August 19, 2001
Var på lan i helgen och testade på det grymma liret Warcraft III, betan då förstås. Vi patchade spelet körde å lyckades köra det över nätverket med hjälp av bnetconfig, men jag undrar hur man ska göra för att lyckas spela själv, alltså skapa en egen server för att kolla in de olika raserna. Ngn som vet och har testat det???
December 25, 2000
olagligt... denna post kommer att låsas (förhoppningsvis)
men jag skall ändå stilla ditt sinne, du kan inte hosta en egen battle.net server på din burk. Det finns ett Batte.net emulator prog som på en linuxburk emulerar bnet, med då behöver du som sagt en linuxbruk och bndetd.
bnetd stängdes nyligen ner av blizzard så det kan bli problem där också..
July 16, 2001
Grabbar, det är ju bara en betaversion (typ som en demo, och det är ju inte olagligt). Jag har själv spelat spelet och tycker det är kul, så jag ska köpa det så fort jag kan så jag kan spela på bnet. (lagligt)
För att sätta upp en egen server behöver du ett program som heter warforge.bnetd.1.14c.win32.zip
Du får leta upp den själv..
Du kan dock bara köra själv eller med andra spelare över internet. inte mot datorn.
December 25, 2000
On 2002-02-26 16:16, Illern wrote:
Doh! Beta versionen har getts ut till vissa personser som skall testa det.
Spelet har inte getts ut än, så det är lika olagligt som när din mormor går ut med hunden och inte plockar upp hund skiten.
precis, o jag ska också köpa det så fort det släpps
November 2, 2001
mjo
exact, tur att man är det då =P
för dig som ÄR betatestare: http://www.war3pub.net
December 25, 2000
On 2002-03-01 13:49, Warr1or wrote:
mjo
exact, tur att man är det då =Pför dig som ÄR betatestare: http://www.war3pub.net
det är du ju inte, eftersom du inte bor i USA... håll käften i stället för att ljuga.. alla vet endå varifrån du fått spelet...
August 25, 2001
On 2002-02-26 15:57, frallz wrote:
Grabbar, det är ju bara en betaversion (typ som en demo, och det är ju inte olagligt). Jag har själv spelat spelet och tycker det är kul, så jag ska köpa det så fort jag kan så jag kan spela på bnet. (lagligt)För att sätta upp en egen server behöver du ett program som heter warforge.bnetd.1.14c.win32.zip
Du får leta upp den själv..
Du kan dock bara köra själv eller med andra spelare över internet. inte mot datorn.
Du är ju fan blåst i huvet. "Typ som demo"?? Stäng ner denna tråden direkt..
1 Guest(s)