January 17, 2002
You heard it! Vilket/vilka spel har framkallat den där känslan då du bara stirrar in i skärmen och njuuuuter av vad du gör/ser?
Ta min starkaste upplevelse som exempel:
I Monkey island 3 då man kommer till Blood island, mörkt, rött och känslosamt! Man stirrar bara på översikten av ön och lyssnar på den underbara musiken, sen springer man runt och njuter av "the overall feeling" av stället. Allt är bara så rätt, så underbart njutningsfullt och du lever dig in i spelet ack så mycket.
Sen har vi ju Settlers 2, perfekta simpla ljud och en sjujäkla spelkänsla (Som inte kan upplevas ordentligt utan Shaggys gamla album som jag glömt bort namnet på, det innehåller iaf låten "Oh Carolina")!
Och sist men inte minst! Den övermänskliga inlevelsen i Morrowind III... Något som endast kan beskrivas som en annan dimension vilken du omedelbart förflyttas till då du startar spelet.
Nån annan än jag som lever mig in såhär i spel? Jag vet att många bara spelar det för nöjet att bli bättre etc etc, jag spelar för att få uppleva känslor utöver det vanliga "Ohhh, lvl up!"
March 5, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Unreal - när man kliver ut ur skeppet å möts av en helt underbar värld man aldrig skådat i ett dataspel tidigare.
Yes, samma här. Unreal var så jäkla perfekt, skall nog fan spela igenom det igen :D. Synd att 2:an inte var lika bra. Ah.. kommer ihåg i 1:an när man gick i en korridor, så släcktes ljuset ett efter ett. Fyfan vad rädd man blev 😀
*letar fram skivan*
April 27, 2002
Indiana Jones and the Fate of Atlantis 😀
aldrig spelat monkey island (hmm, jo, ett av dom) och alla de där andra, men Indy Jones var det första spelet jag köpte (för egna pengar, det var budget redan då :D) och det är fortfarande ett spel jag gärna spelar igen.
SCUMM über alles!!
February 12, 2002
Fackamato wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Unreal - när man kliver ut ur skeppet å möts av en helt underbar värld man aldrig skådat i ett dataspel tidigare.
Yes, samma här. Unreal var så jäkla perfekt, skall nog fan spela igenom det igen :D. Synd att 2:an inte var lika bra. Ah.. kommer ihåg i 1:an när man gick i en korridor, så släcktes ljuset ett efter ett. Fyfan vad rädd man blev 😀
*letar fram skivan*
Tycker 2an var bra också, men som du säger, inte lika bra.. Var för kort å för lite handling men man hade endå action späckad underhållning på varrenda uppdrag.. Varje uppdrag var som en ny action rulle.. 😀
Passar inte den här tråden bättre i speldelen? 🙄
September 12, 2001
Oj oj....
Doom har haft väldigt stor inflytande....den första alltså.
Men det spel som har berört mig mest är Grim Fandango med spelhistoriens sorgligaste slut.
Ruggigt snygga miljöer med underbar story som dagens spel har svårt att slå. Dom spel som möjligtvis kan slå det är Monkey Island .
Lucas Arts rockar hårt....
*tråd flyttad förresten*
4 Guest(s)