Wc3:TFT LAN - Lagg, Dropplayer rutan några sekunder!|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Wc3:TFT LAN - Lagg, Dropplayer rutan några sekunder!
McMoj
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 46
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 31, 2004 - 11:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjenare, Jag och mina kompisar har börjat spela rätt mkt wc3 nu på lanen, wc3 TFT 1.16.. Och jag tar jätte lång tid på mig att ladda när det ska startas, Även om jag creatar eller inte.. Och nästan varje gång när vi lirar börjar det lagga för mig, jag blir liksom freeze i några sekunder, och dem går upp rutan med drop players knappen osv..

Här under ser du vad jag har för dator, och har kompisar med sämre datorer som går bättre för, 0.9ghz celeron 256mb och uppåt..
Så min dator är fan inte sämst, Har en kompis massa samma dator som jag, fast han har ett radeon 9000 gfx istället.. Men om det är nått fel med min dator så är det väl för mig det endast laggar och sånt och dem andra störs inte? Har testat stänga av WinXP FW. fast inget hände, var likadant, även Windows XP Pro Eng, Sp2..

Och datorn är inte varm, processor aldrig över 50, lådan/moderkortet aldrig över 33, Gfx vet ja inte, men tror dne inte är så jävla varm

Tallji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 277
762212
November 1, 2004 - 1:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Om du har en 0.9 ghz processor så kan det lagga rätt mycket ibörjan..
Min gamla dator, en 1.7 ghz processor laggade det så mycket på lan att jag droppade ur... om du köper en ny processor så kanske det går bättre?
är ingen expert på datorer men när jag köpte en ny processor (3.2 ghz) så gick det mycket fortare och jag laggade inte mer.. om du inte vill köpa ny processor kan du ju alltid försöka klocka den.. finns ju många trådar om hur du gör i detta forum..

Sen varför lirar ni inte patch 1.17?? den har fixat bugs osv + att så får man 2 nya neutrala hjältar - Firelord och Goblin Alschemist -.. finns att ladda hem på http://www.blizzard.com..

http://WWW.Matlocks.net
Oerhört bra band för alla som gillar rock! verkligen värt att lyssna på!

McMoj
Medlem
762354
November 1, 2004 - 6:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har ingen 0.9ghz, jag har en amd 2500 barton.. som ligger runt 2ghz.. en kompis har 0.9 och för honom går de bra :/

Tallji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 277
763371
November 2, 2004 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Om man lirar multiplayer så är det 99.99% av någon som "laggar" ibörjan... har ingen aning om varför men har väl med servern eller nått att göra... ni får väl helt enkelt spela på eller kanske ändra upplösning o.s.v?

http://WWW.Matlocks.net
Oerhört bra band för alla som gillar rock! verkligen värt att lyssna på!

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
763602
November 3, 2004 - 8:40 am
sp_Permalink sp_Print

Du kanske har andra inställningar än dom på? Grafikmässigt d.v.s. Wc3 är ett knepigt spel iaf, de kan hjälpa med ominstallation, ibland laggar det utan anledning bara

McMoj
Medlem
771842
November 13, 2004 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Eftersom min dator är säkert full med skit, har massa program och rensar men allt går inte bort, får hoppas att det hjälper med en formatering:P

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 170
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL