World Of Warcraft betalning|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
World Of Warcraft betalning
Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 13, 2004 - 7:48 am
sp_Permalink sp_Print

Det verkar inte vara sÄ vÀrst biligt att lira detta om man gÀmför med dess motstÄndare.

# 1 month: $14.95
# 3 months: $41.97 ($13.99 per month) *
# 6 months: $77.94 ($12.99 per month) *

Man kan inte tÀckna för 12 mÄnader och tjÀna pÄ det pÄ sÄ vis.
SÄ det blir 77.94 dollar för 6 mÄnader om man tar den lÀngre tÀckningen plus spelet pÄ 400 kr + frakt, inte billigt inte, frÄgan Àr om det Àr vÀrt det dÄ det inte skiljer sig sÄ mycket frÄn dess konkurenter.

Anarchy online kommer tex kosta 56 svenska kronor i mÄnaden om man tecknar 12 mÄnader och det Àr ju en brÄkdel av vad WoW kostar.

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
771705
November 13, 2004 - 9:49 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker det Àr trÄkigt de skulle ta ut en mÄnadsavgift överhuvudtaget. visst spelet kommer kosta eller rÀttare sagt underhÄll kommer bli dyrt men jag har vare sig rÄd eller lust att lÀgga ut sÄ mycket pengar för Àrligt talat sÄ Àr WOW inte alls sÄ bra.. det Àr trÄkigt i grupper det kÀnns inte som ett MMRPG direkt.

Ä ja menar nÀstan 15 dollar för 1 jÀvla mÄnad ? hur tÀnker de egentligen ? bara de siffrorna skrÀmmer vÀl ivÀg de flÀsta.

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
771717
November 13, 2004 - 10:07 am
sp_Permalink sp_Print

Ok. Om det skall vara sÄ dyrt sÄ skiter jag nog i det spelet. Jag Àr inget MMO-freak men jag fann spelet vÀldigt roligt och beroendeframkallande.
Men om Blizzard skall locka non-hardcore-fans till spelet (de har sjÀlva satt upp en bred mÄlgrupp) sÄ mÄste de sÀnka priset.
För de yngre sÄ ryker ju sÀkert hela mÄnadspengen Ät till spelet (sÄvida man inte Àr ett bortskÀmt kapitalistbarn som inte förstÄtt att man skall göra sig förtjÀnt av ev. pengar).
Att man dessutom mÄste betala 400kr för spelet Àr vidrigt om man inte fÄr nÄgon/nÄgra gratismÄnader att spela för. FÄr man ingen speltid pÄ köpet kan man ju inte nyttja sin spellicens pÄ nÄgot sÀtt alls, eftersom det inte finns nÄgot singleplayer i ett MMO. OK man fÄr kanske titta pÄ introfilmen men det Àr knappast vÀrt 400 bagis.

Gorgeous-George
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 436
771737
November 13, 2004 - 11:19 am
sp_Permalink sp_Print

Jag var inget MMORPG fan heller men WoW har faktiskt Ă€ndrat pĂ„ det. Det var lĂ€nge sen jag satt sĂ„ lĂ€nge och spelade ett spel, brukar oftast lessna, men detta har jag spelat alldeles för mkt de senaste dagarna 😉

Att de tar ut en mÄnadsavgift tycker inte jag Àr nÄt problem. Det funkar ju sÄ.. MÄnga av de som just nu testar Open beta kommer sÀkert att försvinna men samtidigt tror jag mÄnga mÄnga kommer att komma till nÀr det vÀl slÀpps.

