October 1, 2001
För de som inte vet det så ska jag starta ett spelföretag nästa år. Hittils är det bara småspel å det kommer jag å fortsätta med ett tag till. Idag fick jag medgivning från ett företag att använda Digital Awakening så nu ska jag snart ha det registrerat. Info om mina spel finns på websidan http://www.digaw.com Har precis lagt upp ett wallpaper för mitt kommande rollspel The Magic Land. Om ni är intresserade av nyheter från sidan (på engelska) direkt i emailen så skriv upp er på nyhetsbrevet som finns på sidan.
PS Kom nu inte med buggrapporter till CCA för det var ett stressproject som jag vann en 30 dagars tävlig med å jag testade det aldrig själv i multiplay. Däremot kan ni se fram emot CCA2 nästa år =)
October 1, 2001
Om jag ger ut spelen gratis så kan jag ju inte leva på att utveckla dem å då måste jag jobba å då blir jag trött å så krymper utvecklingstiden till några få timmar i veckan å jag får spendera 10x tiden för ett spel å då blir det ju färre spel för de som gillar spelen =)
Jag programmerar i Dark Basic Pro (som jag vann i tävlingen med Dark Basic). Det är ett höglevelspråk så det underlättar ju utvecklingen en hel del =) DBP har en trevlig DX8 motor, ska börja använda lite shaders till CCA2 nästa år.
September 14, 2001
October 1, 2001
Betatestning av TML blir jag själv å så det amerikanska företaget som äger karaktärerna å som ska fixa det publicerat å förhoppningsvis i lite butiker i USA =) Blir nog någon tävlig framöver där ni kan vinna en gratis kopia av spelet, inga löften men jag ska få några gratis skivor att sprida runt.
October 1, 2001
Tackar. Dark Basic Pro underlättar ju själva programmerandet massor även om det tar sin tid att lära sig, kan man lite programmering så underlättare det. Har bara hållt på i 1½ år men jag har programmerat lite TP, Lingo och PHP före det. Sen skadar ju inte lite 3D förmågor, jag har småpysslat med Lightwave i 5 år nu.
1 Guest(s)