July 27, 2004
Death On Wings wrote: Spelet Àr inte tÀnkt att vara en ren kopia och ingen har lust att lÀra sig regler för ett strategi spel som ska gÄ snabbt och inehÄlla mycket action.
"Ren kopia" har jag aldrig föreslagit, dÀremot en "förbÀttrad version" dÀr datorn tar över mycket av regelskötandet. Den version de har gjort nu innehÄller för övrigt inte fÀrre regler Àn nÄgonting jag föreslÄr, snarare flera, sÄ dÀrför kommer vÀl ingen vilja spela DoW...
WH40k har aldrig varit förknippat med "mycket action", snarare raka motsatsen, sÄ varför skulle det vara det nu?
Men som recensionerna sÀger sÄ Àr det inte likt brÀdspelet ...
WH40k Àr inget brÀdspel utan ett figurstridsspel.
Jag tycker det Àr det bÀsta RTS liret som kommit sedan starcraft.
Jag tycker DoW Àr förvillande likt Starcraft, som jag redan har, och ser dÀrför ingen anledning att komplettera med denna nya version.
/Olle
April 10, 2003
DoW Àr redan ett populÀr spel sÄ att sÀga att ingen vill spela det Àr ju bara din Äsikt sen visst DoW Àr vÀll inte direkt likt Figurspelet, men istÀllet för att gnÀlla över vad det inte Àr se nöjet i vad det Àr.
Jag har spelat bÄde WH40k och DoW (Har spelat dom flesta spel GamesWorkShop skapat) och jag ser ett nöje i bÄda.
July 27, 2004
Tyrfing wrote: ... att sÀga att ingen vill spela det Àr ju bara din Äsikt...
LĂ€s igen:
Olle P wrote: [quote=Death on Wings]... ingen har lust att lÀra sig regler för ett strategi spel som ska gÄ snabbt och inehÄlla mycket action.
... Den version de har gjort nu innehÄller för övrigt inte fÀrre regler Àn nÄgonting jag föreslÄr, snarare flera, sÄ dÀrför kommer vÀl ingen vilja spela DoW...
Det Àr inte min Äsikt, bara en naturlig slutsats baserad pÄ Death on Wings antagande.
/Olle
March 20, 2003
Death On Wings wrote: NÀmn gÀrna "regler" som man mÄste kunna för att spela spelet dÄ.
A minute to learn a lifetime to master đ
NÀ men allvarligt sÄ Àr det en regelbok pÄ ~200 sidor och sedan en bok med specialregler för trupperna till respektive ras pÄ ~50-100 sidor var sÄ det Àr endel att lÀsa.
Och helst skall man ju ha koll pÄ alla motstÄndarnas trupper oxÄ sÄ det blir x antal böcker till att kolla igenom.
Sen gÀller det ju att ha koll pÄ nÀtet oxÄ.... http://www.eldaronline.com/community/ ett "litet" forum för en av raserna..
December 31, 2001
Jovist till figurspelet ja men jag syftade pÄ pc spelet hela tiden.
Olle P verkar bara vara vrÄng och aningen trÄng för att det har blivit ett RTS lir av hans Àlskade figurspel.
SjÀlv sÄ tÀnker jag inte ens pÄ att det finns ett figurpsel som var grunden i spelet utan spelar det som vilket RTS somhelst.
1 Guest(s)