Om det Àr dyrt eller inte, kolla pÄ detta. Jag har iof bara kollat pÄ webhallen och sÄna gamecard som ger rÀtt att spela i t.ex 30 lr 60 dagar.
- Everquest 2, dÀr sÀljer wehallen ett 90 dagars spelkort för, 479 kr.
- Lineage II 60dagar 279 kr

SÄ WoW kommer att hamna ungefÀr dÀr de andra hamnar, kanske lite högre, men jag tror inte kostnaden för WoW kommer att avskrÀcka entusiasterna, möjligen den vanliga CS spelaren.. :gunsfire:

Tror att detta sĂ€tt att ta betalt kommer att bli framtiden. Kanske kommer spelen i denna genre att bli gratis/billigare men mĂ„nadsbetalning tror jag man inte kommer ifrĂ„n. Men Ă€ven jag hoppas ju att det kan bli en lĂ€gre mĂ„nadsavgift.. 🙄

M0rbid
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 692
771746
November 13, 2004 - 11:39 am
sp_Permalink sp_Print

ja det var onekligen mkt, spelar open beta nu och det Àr tok skoj, men vette fan om ajg kommer att fortsÀtta dÄ de tar ut sÄ mkt, vad ligger dollarn i btw?

Gorgeous-George
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 436
771758
November 13, 2004 - 12:00 pm
sp_Permalink sp_Print

M0rbid wrote: ja det var onekligen mkt, spelar open beta nu och det Àr tok skoj, men vette fan om ajg kommer att fortsÀtta dÄ de tar ut sÄ mkt, vad ligger dollarn i btw?

Ca 7 kronor..

Casy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1079
771799
November 13, 2004 - 1:18 pm
sp_Permalink sp_Print

För att vara exakt, 7.03:- 😀

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
771829
November 13, 2004 - 1:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm.. 15 dollar blir vÀl strax över 100 spÀnn.. sÄ det e ju inte sÄÄÄÄÄÄÄÄÄ jÀtte mycket. men det svider ju ÀndÄ..
Jag hoppas verkligen dom pengarna kommer vara vÀrda det.. Att servrarna hÄlls konstant uppe o dom lÀgger in mer o mer feta grejer o sÄ...
För som Betan e nu sÄ lÀgger ju servrarna av titt som tÀtt.. feta databas lagg o sÄ...

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
771840
November 13, 2004 - 1:53 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: För som Betan e nu sÄ lÀgger ju servrarna av titt som tÀtt.. feta databas lagg o sÄ...

Är en jĂ€vla massa folk pĂ„ dem och jag tycker de har blivit mycket bĂ€ttre de senaste dagarna.

För er andra, MMORPG;s kostar pengar, sÄ Àr det bara, finns nÄgra undantag men deras kvalitet Àr inte i nÀrheten av WoW;s. Bandbredd och servrar kostar pengar, och det behövs massor av bÄda för att köra ett MMORPG, alternativet skulle antagligen vara att du mÄste köpa en expansion var 4:e mÄnad för 400kr och de inte skulle patcha eller lÀgga till nÄgot emellan det.

Death On Wings
Member
Medlem
772092
November 13, 2004 - 7:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har pÄstod aldrig att det skulle vara gratis men denna betalning gÀmfört med andra mmorpg Àr svindyr.
AO fÄr du betala 57kr i mÄnaden om du tar 12 mÄn.
Det Àr ju bara en brÄkdel av vad WoW kostar.

Vist jag kan hÄlla med om att WoW Àr roligare men de behöver inte ta ut sÄdana priser om man skriver pÄ ett sÄdant lÄngt avtal med dem oc betalar allt pÄ en gÄng.

Med WoW fÄr man förmodligen 1 mÄn gratis spelande.

Gorgeous-George: du kan inte gÀmföra en visa betalning med game cards, game cards kostar oftast mer Àn vad det ksotar med visa betalningen.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
772096
November 13, 2004 - 7:27 pm
sp_Permalink sp_Print

alltsÄ jag tycker inte det Àr sÄ mkt om man rÀknar pÄ hur mycket man kommer spela, liksom ett vanligt fps/rpg 400:- och man spelar max en vecka detta kommer man ju liksom inte sluta med utan att spela mkt mer dÀrför tycker jag det Àr vÀrt det lite, men det Àr klart det skulle ju kunna vart billigare om man tÀnker pÄ andra mmo's

Death On Wings
Member
Medlem
772099
November 13, 2004 - 7:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har spelat mÄnag mmorpg i mina dagar och de skiljer sig inte mycket mot WoW utom lite grafik mÀssigt dÄ.

SÄ jag har inte nÄgon somhelst förstÄelse för att de tar sÄdana priser för det

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
772173
November 13, 2004 - 9:10 pm
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: alltsÄ jag tycker inte det Àr sÄ mkt om man rÀknar pÄ hur mycket man kommer spela, liksom ett vanligt fps/rpg 400:- och man spelar max en vecka detta kommer man ju liksom inte sluta med utan att spela mkt mer dÀrför tycker jag det Àr vÀrt det lite, men det Àr klart det skulle ju kunna vart billigare om man tÀnker pÄ andra mmo's

SÄ tÀnker jag med. Har sjÀlv spelat MMOPRGŽs ett tag, och Àr van. TÀnker sÄ att för drygt 100:- fÄr man vadÄ? Jo, ne jÀvla massa timmar skoj. Annars kostar ett biobesökstrax under hundringen, och varar ca 2 timmar. Men mÄnga ser vÀl det som vilket spel som helst, att det kanske inte Àr sÄ speciellt annorlunda Àn andra att det ska kosta sÄ mycket. Men jag Àlskar MMORPGŽs och betalar lÀtt för stÀmningen och miljöerna som WoW har.

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
772341
November 14, 2004 - 12:19 am
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Med WoW fÄr man förmodligen 1 mÄn gratis spelande.

jag hoppas verkligen du har rÀtt.. för det stÄr iaf INGENSTANS om det...
Det stÄr överallt att man mÄste köpa spelet o sen pröjsa för att ens kunna testa spelet lixom...

Vamp
Member
Medlem
772360
November 14, 2004 - 12:33 am
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: [quote=Death On Wings]Med WoW fÄr man förmodligen 1 mÄn gratis spelande.

Jag hoppas verkligen du har rÀtt.. för det stÄr iaf INGENSTANS om det...
Det stÄr överallt att man mÄste köpa spelet o sen pröjsa för att ens kunna testa spelet lixom...

Det borde ju vara sÄ. Det flesta MMORPGŽs idag erbjuder ju 30 dagars gratis sÄ varför skulle inte BLizzard det? Iofs sÄ tjÀnar nog Blizzard multum pÄ att göra det, dÄ över 500,000+ st beta testar och sÀkert mÄnga av dom kommer nog köpad det vid release. Men pengar Àr ju inte allt, dom mÄste ju tÀnka pÄ att ta hand om sina kunder ocksÄ.

Hoppas det kommer mer info om detta, Àr en intressesant frÄga.

NH|Mimer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 278
772473
November 14, 2004 - 6:04 am
sp_Permalink sp_Print

Det Àr 1 mÄnad "gratis" man fÄr spela nÀr man köper spelet. LÀste det för ett tag sen och hittade detta pÄ blizzards hemsida precis.

After the initial free one-month subscription ends, players of World of Warcraft will be able to continue playing under one of three different subscription plans. The month-to-month subscription plan costs $14.99 per month, the three-month plan costs $13.99 per month, and the six-month plan costs $12.99 per month. World of Warcraft subscription fees can be paid by major credit card, PayPal, and pre-paid game cards, which will be available in stores where World of Warcraft is sold. World of Warcraft has received a Teen rating from the ESRB.

Vamp
Member
Medlem
772550
November 14, 2004 - 12:01 pm
sp_Permalink sp_Print

NH|Mimer wrote: Det Àr 1 mÄnad "gratis" man fÄr spela nÀr man köper spelet. LÀste det för ett tag sen och hittade detta pÄ blizzards hemsida precis.

After the initial free one-month subscription ends, players of World of Warcraft will be able to continue playing under one of three different subscription plans. The month-to-month subscription plan costs $14.99 per month, the three-month plan costs $13.99 per month, and the six-month plan costs $12.99 per month. World of Warcraft subscription fees can be paid by major credit card, PayPal, and pre-paid game cards, which will be available in stores where World of Warcraft is sold. World of Warcraft has received a Teen rating from the ESRB.

Pewh, tack för den Mimer =). Nu kĂ€nns det inte sĂ„ farligt att lĂ€gga ut en massa hundralappar pĂ„ WoW 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 203
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL