December 31, 2001
Efter testat betan så tyckte jag inte det var någon höjdare men efter många tim framför demot så har jag nu beställt detta underbara strategi lir. Det är skickat och hela köret från webhallen men får det nog inte förens på måndag 🙁
Någon annan frälst person som oxå beställt/köpt det ?
October 1, 2002
Jag klarade ut det för nästan en vecka sen 😛
För att beskriva spelet lite kort:
Det är månadens flopp.
Storyn kunde inte vara mer "b". AI:n suger katastrofalt mycket, även på svårighetsgraden "Insane". Den totala avsaknaden av fler spelmöjligheter i skirmish-läge gör det hela inte bättre direkt.
Gah 🙁
October 1, 2002
Tyrfing wrote: Edit: samt så är spelet uppbyggt för multiplayer.
Möjligt. Men det är inte vidare varierade banor. Principen lyder - "Störst armé vinner".
Håll noderna kring basen enbart, man tjänar mer på det än att springa omkring ute på kartan och offra dyra enheter för att hela tiden återta noder som även fienderna vill åt.
Noll "micro". Det enda man behöver göra är att skicka in sin feta armé i mitten på kartan för att sen dela upp dem på fiendens huvudbaser.
Det krävs nog lite av speltillverkarna innan det är riktigt balanserat ...
December 31, 2001
Tycker inte du har rätt när du säger att det bara är att skicka in sina enehter rakt in i baserna. Man blir nermejjad på någon sekund om man möter några maskiner eller försvarstorn. Du har ioförsig bara spealt mot datorn och jag kan hålla med att den inte är så smart.
August 27, 2003
Fyfan vad kul det är 😀
Har missbrukat warhammer under låååååång tid, medans de andra köpte tuffa mopeder köpte jag små tenngubbar och konstgjort gräs för att bygga terräng =) La undan dem för ett tag sen men såfort jag fick tag på demot så kom den dära dejá vu känslan, så jag var tvungen att åka hem till föräldrarna och leta igenom alla förråd efter mina gamla figurer. Smart som jag var hade jag plockat ner alla ytterst försiktigt och lindat in dem i bomull så inte färgen skadas, det ligger ju ett antal 100 timmar bakom att måla en hel arme. Det måste ju vara snyggt och sen tycker jag att varje gubbe ska se unik ut, slaktade massor med andra plastgubbar från andra raser för att få sköna annorlunda delar till min überfeta Spacemarines armé. Vart sugen på att åka ner till rollspelsklubben och spela warhammer som det ska vara, på bordet med riktig terräng. Dock tycker jag spelet är okej för att vara ett reklamspel, lite enformigt och lite lätt men skönt ändå.
Drog fram kameran för att fota lite av mina gamla pjäser:
[Image Can Not Be Found] Fet Chaoshero
[Image Can Not Be Found] En commander från min egen Spacemarine armé, fick heta nått så tufft som whitescars =)
December 31, 2001
Jag vart oxå sugen på att köpa figurer och fixa mig en arme men när jag fick reda på att man behövde måla med på egen hand gav jag upp, vist det skulle vara roligt om man kunde måla men det kan inte jag. Är totalt värdelös när det gäller allt som har med att skapa något med papper o penna. Och inte tala om hur kletigt det skulle bli om jag målade en gubbe.
July 27, 2004
Jag tycker GW har bommat en hel del möjligheter i övergången från fysiska figurer till datorspel.
Spelmässigt skiljer de sej ju åt som dag och natt, och det enda gemensamma är enheternas namn, utseende och egenskaper.
I figurspelet är startuppställningen i princip avgörande för stridens utgång. Därefter kan spelaren fortfarande i viss mån styra hur individerna rör sej och agerar. Själva striden varar ca fem omgångar, vilket torde motsvara mindre än en minut effektiv tid.
Det är aldrig fråga om att bygga och uppgradera enheter under tiden.
