Vilket ska jag köpa? WOW eller Guild Wars?|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vilket ska jag köpa? WOW eller Guild Wars?
Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1839
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 20, 2005 - 4:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag funderar på att köpa ett av spelen, men är lite osäker, båda verkar ju vara grymt bra. För- och nackdelar för dom olika spelen?

Motivera gärna erat val. 🙂

spidey
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1408
876130
April 20, 2005 - 4:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför inte köpa båda 😛 ?

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1839
876153
April 20, 2005 - 4:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Spidey wrote: Varför inte köpa båda 😛 ?

För jag inte skiter pengar. 😉

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
876240
April 20, 2005 - 6:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Skulle aldrig lägga en slant på GW då det är exakt som diablo 2 med en 3d miljö av battlne net.
I striderna så blir man separerade med sitt party och kan inte se andra så det enda masiva är utanför och då kan man inte ens skita sig i näven.

Kan inte förstå varför alla är så hypade på denna dynga.

Balor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 516
876320
April 20, 2005 - 8:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Skulle aldrig lägga en slant på GW då det är exakt som diablo 2 med en 3d miljö av battlne net.
I striderna så blir man separerade med sitt party och kan inte se andra så det enda masiva är utanför och då kan man inte ens skita sig i näven.

Guilds Wars är inget MMORPG och har därför ingen månadsavgift.
Det går därför inte att jämföra Guilds Wars med World of Warcraft.

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
876558
April 21, 2005 - 11:01 am
sp_Permalink sp_Print

Jag saknar alternativet inget, 😉
Men men det beror på vad du vill ha vill du testa på ett väldigt lättsmällt mmo är det WoW.
Vill du bara ha lite gratis grupp pvp är det väll GW du ska ha.

Death On Wings
Member
Medlem
876619
April 21, 2005 - 1:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Balor wrote: [quote=Death On Wings]Skulle aldrig lägga en slant på GW då det är exakt som diablo 2 med en 3d miljö av battlne net.

Guilds Wars är inget MMORPG och har därför ingen månadsavgift.
Det går därför inte att jämföra Guilds Wars med World of Warcraft.

Vilket av det där tror du jag inte viste ? Tillverkarna säger ändå att det är ett masivt online spel men det är bara reklam på ett virtuelt bnet.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
877616
April 23, 2005 - 12:22 am
sp_Permalink sp_Print

Båda 2 är skit, hundratals folk som redan nått maxlevel på det...tog kineserna 6 månader att nå max level i lineage 2(75) Och då spelade dom Dygnet runt på ett Delat konto...

Sorgligt att folk faller för den skiten WoW...jag drar mitt strå till stacken och har informerat min skola om det och redan 5-7 pers som tänkt om och köpt lineage 2 istället 🙂

Vill du ha kvalité och ändlös speltid? Då ska du köpa Lineage 2.

Dessutom får du utökande patcher ungefär var tredje månad (ibland sjätte månad) som expanderar spelet till 30%... helt otroligt vad mycket man får för pengarna jämfört med WoW...skitspel

jaja, om du ändå väljer WoW eller Guild Wars önskar jag dig lycka till! men när du når max level på WoW kommer du ångra dig grovt....inget kul om vem som helst kan bli BÄST.

GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
877624
April 23, 2005 - 12:55 am
sp_Permalink sp_Print

Moi var intresserad av Guild Wars men efter att ha läst lite mellan raderna med en pååålers så blev det ett fett NEJ.
WoW är väl intressant men... 100:- per month :{ sen är det ju så mycket springades hit< & >dit.

Du har inte tittat på Everquest 2? Verkar onekligen vara ett riktigt STORT moffegibb. Rätt svårt också visst...

smurfen-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 419
877752
April 23, 2005 - 11:54 am
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: Båda 2 är skit, hundratals folk som redan nått maxlevel på det...tog kineserna 6 månader att nå max level i lineage 2(75) Och då spelade dom Dygnet runt på ett Delat konto...

Sorgligt att folk faller för den skiten WoW...jag drar mitt strå till stacken och har informerat min skola om det och redan 5-7 pers som tänkt om och köpt lineage 2 istället 🙂

Dessutom får du utökande patcher ungefär var tredje månad (ibland sjätte månad) som expanderar spelet till 30%... helt otroligt vad mycket man får för pengarna jämfört med WoW...skitspel

jaja, om du ändå väljer WoW eller Guild Wars önskar jag dig lycka till! men när du når max level på WoW kommer du ångra dig grovt....inget kul om vem som helst kan bli BÄST.

Märks att du vet vad du talar om. Eftersom Guild Wars inte släppts än har jag svårt att tro att folk redan nåt maxlevel där. Sen det där med att det är för lätt att lvla i wow kan jag hålla med om däremot tar det alldeles för lång tid i L2. Jag skulle vilja se ett mellanting mellan de båda, eller ett spel med mycket high-lvl-content. Som det är nu så har minst lika många slutat lira L2 för att det tar för lång tid att lvla som folk slutat lira wow eftersom det inte finns så mkt att göra när man väl maxat.
Sen så är ju hela charmen med wow att man äntligen får spela som en av karaktärerna man alltid velat vara när man lirade WC-serien.
Efter att ha lirat både wow och L2 samt pratat med min kusin som lirat L2 sen början har jag kommit fram till att wow slår L2 på alla punkter som är viktiga för mig.
Guild wars har jag inte testat så det kan jag inte säga nåt om än att det inte verkar vara ett spel för mig.

Tyrfing
Member
Medlem
877788
April 23, 2005 - 1:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Bah Börja spela EVE där blir man aldrig bäst och det har deb största spelvärden.

Death On Wings
Member
Medlem
877797
April 23, 2005 - 1:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: Bah Börja spela EVE där blir man aldrig bäst och det har deb största spelvärden.

Synd bara att den känns så tom 🙁

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
878495
April 24, 2005 - 9:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Tänkte skriva ett långt inlägg om de två spelen men kom fram till att jag inte spelat GuildWars (bara deras "betor") tillräckligt för att uttala mig. Och till skillnad från vissa fanboys här låter jag bli att skriva massa propaganda.

Skillnaderna är vad jag förstått främst att GuildWars lägger långt mindre tid på att gå upp i level och liknande och mera på att slåss mot andra spelare. Skulle kalla det MMORPGernas first person shooter.

Tyrfing
Member
Medlem
878593
April 25, 2005 - 8:35 am
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=Tyrfing]Bah Börja spela EVE där blir man aldrig bäst och det har deb största spelvärden.

Synd bara att den känns så tom 🙁

jo det är sant men när det drar i hop sig kommer inget annat spel i närheten när det gäller pvp 😀

Silent Shadow
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 167
879755
April 27, 2005 - 1:12 am
sp_Permalink sp_Print

För PvP: Dark Age of Camelot laugh

Death On Wings
Member
Medlem
879875
April 27, 2005 - 9:35 am
sp_Permalink sp_Print

Silent Shadow wrote: För PvP: Dark Age of Camelot laugh

amen.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
880003
April 27, 2005 - 12:51 pm
sp_Permalink sp_Print

smurfen- wrote: [quote=Nomic]Båda 2 är skit, hundratals folk som redan nått maxlevel på det...tog kineserna 6 månader att nå max level i lineage 2(75) Och då spelade dom Dygnet runt på ett Delat konto...

Märks att du vet vad du talar om. Eftersom Guild Wars inte släppts än har jag svårt att tro att folk redan nåt maxlevel där. Sen det där med att det är för lätt att lvla i wow kan jag hålla med om däremot tar det alldeles för lång tid i L2. Jag skulle vilja se ett mellanting mellan de båda, eller ett spel med mycket high-lvl-content. Som det är nu så har minst lika många slutat lira L2 för att det tar för lång tid att lvla som folk slutat lira wow eftersom det inte finns så mkt att göra när man väl maxat.
Sen så är ju hela charmen med wow att man äntligen får spela som en av karaktärerna man alltid velat vara när man lirade WC-serien.
Efter att ha lirat både wow och L2 samt pratat med min kusin som lirat L2 sen början har jag kommit fram till att wow slår L2 på alla punkter som är viktiga för mig.
Guild wars har jag inte testat så det kan jag inte säga nåt om än att det inte verkar vara ett spel för mig.

Jag menade endast WoW är maxlvlat. Det framgick inte så tydligt.

Tallji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 277
880292
April 27, 2005 - 7:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag är nu en level 60 rogue på dragonmaw (Human rogue), kan bara säga en sak. DET SUGER, skulle aldrig varit rogue från första början, ingen vill ha en i grupp osv, level 60 är helt enkelt förjävligt, allt tar slut typ, har alla saker typ, suger så jävla hårt verkligen, och starta en ny gubbe och nörda sig med, nej tack, kommer ihåg alla satans tråkiga quests man gjort genom tiderna, + att blizzard alltid ska krångla med serverna o.s.v, guild wars lirade jag betan innan julen, först första betan man fick spela en vecka om man köpte Pcgaming tidningen ;).

Tråkiga med guild wars är att som sagt man blir separerade från andra. Men de har mycket roligare slagfält. Och nu när Honor system släpps på WoW laggar servarna skit. Folk är som galna runt om i världen, 2 st level 40 försökte döda mig ffs :roll:, Jag skulle rösta på Guild wars om du vill ha lite extra pengar, wow är fan inte billigt

http://WWW.Matlocks.net
Oerhört bra band för alla som gillar rock! verkligen värt att lyssna på!

Julmus7
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 39
880586
April 28, 2005 - 1:17 pm
sp_Permalink sp_Print

WoW.. är bara lvl 16 men iaf

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 259
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL