engaging in combat is always the player's choice, however; there is no player-killing in cooperative areas of the world.

Finally, unlike existing MMOs, all characters in Guild Wars inhabit the same virtual world -- they are not divided onto different servers or shards -- so players can always team up with or compete against any other player in the world.
Death On Wings
Member
Medlem
884170
May 4, 2005 - 9:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack smurfen för att du förklarade det för Gurra101.

Gurra101
Kommer du hit ofta?
Medlem
884187
May 4, 2005 - 9:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok så när folk är i städerna så är det MMORPG men inte sen när man går ut i världen!

Jag skulle vilja säga att det e en blandning av bägge ju och till det bättre! Och skulle inte vilja säga rakt av att det inte e ett MMORPG.

Och det som beskrivs är ju PvE delen sen när man kör PvP så är det som ett MMORPG.

Kanske är helt ute och cyklar men det tycker jag inte!

Death On Wings
Member
Medlem
884205
May 4, 2005 - 10:15 pm
sp_Permalink sp_Print

För andra gången ber jag dig att inte diskutera guidlwars i min tråd då det inte klassas som ett mmorpg.

Gurra101
Kommer du hit ofta?
Medlem
884377
May 5, 2005 - 10:05 am
sp_Permalink sp_Print

kollar man reviews så är det ett MMORPG står det i dom jag läst! Hänga upp sig på en grej spelet i sig e ju fortfarande som WoW alltså själva grejen i spelet! Sen kan man ju lira upp till 8 spelare då för att utföra en Quest! Så jag håller ändå inte med!

Sen är det ju liknande sånna spel ändå så varför skulle man inte kunna diskutera det som ett förslag till andra som läser!

Verkar ju inte som folk vill diskutera så mycket i din tråd ändå, så varför inte bredda diskutionen!

Death On Wings
Member
Medlem
884454
May 5, 2005 - 12:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett MMORPG är ett spel där hundratals spelare möts och kan spela med varandra, inte som i guildwars då den enda gången du upplever detta är utanför quest ställena.
Ska du ut o slåss så begränsas du till 8 spelare så man kan säga att guild wars har en virtuel del av bnet när man inte slåss men när man ska slåss så är det som vanliga diablo, ett spel startas och 8 pers går in.
Guild wars är inte ett mmorpg säger tillverkarna själva att det inte är det så är det så.

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
884456
May 5, 2005 - 12:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Gurra101, Death On Wings har bett dig flera gånger nu att sluta disskutera detta i denna tråden, så sluta! Inte ett inlägg till från dig i denna tråden som inte är direkt knytet till topicen. (du ska alltså inte svara på detta heller)

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
884464
May 5, 2005 - 12:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Death Angående RYL så rekomenderar jag dig att inte ens lägga ut tid på spelet då det inte ger nått nytt och jag inte fan nåt specielt innom PVP:n heller.

Gurra101
Kommer du hit ofta?
Medlem
884711
May 5, 2005 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

ok

Death On Wings
Member
Medlem
884748
May 5, 2005 - 8:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: Death Angående RYL så rekomenderar jag dig att inte ens lägga ut tid på spelet då det inte ger nått nytt och jag inte fan nåt specielt innom PVP:n heller.

Var det jag trodde då, alla mmorpg som görs nu är kopior av andra med samma skit. Det enda som skiljer dem är väll det grafiska.

Kan det inte komma något som sätter nya standarder på mmorpg.
Tyckte om planetside iden men de stora striderna och den höga pingen gjorde spelet enormt svårspelat. Syftar på prestandan då i de stora striderna hadde inte höga fps antal då inte.

Eve är ju lite fränt på sitt egna lilla vis att man kan göra vad man vill i det från första början. Dock så känns spelet vädligt tomt och ensligt.

Dark age of camelot. Mycket bra spel och bra pvp dock börjar intresset för det avta och det blir färre och färre spelare hela tiden och många kör med flera konton för att ha bots.

Everquest 2. Mycket fin rpg kännsla tack vare att i stort sett alla npc i städerna har dialoger så det känns som man spelar ett gammalt hedligt rpg spel 🙂 Dock är SOE giriga som fan, det räcker inte med att man ska pröjsa i månaden utan man ska pröjsa 300 kr för en expansion oxå.

WoW. En ren kopoa av everquest 2, har du lirat everquest 2 kommer du se enormt mycket som liknar fast lägg till en pvp del på det.
Dock är det enormt mycket mindre rpg kännsla i detta lir och alla npc som finns runt om i staden verkar så livlösa och tråkiga, det finns massor av dem men de är zombies och städerna lever inte på samma sätt som i everquest 2, dock kräver WoW inte hälften så mycket som EQ2 gör som är positivt då jag har svårt att få EQ2 attflyta bra på min dator.

Sen har vi ju oxå asherons call som nog var den största mmorpg floppen som gjorts då det inte finns några npc alls, detta passar dock in i storyn mycket bra men man behöver aldrig ta sig till stan för att sälja sina saker då man kan omvandla dem till pengar direckt i invetoryt. Även detta spel kändes enormt livlöst och dött.

Anachy Online. Grafiken är inte någon höjdare och miljön utanför och i städerna känns enormt död och tråkig, bara lite text som spottas ut ur de npc som man pratar med. Värdelöst tråkiga missions. Dock roligt med att man kan bli level 200 så man tycker att det går med en väldans fart att xpa så det blir väldigt underhållande om man sammlar ihop ett gäng och går ut på äventyr.

Starwars galaxies: Testade väldigt lite men det finns inte spelare någon annan stans än i städerna så det enda man hittar utanför är monster. Tycket inte om det alls men spelade det inte tillräckligt för att få en bra uppfatning.

Tror jag tagit med de mmorpg jag har erfarenhet av 🙂

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
884756
May 5, 2005 - 8:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Finns det något MMORPG där det inte är "klicka på motståndaren och han slår tills det är klart"?

Dvs att man får fightas själv, som "Severance - Blade of darkness" exempelvis.

Death On Wings
Member
Medlem
884757
May 5, 2005 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Dinos wrote: Finns det något MMORPG där det inte är "klicka på motståndaren och han slår tills det är klart"?

Dvs att man får fightas själv, som "Severance - Blade of darkness" exempelvis.

Inte av de jag testat. Tror det skulle blir väldigt svårt att få blans och det att gå ihop om man körde ett sådant system.

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
884848
May 6, 2005 - 12:20 am
sp_Permalink sp_Print

RYL har ett sånt system men jag tyckte hela spelet var så pass enformigt och segt.

SWG var extremt enformigt och dött.

Har mina förhopningar på Dark n Light, City of Heroes (om expantionen blir bra.) eller Pirates of the Burning Sea.

Mourning hadde bra och förnyande ideer men det gick åt helvete (det är fortfarande vid liv för tillfället men har inte direkt några förhopningar på det nu.)

EVE är väldigt dött om man inte träffar rätt personer och kommer in i ett bra corp. I rätt corp på rätt plats kan du börja tycka att det finns för mycket folk (som inte gillar dig 😉 ) och i nations strider kan det bli riktigt skoj.

WoW trötnade jag på innan min trial tog slut.

EQ2 har jag inte testat men orkar inte riktigt lägga min tid på det då det inte har pvp.

AO var bara så skänslolöst.

Daoc spelade jag aldrig så mycket men det föll mig aldrig i smaken av nån anledning.

suck det är så man längtar tillbaks till UO :/.

Death On Wings
Member
Medlem
884854
May 6, 2005 - 1:01 am
sp_Permalink sp_Print

Jag vill gärna hålla kvar i rustningar och fantasy.
Finns inget pampigare än en stor krigare i plåtrustning med en fet yxa.

Death On Wings
Member
Medlem
884856
May 6, 2005 - 1:24 am
sp_Permalink sp_Print

Ett litet tips.

På linage2 hemsida så kan du registrera dig på något som heter PlayerNC där kan man köpa serials till följande spel om man inte orkar beställa hem grejjerna.

City of heroes
Linage2
Guildwars
Dock är det ungefär de samma pris som du skulle betalat i afären för dem men vad gör man inte för snabb leverans, är sugen på att testa linage 2 men vetefan 🙂

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
884858
May 6, 2005 - 2:11 am
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Jag vill gärna hålla kvar i rustningar och fantasy.
Finns inget pampigare än en stor krigare i plåtrustning med en fet yxa.

Ord 😎

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
884859
May 6, 2005 - 2:19 am
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Ett litet tips.

På linage2 hemsida så kan du registrera dig på något som heter PlayerNC där kan man köpa serials till följande spel om man inte orkar beställa hem grejjerna.

City of heroes
Linage2
Guildwars
Dock är det ungefär de samma pris som du skulle betalat i afären för dem men vad gör man inte för snabb leverans, är sugen på att testa linage 2 men vetefan 🙂

Om du gör det, och önskar en mentor, finns jag ledig, kan det mesta som finns att veta...

Tänk bara på att om du ska börja spela så välj servern : Teon, Det är enda servern som har européiska "castle siege" tider... annars får du typ sitta klockan 3 på söndag kväll o siega tills 5.... inte toppen om man ska till skolan klockan 8 ... 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 138
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL