August 16, 2003
Zelda III. Jag måste ha spelat igenom det här spelet tusen ggr.
Daggerfall. Troligtvis det datorspel som jag spenderat mest tid med.
Baldurs Gate. Väldigt roligt spel!
Baldurs Gate II. Ännu bättre! Och bättre ändå med Throne of Baal.
Fallout I och II. Bra humor, kul spel, mycket sidequests!
Morrowind. Uppföljaren till Daggerfall, men inte lika fritt. 🙁
Mycket tråkigt att Black Isle inte finns kvar.. Känns som allt hänger på Bethsda Software nu.
February 11, 2003
Ja, Metal Gear är ju grymt alltså som många redan påpekat, har det till PC. Men de spel som påverkat mig mest är några av Blizzards kreationer. Tänker då på Warcraft 2 & 3, men framför allt Starcraft. Har väl varvat orginalet en 3-4 gånger och Brood Wars en gång hittils. Det blir fler gånger, var så säker 😀 .
"Oh mighty Tassadar", "... the way of the Swarm!", "the twisted wiles of the Overmind" und så weite...
Annars spel som fångat mitt intresse i långa perioder är små enkla spel som typ Tetris, Chips Challenge, Ms Röj.
På gymnasiet (har gått elprogrammet) fick man ibland vänta långa stunder innan man fick hjälp med vad man nu höll på med och inte fattade. Under denna tid förklarade en god vän för mig hur det lilla sketna enkla spelet Ms Röj fungerade. Alla siffror hade tidigare varit som hieroglyfer för mig. Under denna tid lades grundkunskapen och det blev en utmärkt tidsdödare. Kan säga idag efter några års tränande att jag har 86 s i rekord på "Storröjare", nån som toppar det?
När man sen fick kramp pekfingret fick man koppla av lite med Chips Challange.
Likaså Tetris. Kan sitta i timmar och bara lyssna på musik på datorn och bara knappra Tetris. Begriper inte vad som är så fängslande med dessa klossar 😮 . Finns många av tetris men jag kör det som finns i gamla Microsofts Entertainment Pack. Timme efter timme, hmm, ett mysterium...
1 Guest(s)