December 25, 2000
Alpha är det som kommer före beta. En Alpha är ungefär som en skiss till en målning.
Det finns en alpha ute, dock går det för tillfället bara att titta på character selection skärmen ungefär. Det är en "sandbox" på väg, alltså möjlighet att springa runt i världen utan monster, npc's eller något annat, helt ensam.
Har inte själv prövat utan säger bara vad jag läst, har inga planer på att pröva heller.
Bl.a. på grund av att WoW är ett MMORPG, (MASSIVE MULTIPLAYER ONLINE) alltså, det är verkligen inte tänkt att spelas ensam. Dessutom är det en alpha, alltså långt ifrån klart.
Nej jag väntar mycket hellre tills det släpps, så att man får spela det som det var tänkt att spelas.
Finns också ett gäng som håller på försöker fixa en server så att man skall kunna spela med andra, chansen att detta skulle bli ens i närheten av hur det kommer att vara när spelet släpps är dock inte vidare stor.
May 16, 2002
Sant och vist, därför tycker jag att de borde släppa ett litet demo som man kan göra samma saker i och kanske döda ett monster bara för att sprida bättre information. (blizzard alltså) Som mot angrepp och för att ge
fansen en chans att se vad dom gör helt enkelt. Men det är kanske inte så kul att ge ut sådan om man är en stolt spelutvecklare 🙂
1 Guest(s)