November 5, 2001
Super Mario Bros 1. Satt flera dagar i sträck när jag hade fått mitt Nintendo.
World Cup. Spelarnas ansiktsuttryck när de blir tacklade är obeskrivbar. Man hade redan då möjlighet att själv bestämma laguppställningen, om spelarna skulle tacklas osv. Dessutom finns det inget spel där känslan av att ha satt en perfekt bicycleta (stavning?) är större.
January 6, 2003
Hmm, var börjar man
Får tänka efter av alla spel man spelat genom åren!
Som nummer 1 måste jag nog säga Civilation 1 och 2
Dom andra kan jag inte ranka:
Quake och specielt 2:an med CTF i nätverk, eller Action quake. Kunnde sitta i flera dar och bara spela.
Doom 1 och 2
Command and Conquer, Red Alert grymt bra strategi-spel!
Need for Speed 2 SE, Jag och min bror satt och spelade Outlands med MclarenF1 varje kväll i flera veckor!
Monkey Island självklart! 1:an och 2:an är det nåot specielt med. Men 3:an var roligast! Funderar på att leta reda på det igen!
Maniac Mansion 2: Day of the Tentacle får jag ju inte glömma heller.
Police Quest
Counter-strike är nog ändå det spelet jag har mest "kännslor" för och har beröt mig mest. Komma smygandes i en trång gång och hela ens klan litar på en, och man har 1-2 gubbar kvar att döda. Då har man puls på 200!
No One Lives forever gillar jag väldigt mycket
Lika så Jedi knight. Kul spel, alla vill ju bli jedi-riddare när dom får se starwars för första gången!
Tycker det är lite kul att läsa att det är mest äldre spel som dom flesta tycker om mest, har dom nya spelen ingen känsla utan för mycket focusering på hur grafiken är?
Edit:
Höll på att glömma Lemlings
(Oj, vad långt inlägg det blev :roll:)
September 16, 2002
Zyrus wrote: FF7, FF8, FF10, Morrowind, Diablo. Gissa vad jag har för spelsmak =)
Självklart är smaken individuell, men jag kan inte förstå hur du kan fördedra FFVIII utan att nämna FFVI, som är det absolut bästa av dem alla.
Men du verkar gå på de som inte är så fantasyinspirerade. (Fast jag tycker egentligen inte att FFVI känns "Fantasy"aktigt.)
February 12, 2003
ando wrote: Counter-strike är nog ändå det spelet jag har mest "kännslor" för och har beröt mig mest. Komma smygandes i en trång gång och hela ens klan litar på en, och man har 1-2 gubbar kvar att döda. Då har man puls på 200!
Är du med i Ku klux klan eller? Springer runt, mörka kvällar, trånga alléer... Inte fan borde man påverkas av cs, tycker jag...
August 21, 2003
Stunts! - Man är aldrig för ung för att köra bil! 🙂 Hur kul som helst (iaf 1991)!
Grim Fandango - Vilken stämning, vilket spel! "Perfektion", som någon nämnde, är det enda ordet
Mafia - Otroligt genomtänkt och underbart.
LBA2 - Det är oväder, regnet faller och den mysiga musiken spelas i bakgrunden. Sedan kommer "aliens" på besök 😛
3 Guest(s)