December 29, 2003
©AntiChrist wrote: Stunts! - Man är aldrig för ung för att köra bil! 🙂 Hur kul som helst (iaf 1991)!
HAHA! Vilka minnen man får när man tänker tillbaka på stunts. Hur många banor har man inte byggt och skickat runt mellan polarna för att sedan sitta och nöta i timmar för att slå rekordet. Så klockrent. Sen extra roligt att hitta massor med buggar i spelet som gjorde att man flög rätt upp i luften osv.
Kommer också ihåg när man drog och köpte Herc eller merc warriors vad det nu hette. Fick man det på 4 disketter och man typ SHIT VA STORT! Det var gamla goda tiden det. 486sx-33mhz med 8 i ram och 150 megs hårddisk.
December 18, 2001
Kizo wrote: [quote=Zyrus]FF7, FF8, FF10, Morrowind, Diablo. Gissa vad jag har för spelsmak =)
Självklart är smaken individuell, men jag kan inte förstå hur du kan fördedra FFVIII utan att nämna FFVI, som är det absolut bästa av dem alla.
Men du verkar gå på de som inte är så fantasyinspirerade. (Fast jag tycker egentligen inte att FFVI känns "Fantasy"aktigt.)
1-6 va ju oxå skojj men inte lika bra som 7,8,10. tycker jag
September 17, 2001
Dessa spel kan jag komma på just nu, men eftersom jag lirat och lirar en hel del så kan listan komma att utökas efter hand:
> The Legend of Zelda: A Link To The Past
Var inte gamal när jag spelade detta. Blir lite lessen i ögat av att tänka på det, men jag aegde på spel redan som liten ;D.
> The Legend of Zelda: Ocarina of Time
Underbart lir detta också, precis som A Link To The Past. samma härliga stämning, men mycket snyggare så klart.
> Mafia
Storyn, karaktärerna, rösterna, miljöerna... ja allt som skapar filmkänslan i spelet och gör detta till ett av tidernas bästa spel. Kommer snart till Xbox!
> GTA
Spelade detta med min farsa till polis som liten snorvalp. Det fick mig att älska spelet.
> GTA 3/VC
Känslan att för första ggn sno bilar i 3D, preja runt, meja ner folk med bil och/eller kulspruta = lattjo! GTA: VC har sån underbar stämning med stränder, MC's, kläder, musik, ljus osv. Dessutom är handlingen helfrän.. att bli en mäktig maffiaboss :D.
> Interstate '76/'82
'76 lirade jag en hel del. Satt och LAN:ade detta hos min kusin i hans trånga källare vid en P2:a och han på deras (då supersnabba) P3:a. Vi körde "tage".. genom att preja varann så blev det den andres tur att jaga osv. Bygga lätta och snabba, men ändå hållbara bilar ;D! 82:an lirades mindre, men också det en hel del på samma ställe.
> Twisted Metal 2
Wow, wow. Skitskoj lir som får mig att dra på smilgroparna. Älskar Paris-banan. Lirade detta först på PSX i lågstadiet, men under gymnasitiden fick jag tag på det till PC, så blev en hel del LAN:ande i skolan :D.
> Mario-serien
Mario på NES och SNES är alla underbara spel. Diggar även Mario 64, till N64 då. Den serieliknande grafiken och de fräna miljöerna gör spelet så mysigt och sött. Hjätat slår för Mario.
> Hunter 3D
Ett spel jag lirade på min Amiga 500. Första 3D-spelet jag någonsin lirade (och ägde), vilket gjorde att jag blev helt fast. Kunde cykle, köra olika fordon såsom bil, lastbil och helikopter. Även köpa vapen :).
> Ski Or Die
Också detta ett spel till Amiga. Mycket känslor inblandande i detta lir. Hatade när jag fick sämre poäng i backhoppning än mina äldre plastsyskon. Blev arg, frustrerad, lessen.. men också glad de gångar jag aegde dem ;).
> Max Payne / Max Payne 2
Två välprogrammerade spel. Häpnandsväckande fina laddningssekvenser, tuffa effekter och god handling. Väntar på ett MP3 med grymmare grafik, sjukare och klurigare handling.
> Tekken-spelen
Ettan var skoj, tvåan perfekt, tills Tekken 3 kom. Wow! Har inte lirat Tekken till PS2, så kan inte säga något om det, men det ser fint ut på skärmbilder iaf. Lär säkerligen inte vara sämre känsla i spelet. Mycket av känslan i de tidigare spelen kommer från alla ingame-videos. Kände stark dragelse till en del karaktärer. Weeei!
> Gran Turismo-serien
Blir lycklig av dessa spelen; körlicenser, vinstpengar, trimdelar, karossmodifikationer, snabba race. Spelet har fått mig att svettas av djup koncentration, skrika av både glädje och ilska. Spelet har format mina riktlinjer för hur ett perfekt bilspel skall vara; realistiska.
> > > Klart jag tycker fler spel är bra, men ovanstående spel känns mest i hjärtat. < < <
December 31, 2001
NH|SiBBoR wrote: Dessa spel kan jag komma på just nu, men eftersom jag lirat och lirar en hel del så kan listan komma att utökas efter hand:
> Hunter 3D
Ett spel jag lirade på min Amiga 500. Första 3D-spelet jag någonsin lirade (och ägde), vilket gjorde att jag blev helt fast. Kunde cykle, köra olika fordon såsom bil, lastbil och helikopter. Även köpa vapen :).> > > Klart jag tycker fler spel är bra, men ovanstående spel känns mest i hjärtat. < < <
Har det spelet och jag får hålla med dig, det va grymt roligt att leka med alla fordon, svävaren va en av mina favvoriter 🙂
Tror det tog mig ca 10 liv att fatta hur man skulle starta med helikoptern utan att prejja rakt ner i marken direkt vid start.
September 17, 2001
Death On Wings wrote: [quote=NH|SiBBoR]Dessa spel kan jag komma på just nu, men eftersom jag lirat och lirar en hel del så kan listan komma att utökas efter hand:
> Hunter 3D
Ett spel jag lirade på min Amiga 500. Första 3D-spelet jag någonsin lirade (och ägde), vilket gjorde att jag blev helt fast. Kunde cykle, köra olika fordon såsom bil, lastbil och helikopter. Även köpa vapen :).> > > Klart jag tycker fler spel är bra, men ovanstående spel känns mest i hjärtat. < < <
Har det spelet och jag får hålla med dig, det va grymt roligt att leka med alla fordon, svävaren va en av mina favvoriter 🙂
Tror det tog mig ca 10 liv att fatta hur man skulle starta med helikoptern utan att prejja rakt ner i marken direkt vid start.
Jag hade inte en aning om att det fanns svävare i spelet faktiskt. Måste leta reda på disketten å leta reda på den. Helikoptrarna är/var ju svinsvåra att flyga ;).
December 31, 2001
jodå svävare finns det allt.
Och det fanns någon träningsbana oxå tror ja, då fanns det fordon över allt, tex vindsurfing bräda,svävare,helikopter,cykel,båt,bil och om jag inte misminner mig fanns det väll någon sorts av tyngre bilar med fler däck än de vanliga 4.
Var i alla fall imponerad av grafiken när jag spela det första gången.
May 3, 2002
Knights of the old republic - när man får reda på att man har varit nåt annat tidigare, tyckte jag kändes som en bra film.Vilket överraskningsmoment 🙂
Mafia är också ett mycket bra spel, kommer inte ihåg något speciellt ställer men bra spel är det.
Längtar så till Knights of the old republic - the sith lords och Mafia 2
*EDIT Nu är det nog ingen som inte spelat kotor som blir sur på mig
March 27, 2004
R3dg3 wrote: Knights of the old republic - när man får reda på att man har varit
den förre Sith-lord'en, tyckte jag kändes som en bra film.Vilket överraskningsmoment 🙂Mafia är också ett mycket bra spel, kommer inte ihåg något speciellt ställer men bra spel är det.
Längtar så till Knights of the old republic - the sith lords och Mafia 2
Hmm lite väl mkt spoiler om kotor för dom som inte spelat spelet kanske?
August 20, 2001
Monkey Island serien... Underbar humor, underbar spelkänsla, underbara problemlösningar... wunderbar helt enkelt
Grim Fanadango... Första äventyrsspelet jag spelade med tangentbordet... Oerhört bra spelstämmning... Vill se att det spelet blir film!
Fallout/Fallout 2... Bästa rollspelen någonsin... Alldeles underbara, hoppas 3an kommer snart
September 16, 2002
DiDi wrote: Monkey Island serien... Underbar humor, underbar spelkänsla, underbara problemlösningar... wunderbar helt enkelt
Grim Fanadango... Första äventyrsspelet jag spelade med tangentbordet... Oerhört bra spelstämmning... Vill se att det spelet blir film!
Fallout/Fallout 2... Bästa rollspelen någonsin... Alldeles underbara, hoppas 3an kommer snart
Klockrent!
1 Guest(s)