visa era spel!|Page 2|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
visa era spel!
BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
sp_UserOfflineSmall Offline
354709
June 11, 2003 - 10:08 am
sp_Permalink sp_Print

?SYNTAX ERROR byt avatar det är irriterande när de rör på sig! :arg:

Grayfox
Member
Medlem
Forum Posts: 2819
354715
June 11, 2003 - 10:18 am
sp_Permalink sp_Print

Om jag skulle plocka fram alla mina AMIGA spel skulle denna sida lagga jag har typ strax över 550 st eller nått =)

Da_Luzif3r
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 57
354737
June 11, 2003 - 10:38 am
sp_Permalink sp_Print

Jo vi e syskon därför .

Men 2st granprix 4 har jag inte ... 1 gp4 , 1 gp3 :D.

Edit* och 1st midtown madness 1 och 1st midtown madness 2 inte 2st mm2 😉

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
354742
June 11, 2003 - 10:56 am
sp_Permalink sp_Print

Da_Luzif3r wrote: ... 1 gp4 , 1 gp3 :D.
1st midtown madness 1 och 1st midtown madness 2 inte 2st mm2 😉

Ja det var det ja. 😀

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
355012
June 11, 2003 - 5:32 pm
sp_Permalink sp_Print

kan räkna dom spel jag äger på mina fingrar:

PC:

carmageddon
sim tower
halflife
simcity2000
rollercoaster tycoon
black & white

PS1

Twisted metal world tour.

LunaSpice
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 387
355926
June 13, 2003 - 9:50 am
sp_Permalink sp_Print

ruski wrote: det där "virus" spelet har jag, DET E SKITDÅLIGT, jag fick spelet
da_lucifer lr vad du heter, lucifer betyder väl djävulen lr nåt?

såg att du hade 2 versioner av wc3, vafö?
det kan ju inte vara så bra att man behöver 2

Lucifer var en av ärkeänglarna som rebellerade mor Gud... 🙂

Mathias_2
Member
Medlem
Forum Posts: 4544
355988
June 13, 2003 - 4:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag äger ett köpt spel och ett som jag fått i present.

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
356003
June 13, 2003 - 5:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Mathias wrote: Jag äger ett köpt spel och ett som jag fått i present.

undra på varför det går så dåligt för speltillverkarna laugh

Mathias_2
Member
Medlem
Forum Posts: 4544
356016
June 13, 2003 - 5:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: [quote=Mathias]Jag äger ett köpt spel och ett som jag fått i present.

Hade jag inte haft bredband så hade jag ägt betydligt fler 🙄

HV][EoY
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 4
358086
June 19, 2003 - 6:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Ska se om jag lyckas med det här:
[Image Can Not Be Found]

Duke Nukem 3d: Jag har spelat alla Duke Nukem sen den första kom ut men den här är nog den allra bästa. Som liten älskade jag att springa omkring med alla mina fusk koder på och bara skjuta ner monster 😀 kommer ihåg alla koderna utantil fortfarande..

Diablo II : Läs mer under Diablo2 exp *****

CarmaGeddon II: Helt kul bilspel där man bl.a skall köra ner fotgängare. **

Curse of Enchantia: Jävligt kull äventyrs spel! Gillar ni lucasarts spel gillar ni even det här. Rätt så sjuk humor och svårta pussel men bra är det. ***

NHL 95: En riktig klassiker som enligt mig har gjort NHL spelen till vad de är idag. ****

Blair Witch - Legend of Cofin Rock - Skit spel.. köp det aldrig. Bara att kasta bort. Dålig grafikmotor, dålig handling dåligt allt.*

Black & White - Creature Isle: För kort tillägsdel till B&W. Spelade igenom det på ett par timmar. Rätt så kul endå att ta hand om Tyke och leka gud. **

Unreal Tournament 2003: UT #1 gjorde en brak succé och det gjorde even detta spel. Underbar grafik och kul vapen. Ett spel där man (jag) bara springer omkring och håller musknappen i botten. Enda nackdelen är att den kräver en rätt så bra dator för att fungera bra. ****

South Park: Rätt så kul spel... de två första timmarna, efter det är all humor redan gammal och spelet känns dåligt. **

The Settlers III: Underbart spel. Bygg upp din lilla by där allting är beroende av någonting annat. Uppgifterna liknar tyverr alla varandra men det är nånting man kan leva med. ***

Civilization II: Ett av de smartaste spelen någonsin. Klår utanvidare alla andra versioner som har kommit efter den här. Följ med människans utväckling, bygg atombomber alliera dig med Sioux, bygg en rymdraket.. här finns möjligheter. Dessutom är det ett rätt så svårt spel! *****

Kings Quest(eller nåt sånt): Kommer inte ihåg någonting, kan inte ha varit speciellt bra.

WarCraft III : Det känner alla till... Bygg upp ditt samhälle som Human, Orc, Night Elve eller Undead. Mycket bra nätspels möjligheter och en ganska bra singleplayer. ****

GunMaN: Jag satte på spelet, spelade i 1 timme. Sen spelade jag aldrig mer det. För såna som gillar den typens spel kan det endå vara kul. **

Discworld Noir: Underbart spel med sin nattsvarta miljö. Här är det fråga om ett äventyrsspel med STIL. Tag rollen som privatdetektiv Luther och spring omkring i Terry Pratchetts Ank Morpork. En av mina favoriter. *****

Monkey Island 3: Riktigt bra spel med kluriga mysterier och rolig humor. Jag gillade MI 2:an bättre men det är nog bara en smak sak. Här tar man rollen som piraten Guybrush Treepwood som ännu en gång skall bekämpa spökpiraten Le Chuck. Aningen kort.. ****

Grim Fandango: Mycket orginel spelidé.. kan inte säga mera. Many Calavera är en man(?) med stil som man gärna återvänder till flera gånger. Ännu ett bra spel av Lucasarts! *****

HalfLife: orkar inte skriva nånting om det här... Counter-Strike är helt enkelt bäst och HL kommer inte långt efter. *****

Tilt: Rätt så bra flipperspel.. för ett bra tag sen. **

Sim City: När det här spelet kom var det en helt ny idé med otroliga möjligheter.. i dagens läge är det inte så mycket och ha. ****

Solider of Fortune: Har aldrig gillat det här spelet.. undrar varför. Helt ok grafik och missionerna är bra. **

Caesar III: Bygger egentligen på samma idé som cimcity och tusen andra spel.. bara att det här är i Rom

Tony Hawk: Man liksom fastnar i det här spelet och man blir hela tiden bättre. Skate spel är faktist roliga ett tag. På pc har spelet för jävliga kontroller. ***

Theme Hospital: Sjuk roligt spel där man skall hålla igång ett sjukhus där allvärldens underliga sjukdomar härjar. En av mina favoriter. ****

Mega Race 2: Mycket fin grafik för att vara ett spel från den tiden. Personligen tycker jag den klår Need for speed 3 och liknande. Kör din racerbil och avfyra raketer osv. ***

Virus: Ett spel som jag aldrig förstod mig på men där man åkte omkring i ett rymdskepp i sitt eget filsystem och dödade virus. Spelade det en dag och satte det sedan på hyllan.

Worms: Jag älskar fortfarande det här spelet. När jag var liten låg jag i min säng med papper och penna och gjorde upp planer för hur jag skulle spela mot min kompis nästa dag. Det gav också upphov till ett stort antal teckningar av maskar... *****

RollerCoaster tycoon: Helt fint spel, men personligen föredrar jag klassikern Theme Park. Det här blev liksom "för mycket". **

DiabloII exp: Det här spelet återvänder jag till om och om igen. För tillfället har jag 2 st 98 lvl gubbar och alla unics i spelet. Ett av de bästa online rollspelen någonsin med en härligt stor arsenal av vapen. *****

ToonStruck: Jag tror att nån annan i det här forumet redan har kommenterat det här spelet tillräkligt... riktigt kul iaf. ****

The 11:th Hour: Det här spelet vågade jag inte själv spela så jag satt mest och tittade på när farssan vandrade omkring i ett stort spökhus. Svårt var det iaf och det tog lång tid att lösa alla pussel.

Afterlife: Ett spel som jag aldrig förstod mig på.. kan inte ge några stjärnor för det.

Arcade America: Rätt så kul spel när jag var liten men nu... LOL. *

Worms Reinforcements: se worms.

Nuke it 1000: tillägsbanor till Duke Nukem 3d... ganska kul och even asiatiska brudar :D. **

ZooL: Fick aldrig det här spelet att fungera som det skulle.

Hockey 95: kommer inte ihåg någonting..

Urban Assault: Microsoft kan helt enkelt inte göra spel.. Det här spelet var skit trist. *

Dream Web: Kommer inte ihåg.

Tomb Raider: Behöver inte presenteras. ****

Hoppas ni gillade det här för det tog en jävla lång tid att göra 🙄

peppe20
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1432
359354
June 25, 2003 - 10:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: kan räkna dom spel jag äger på mina fingrar:

PC:

carmageddon
sim tower
halflife
simcity2000
rollercoaster tycoon
black & white

PS1

Twisted metal world tour.

de va inte mycket å skryta med laugh

själv så har ja 1 kubikmeter pc spel :bgrin:

slå de om ni kan wink

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
359358
June 25, 2003 - 11:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Mathias wrote: [quote=Smirnoff][quote=Mathias]Jag äger ett köpt spel och ett som jag fått i present.

Hade jag inte haft bredband så hade jag ägt betydligt fler 🙄

Ett till "fan vad jag e cool jag har laddat ner allt jag har och skiter fullkomligt i att tillverkarna slitit i år och dar med det" och jag blir riktigt aggressiv...

Hauk
Member
Medlem
359385
June 25, 2003 - 11:55 pm
sp_Permalink sp_Print

/ME sneglar på sin enorma trave med CD-R skivor med sin fulla 120gigare i åtanke och funderar på om han har något att skryta med eller inte.....8)

nuff said 8)

Nu ska jag spela *********!

Shinji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 631
359395
June 26, 2003 - 12:17 am
sp_Permalink sp_Print

Hehe, jag har en korkad polare som fått för sig att det är bättre att betala för spelen än att tanka dem. Trots detta slutar han spela sina nyinköpta spel efter kanske nån vecka. Mycket smidigt, jag "tar över" spelen helt enkelt! 😀

Senaste spelet jag har liggandes i traven är Freelancer, vilket min polare köpte för drygt två veckor sen. Nu är det "mitt" ;p

ando
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 521
359425
June 26, 2003 - 7:29 am
sp_Permalink sp_Print

Shinji wrote: Hehe, jag har en korkad polare som fått för sig att det är bättre att betala för spelen än att tanka dem.

Undra vem som är korkad? Du kan ju få betala böter på flera tusen, om du tycker det är smart istället för att betala 500:- så ska du nog gå lite mer i skolan.

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
359437
June 26, 2003 - 9:02 am
sp_Permalink sp_Print

ando wrote: [quote=Shinji]Hehe, jag har en korkad polare som fått för sig att det är bättre att betala för spelen än att tanka dem.

Undra vem som är korkad? Du kan ju få betala böter på flera tusen, om du tycker det är smart istället för att betala 500:- så ska du nog gå lite mer i skolan.

Antingen jobbar du på APB eller så är du en sån som tror på tomten 😛

Jag har köpt massor av spel... Half-life och ...

Ja just det! Jag har ju fått med massor av spel till grafikkorten 🙂 *puh*

Shinji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 631
359573
June 26, 2003 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

ando wrote: [quote=Shinji]Hehe, jag har en korkad polare som fått för sig att det är bättre att betala för spelen än att tanka dem.

Lägg ner va?

Ska jag behöva använda 5000 smileys för att du ska förstå att jag inte var seriös i mitt uttalande? -_-

Hauk
Member
Medlem
359665
June 26, 2003 - 6:25 pm
sp_Permalink sp_Print

HAHAHAHAHAHA OMG!!

"böter" ahahahahah....ja herregud...

har också Freelancer Shinji!

Brukar lira på invokersrevolution.net....

Nick: ToeJam...

Slå en pling på IRC till Hauk|LAN om du är sugen på ett gejm 🙂

*inväntar böter*

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 300
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL