Warhammer|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Warhammer
Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 1, 2004 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Efter testat betan så tyckte jag inte det var någon höjdare men efter många tim framför demot så har jag nu beställt detta underbara strategi lir. Det är skickat och hela köret från webhallen men får det nog inte förens på måndag 🙁

Någon annan frälst person som oxå beställt/köpt det ?

Shinji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 631
735858
October 1, 2004 - 4:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag klarade ut det för nästan en vecka sen 😛

För att beskriva spelet lite kort:

Det är månadens flopp.

Storyn kunde inte vara mer "b". AI:n suger katastrofalt mycket, även på svårighetsgraden "Insane". Den totala avsaknaden av fler spelmöjligheter i skirmish-läge gör det hela inte bättre direkt.

Gah 🙁

Death On Wings
Member
Medlem
735869
October 1, 2004 - 4:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Därför finns det multiplayer som du kanske missar för du har ju tappat bort din cd-key eller hur ? 😛

Shinji
Kommer du hit ofta?
Medlem
735949
October 1, 2004 - 6:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Därför finns det multiplayer som du kanske missar för du har ju tappat bort din cd-key eller hur ? 😛

Ja, jag tappade nog bort nyckeln =(

[Image Can Not Be Found]

Edit: Your wish is my command

Death On Wings
Member
Medlem
735956
October 1, 2004 - 6:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Snälla ta bort de bilderna vill inte ha tråden låst.

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
735962
October 1, 2004 - 6:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är rigtig grymt måste fixa ett ex när jag får pengar . (Ps det finn skirmish SP och MP samt så är datorn bra mycket bättre än i betan)

Edit: samt så är spelet uppbyggt för multiplayer.

Shinji
Kommer du hit ofta?
Medlem
735967
October 1, 2004 - 6:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: Edit: samt så är spelet uppbyggt för multiplayer.

Möjligt. Men det är inte vidare varierade banor. Principen lyder - "Störst armé vinner".

Håll noderna kring basen enbart, man tjänar mer på det än att springa omkring ute på kartan och offra dyra enheter för att hela tiden återta noder som även fienderna vill åt.

Noll "micro". Det enda man behöver göra är att skicka in sin feta armé i mitten på kartan för att sen dela upp dem på fiendens huvudbaser.

Det krävs nog lite av speltillverkarna innan det är riktigt balanserat ...

Death On Wings
Member
Medlem
735973
October 1, 2004 - 6:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker inte du har rätt när du säger att det bara är att skicka in sina enehter rakt in i baserna. Man blir nermejjad på någon sekund om man möter några maskiner eller försvarstorn. Du har ioförsig bara spealt mot datorn och jag kan hålla med att den inte är så smart.

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
736077
October 1, 2004 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Fyfan vad kul det är 😀

Har missbrukat warhammer under låååååång tid, medans de andra köpte tuffa mopeder köpte jag små tenngubbar och konstgjort gräs för att bygga terräng =) La undan dem för ett tag sen men såfort jag fick tag på demot så kom den dära dejá vu känslan, så jag var tvungen att åka hem till föräldrarna och leta igenom alla förråd efter mina gamla figurer. Smart som jag var hade jag plockat ner alla ytterst försiktigt och lindat in dem i bomull så inte färgen skadas, det ligger ju ett antal 100 timmar bakom att måla en hel arme. Det måste ju vara snyggt och sen tycker jag att varje gubbe ska se unik ut, slaktade massor med andra plastgubbar från andra raser för att få sköna annorlunda delar till min überfeta Spacemarines armé. Vart sugen på att åka ner till rollspelsklubben och spela warhammer som det ska vara, på bordet med riktig terräng. Dock tycker jag spelet är okej för att vara ett reklamspel, lite enformigt och lite lätt men skönt ändå.

Drog fram kameran för att fota lite av mina gamla pjäser:

[Image Can Not Be Found] Fet Chaoshero

[Image Can Not Be Found] En commander från min egen Spacemarine armé, fick heta nått så tufft som whitescars =)

Death On Wings
Member
Medlem
736088
October 1, 2004 - 9:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vart oxå sugen på att köpa figurer och fixa mig en arme men när jag fick reda på att man behövde måla med på egen hand gav jag upp, vist det skulle vara roligt om man kunde måla men det kan inte jag. Är totalt värdelös när det gäller allt som har med att skapa något med papper o penna. Och inte tala om hur kletigt det skulle bli om jag målade en gubbe.

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
736155
October 1, 2004 - 10:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Övning ger färdighet, när jag började måla så var det enfärgade gubbar allihopa. Finns riktigt bra böcker och guider för hur man målar snyggt. Du kan ju köpa en tennfigur och träna på, bara att bada lite med han i thinner så försvinner all färg.

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
736426
October 2, 2004 - 11:04 am
sp_Permalink sp_Print

Hehe rotade faktist upp min Darkeldar arme jag bara han börja med.
Skall fanemig fixa klart den nu.
ps. samt så kan man välja game mode i multiplayer så det tillexempele bir o´möjligt och basecampa, tyker iallafall att det är ett av dom bästa RTS spelen hitils.

kithiva
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 656
736462
October 2, 2004 - 11:26 am
sp_Permalink sp_Print

Helt ok spel.. Hade varit ett ännu större plus om Tau funnits med.. cry

Death On Wings
Member
Medlem
737917
October 4, 2004 - 12:27 am
sp_Permalink sp_Print

Snart borde det komma 🙂
Ska vara här under dagen om allt går rätt till hoppas jag, svårt att jobba när det kanske kan finnas ett uberspel på posten som bara skriker efter mig 😀

Olle P
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 403
738096
October 4, 2004 - 10:28 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker GW har bommat en hel del möjligheter i övergången från fysiska figurer till datorspel.

Spelmässigt skiljer de sej ju åt som dag och natt, och det enda gemensamma är enheternas namn, utseende och egenskaper.

I figurspelet är startuppställningen i princip avgörande för stridens utgång. Därefter kan spelaren fortfarande i viss mån styra hur individerna rör sej och agerar. Själva striden varar ca fem omgångar, vilket torde motsvara mindre än en minut effektiv tid.
Det är aldrig fråga om att bygga och uppgradera enheter under tiden.

I den datoriserade varianten ligger mycket mer vikt vid resursanskaffning och -fördelning. Startläget är närmast betydelselöst. Squads styrs bara i sin helhet, och strider då med samma taktiska finlir som en orc-hord (men inte lika effektivt, eftersom hela gruppen stannar så fort någon i gruppen kommer inom skotthåll från fienden).

Vad man behållit är den löjligt korta räckvidden på vapen och "synhåll".

Det hade, enligt min åsikt, varit mycket bättre om man lånat stridssystemet från Combat Mission och byggt vidare på det.

/Olle

Death On Wings
Member
Medlem
738191
October 4, 2004 - 12:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Yes jag installerar det nu, mitt liv är fullbordat.

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
738218
October 4, 2004 - 1:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Olle P wrote: Jag tycker GW har bommat en hel del möjligheter i övergången från fysiska figurer till datorspel.

Spelmässigt skiljer de sej ju åt som dag och natt, och det enda gemensamma är enheternas namn, utseende och egenskaper.

I figurspelet är startuppställningen i princip avgörande för stridens utgång. Därefter kan spelaren fortfarande i viss mån styra hur individerna rör sej och agerar. Själva striden varar ca fem omgångar, vilket torde motsvara mindre än en minut effektiv tid.
Det är aldrig fråga om att bygga och uppgradera enheter under tiden.

I den datoriserade varianten ligger mycket mer vikt vid resursanskaffning och -fördelning. Startläget är närmast betydelselöst. Squads styrs bara i sin helhet, och strider då med samma taktiska finlir som en orc-hord (men inte lika effektivt, eftersom hela gruppen stannar så fort någon i gruppen kommer inom skotthåll från fienden).

Vad man behållit är den löjligt korta räckvidden på vapen och "synhåll".

Det hade, enligt min åsikt, varit mycket bättre om man lånat stridssystemet från Combat Mission och byggt vidare på det.

/Olle

Det är inte GW som har gjort datorvarianten av spelet även om de har varit delaktiga och lånat ut sina trademarks.
Att göra en ren kopia av figurspelsvarianten till PC hade aldrig blivit ngn storsäljare då det är på tok för mkt regler för att en "vanlig" gamer skall kunna sätta sig in i det hela.

Om du vill spela ett GW-spel så som det är tänkt att vara skall du spela Blood Bowl, se min sign.

Olle P
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 403
738284
October 4, 2004 - 2:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: Det är inte GW som har gjort datorvarianten av spelet även om de har varit delaktiga och lånat ut sina trademarks.

Jag misstänker att de varit mer inblandade än så, i direkt avsikt att bevaka sina rättigheter.
Vore konstigt om man sålt rättigheterna vind för våg...

Att göra en ren kopia av figurspelsvarianten till PC hade aldrig blivit ngn storsäljare då det är på tok för mkt regler för att en "vanlig" gamer skall kunna sätta sig in i det hela.

Här har du hela finessen med att datorisera spelet: Spelaren behöver inte kunna reglerna! Dem håller programmet reda på.
Jag efterlyser inte heller en "ren kopia", bara någonting betydligt mer likt och inte så väsensskilt som det nu blivit.
- Omgångsbaserat.
- "Fasta" arméer som inte byggs under pågående strid.

Om du vill spela ett GW-spel så som det är tänkt att vara skall du spela Blood Bowl, se min sign.

Om du läst din tråd om BB senaste månaden vet du att BB är ett av de få spel jag tycker GW lyckats riktigt bra med!
Tyvärr verkar min anmälan till Internetversionen ha försvunnit, och jag har inte haft tid att engagera mej djupare.

/Olle

Death On Wings
Member
Medlem
738531
October 4, 2004 - 5:51 pm
sp_Permalink sp_Print

End turn spel säljer oftast mycket sämre än realtime.
Spelet är inte tänkt att vara en ren kopia och ingen har lust att lära sig regler för ett strategi spel som ska gå snabbt och inehålla mycket action.

Men som recensionerna säger så är det inte likt brädspelet så folk som spelar brädspelet kan bli besvikna men ingen tvingar dem att spela det. Jag tycker det är det bästa RTS liret som kommit sedan starcraft.

Edit: har aldrig spelat warhammer (brädspel)

max_4
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1101
739224
October 5, 2004 - 4:06 pm
sp_Permalink sp_Print

WH40k: Dawn of War är riktigt bra. Bästa RTS:et sen WC3 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 253
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL