March 20, 2003
The Legend of Zelda: Ocarina of Time
Köpte aldrig n64 när det var nytt men sen kom det en drive när de sålde n64+zelda och det var ca 2 år efter att det hade släpts jag fick tummen ur och inhandlade spelet.
Att ett spel kunde vara så stort, så fritt och så underbart på alla sätt! Och jag satt och tänkte vilken upplevelse det måste varit för de personer som spelade det från början....
Håller starkt även idag (släpptes 1998!), har ni inte spelat har ni missat en milstolpe.
Finns att köpa till GameCube nu, köp och gråt, det är de mest välplacerade 1000:- ni kommer att lägga....att man sedan får med tre andra Zeldaspel gör inte saken sämre..
March 27, 2004
Känner att jag måste spela Metal Gear Solid 1...Har bara spelat Metal Gear Solid 2: Substance på PC o det ägde loss fast det var lite buggigt. Kanske skaffa en GC med Twin Snakes när budgeten tillåter =))(?)
Edit: MGS3 Snake Eater är ju ett måste också...detta kommer bli dyrt 8)
August 13, 2002
Jag brukar inte bli direkt berörd av spel, snarare av film. Men Silent Hill till PS2 är ju CP-läskigt så det blir man berörd av 😛
Annars finns det en bana, multiplayer, på UT2k4 som har RUGGIGT snygga miljöer osv. Man blir berörd. Känns som att vara ute själv, fast i spelet då 😛
February 26, 2002
Alien Vs Predator 2
Jag vågar än idag inte spela det spelet.
Rörelsesensorn har gett mig nervsammanbrott vid för många tillfällen,
Halo på Xboxen
kommer ihåg på visningen på DH winter 2001 när den visades upp... jag var beredd att gå över lik för att få en xbox med det liret
February 12, 2003
tindy_14 wrote: Zelda - A link to the Past
Hela känslan är så underbar! I början, i den regniga natten.
Man riktigt känner hur Link blir blöt, och stövlarna vattenfylls mer och mer...
Ojojoj, det var tider det.
Sitter som bäst här och lirar det... Det är så förbannat underbart!
January 23, 2003
Metal Gear Solid och Final Fantasy VII på gamla hederliga PlayStation 1. Bästa spelen till PSX någonsin? Har FF7 skivan i CD-läsarn o spelar med emulator lite nu å då 🙂
gamla spel som Monkey Island 1,2, Duke Nukem 3D...
Little Big Adventure 1 & 2
Max Payne och Max Payne 2... herrejävlar vad bra ettan var med sin bullet-time 🙂
Half-Life 1 var ju inte så dåligt första gången det inte...
Far Cry, har precis kommit ut ur gruvan o undrar vafan det var för varelse som hoppade förbi i nån cut-scene...
March 27, 2004
Fallout 1 o 2 var ju fantastiska på sin tid, blev så inne i spelet att man vaknade upp först när nåt oväntat hände, typ "om my god you killed kenny!" från första liret.
Sen har vi ju Half-life som man spelade klart i ett sträck för det var så jäkla spännande att man inte ville sluta.
Också dom där jäkla Resident Evil spelen, har iofs bara vågat lira klart tvåan men man är ju så jäkla spänd så man vet inte vart man ska ta vägen.
Metal Gear Solid 1 o 2 är ju grymt råa också, tyvärr är det nästan för mycket radiosnack/videosekvenser i tvåan men satan vicket lir!
December 15, 2002
Half-Life, så underbart spel så det finns inte. Har spelat igenom det säkert 5 gånger och det har varit lika kul varje gång att skjuta ihjäl regeringssoldater, roof-barnacles, headcrabs o.s.v. 🙂
Doom och Doom2, spelade det jämt när jag var liten, då blev det att man åkte till grannen med datorn och spelade seriekabel som det hette på den tiden Spelade även Hexen väldigt mycket, men det är ju helt sjukt att spela igenom, så ologiska lösningar på allting, men förbannat kul iaf.
Dungeon Keeper. Detta spelet har jag också spelat väldigt mycket, kanske lite för mycket. När man väl sätter sig vid det så rinner tiden iväg som jag vet inte vad 🙂
Command and conquer, det första spelet jag nånsin spelade på PC. Hur kul som helst, lätt bästa strategispelet genom tiderna.
Det var nog allt 🙂
April 23, 2003
Trevlig tråd 🙂
Strategi spelet som alltid finns där är ju självklart första Command & Conquer :), filmerna, känslan och musiken, allt stämmer 😀
Westwood gjorde ett väldigt bra jobb och så kom EA och förstörde allt 😡
Full Throttle och Little Big Adventure :D, båda riktigt roliga äventyrsspel 😛
Roligt att flera har tyckt LBA är bra, synd dock att det är så svårt att få igång, måste väl installera DOS för att få igång det 😉
MAFIA, bättre än GTA3 och GTA:VC, storyn, grafiken 🙂 Kommer nu att tänka på skottlossningen i garaget, där man skulle hämta upp massor med sprit, var inte den filmen häftig då eller?! 😀
July 26, 2003
Ah, alla dessa minnen... (Öppnar upp sin mp3-mapp med spelmusik)
Det finns ju så många spel som har berört en på så speciella sätt, att jag är säker på att jag kommer glömma några.
Nåväl, here goes nothing...
Megaman 1, 2 och 3 - Ett av mina barndomsspel.
Sonic var suveränt innan man började tabba sig genom att försöka göra PC-versioner i 3D och liknande...
Command & Conquer, Ah, minns hur man fick köra memmaker för att få minne nog att starta det liret. 🙂
Final Fantasy 6 och 7. Helt enkelt dom bästa Final Fantasy-spelen. Punkt.
Monkey Island-spelen, speciellt ettan.
Metal Gear Solid till Playstation är... underbart.
Fallout, Älskar friheten och Mad Max-känslan i det.
Chrono Trigger
Och en massa fler som gör sig bäst i mitt minne...
Nostalgi måste vara den starkaste känslan i världen. Den starkaste positiva, iallafall.
August 16, 2002
Oski wrote: Jo Final Fantasy VII ligger på topp på min lista också, det är ju fullproppat med allt ett bra äventyr ska ha. Och Metal Gear solid var otroligt kul. Sniperdramat var jobbigt för psyket, det var riktig rädsla man kände när man slogs. Jag undrar om man kommer att stöta på nåt sådant igen. Antagligen inte. Sen är ju Grim Fandango också skitbra.
mgs: the twin snakes till gc? same shit, new graphics!
2 Guest(s)