I den datoriserade varianten ligger mycket mer vikt vid resursanskaffning och -fördelning. Startläget är närmast betydelselöst. Squads styrs bara i sin helhet, och strider då med samma taktiska finlir som en orc-hord (men inte lika effektivt, eftersom hela gruppen stannar så fort någon i gruppen kommer inom skotthåll från fienden).
Vad man behållit är den löjligt korta räckvidden på vapen och "synhåll".
Det hade, enligt min åsikt, varit mycket bättre om man lånat stridssystemet från Combat Mission och byggt vidare på det.
/Olle
March 20, 2003
Olle P wrote: Jag tycker GW har bommat en hel del möjligheter i övergången från fysiska figurer till datorspel.
Spelmässigt skiljer de sej ju åt som dag och natt, och det enda gemensamma är enheternas namn, utseende och egenskaper.
I figurspelet är startuppställningen i princip avgörande för stridens utgång. Därefter kan spelaren fortfarande i viss mån styra hur individerna rör sej och agerar. Själva striden varar ca fem omgångar, vilket torde motsvara mindre än en minut effektiv tid.
Det är aldrig fråga om att bygga och uppgradera enheter under tiden.I den datoriserade varianten ligger mycket mer vikt vid resursanskaffning och -fördelning. Startläget är närmast betydelselöst. Squads styrs bara i sin helhet, och strider då med samma taktiska finlir som en orc-hord (men inte lika effektivt, eftersom hela gruppen stannar så fort någon i gruppen kommer inom skotthåll från fienden).
Vad man behållit är den löjligt korta räckvidden på vapen och "synhåll".
Det hade, enligt min åsikt, varit mycket bättre om man lånat stridssystemet från Combat Mission och byggt vidare på det.
/Olle
Det är inte GW som har gjort datorvarianten av spelet även om de har varit delaktiga och lånat ut sina trademarks.
Att göra en ren kopia av figurspelsvarianten till PC hade aldrig blivit ngn storsäljare då det är på tok för mkt regler för att en "vanlig" gamer skall kunna sätta sig in i det hela.
Om du vill spela ett GW-spel så som det är tänkt att vara skall du spela Blood Bowl, se min sign.
July 27, 2004
Pim_ wrote: Det är inte GW som har gjort datorvarianten av spelet även om de har varit delaktiga och lånat ut sina trademarks.
Jag misstänker att de varit mer inblandade än så, i direkt avsikt att bevaka sina rättigheter.
Vore konstigt om man sålt rättigheterna vind för våg...
Att göra en ren kopia av figurspelsvarianten till PC hade aldrig blivit ngn storsäljare då det är på tok för mkt regler för att en "vanlig" gamer skall kunna sätta sig in i det hela.
Här har du hela finessen med att datorisera spelet: Spelaren behöver inte kunna reglerna! Dem håller programmet reda på.
Jag efterlyser inte heller en "ren kopia", bara någonting betydligt mer likt och inte så väsensskilt som det nu blivit.
- Omgångsbaserat.
- "Fasta" arméer som inte byggs under pågående strid.
Om du vill spela ett GW-spel så som det är tänkt att vara skall du spela Blood Bowl, se min sign.
Om du läst din tråd om BB senaste månaden vet du att BB är ett av de få spel jag tycker GW lyckats riktigt bra med!
Tyvärr verkar min anmälan till Internetversionen ha försvunnit, och jag har inte haft tid att engagera mej djupare.
/Olle
December 31, 2001
End turn spel säljer oftast mycket sämre än realtime.
Spelet är inte tänkt att vara en ren kopia och ingen har lust att lära sig regler för ett strategi spel som ska gå snabbt och inehålla mycket action.
Men som recensionerna säger så är det inte likt brädspelet så folk som spelar brädspelet kan bli besvikna men ingen tvingar dem att spela det. Jag tycker det är det bästa RTS liret som kommit sedan starcraft.
Edit: har aldrig spelat warhammer (brädspel)
2 Guest(s)