Wow!!!|Page 4|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Wow!!!
Keni
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 590
sp_UserOfflineSmall Offline
825718
January 19, 2005 - 11:46 am
sp_Permalink sp_Print

rock599 wrote: [quote=Kizo]Man kommer inte att få behålla sina karaktärer. Det är bra på alla sätt enligt mig.

agree

själklart tas dom bort, det skall nu vara lika för alla!! jag har spelat till lvl 21 på us betan 25 på korea och 25 på fb.. man testar ju bara i lugn och ro..

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
825820
January 19, 2005 - 2:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Betan ju till för att buggtesta spelet och servrarna så vist ska karaktärerna tas bort.

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 986
825956
January 19, 2005 - 5:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Betan ju till för att buggtesta spelet och servrarna så vist ska karaktärerna tas bort.

Aa, jag vet. Men det vore ju trevligt om dom kunde säga ner hela kommer iaf..

Det känns som om jag spelar i onödan. När man ska börja "på riktigt" sen när hela kommer så blir det ju aningen trist att göra om alla quests man redan gjort..

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
826077
January 19, 2005 - 7:46 pm
sp_Permalink sp_Print

richardb wrote: [quote=Death On Wings]Betan ju till för att buggtesta spelet och servrarna så vist ska karaktärerna tas bort.

Det känns som om jag spelar i onödan. När man ska börja "på riktigt" sen när hela kommer så blir det ju aningen trist att göra om alla quests man redan gjort..

Man ska inte se på en beta som ett sätt att få spela spelet tidigare, man ska se det som ett sätt att hjälpa till att skapa en bättre slutprodukt.
Beta är en testperiod, där de vill att människor ska rapportera in förslag och problem så att de kan lösa det tills retail-release.
Så om man ser på betan på "rätt" sätt, så finns det ingen anledning till att klaga på att dessa testkaraktärer försvinner, och när retail kommer beror på hur bra betan går.
Det blir väldigt livat om de anger ett datum som de sedan inte kan hålla för att de vill finslipa lite till.

Death On Wings
Member
Medlem
826120
January 19, 2005 - 8:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Fast igentligen är ju spelet redan släppt så det är bara ett server test ni får uppleva 🙂
Americanarna skickar nog in buggraporter som fan verkar det som.

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 986
826157
January 19, 2005 - 9:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: [quote=richardb][quote=Death On Wings]Betan ju till för att buggtesta spelet och servrarna så vist ska karaktärerna tas bort.

Man ska inte se på en beta som ett sätt att få spela spelet tidigare, man ska se det som ett sätt att hjälpa till att skapa en bättre slutprodukt.
Beta är en testperiod, där de vill att människor ska rapportera in förslag och problem så att de kan lösa det tills retail-release.
Så om man ser på betan på "rätt" sätt, så finns det ingen anledning till att klaga på att dessa testkaraktärer försvinner, och när retail kommer beror på hur bra betan går.
Det blir väldigt livat om de anger ett datum som de sedan inte kan hålla för att de vill finslipa lite till.

Jag klagar inte.. Det är ju rätt logiskt att dom tar bort gubbarna eftersom alla inte spela betan blir det ju lite obalanserat om det finns massa high lvl gubbar från betan blandat med nytt folk som nyss köpt spelet..

Jag har STORA problem med wow, hoppas verkligen dom löser sig tills hela spelet släpps. Det hoppar ur med felmeddelandet memory could not be "read".

Dessvärre funkar det inte att skicka felrapport till blizzard, står bara "error sending data".

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
826178
January 19, 2005 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

richardb wrote: Det hoppar ur med felmeddelandet memory could not be "read".

Dessvärre funkar det inte att skicka felrapport till blizzard, står bara "error sending data".

Skicka ett meddelande till deras Technical Support och beskriv felet.
http://en.wow-europe.com/suppo.....bform.aspx

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
826181
January 19, 2005 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag ser hellre att de kör ett längre test (med mycket folk) så vi slipper de problem som amerikanerna har nu. Lär vi ju iof göra eftersom de förhoppningsvis lär ha fixat de flesta stora problemen med servrarna och databaserna tills det går retail här.

GatriC
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 729
827224
January 21, 2005 - 2:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Har märkt att alla mina karaktärer är borta, samma för min kompis.
Är det så bara på min server (EN pvp 5) eller är det alla? Och varför har Blizzard gjort så?

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
827253
January 21, 2005 - 3:32 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: Jag ser hellre att de kör ett längre test (med mycket folk) så vi slipper de problem som amerikanerna har nu. Lär vi ju iof göra eftersom de förhoppningsvis lär ha fixat de flesta stora problemen med servrarna och databaserna tills det går retail här.

Jo, hellre en försenad fungerande tjänst än en tidig men ofullständig en.
Tydligen skulle det vara databasmjukvaran (eller OS:et som driver den) som felet låg i.

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
827513
January 22, 2005 - 10:52 am
sp_Permalink sp_Print

Tydligen har Blizzard slutat skicka ut nyay ex av WoW då dom har förstora problem med servarna.

lala
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 166
827744
January 22, 2005 - 7:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag undrar hur den här fungerar http://www.webhallen.com/prod......p?id=35953 kan jag spela med mina kompisar som kör open-beta och sen när det går ut när man spelat 60dagar försvinner sitt account då eller ? sen när riktga wow kommer byter den automatisk till det ??

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
827772
January 22, 2005 - 8:42 pm
sp_Permalink sp_Print

När beräknas spelet vara färdigt och ute till 100%?

zukker
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 585
827783
January 22, 2005 - 9:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Collateral wrote: När beräknas spelet vara färdigt och ute till 100%?

spelet e väl färdigt...men servrarna och dem anställda dem har "problem" med

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
827789
January 22, 2005 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

rock599 wrote: [quote=Collateral]När beräknas spelet vara färdigt och ute till 100%?

Okok, vad kostar själva spelet, inte månadskostnaden?

GatriC
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 729
827843
January 22, 2005 - 10:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Collateral wrote: [quote=rock599][quote=Collateral]När beräknas spelet vara färdigt och ute till 100%?

Okok, vad kostar själva spelet, inte månadskostnaden?

Beror väl på lite vart du köper det, men runt 400 som vanliga PC spel skulle jag tro. Även om du inte kan köpa det än så kan du förboka.

Keni
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 590
828596
January 24, 2005 - 12:59 am
sp_Permalink sp_Print

lAlA wrote: Jag undrar hur den här fungerar http://www.webhallen.com/prod......p?id=35953 kan jag spela med mina kompisar som kör open-beta och sen när det går ut när man spelat 60dagar försvinner sitt account då eller ? sen när riktga wow kommer byter den automatisk till det ??

det är inget med 60 dagar,.. du spelar tills om stänger serverarna.. i usa var det 5 dagar innan release.

om det är "60 dagars kort" du menar så undrar jag desamma.. vad händer med accet efter att man slutat betala månads avgiften?

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
828605
January 24, 2005 - 1:42 am
sp_Permalink sp_Print

Keni wrote: [quote=lAlA]Jag undrar hur den här fungerar http://www.webhallen.com/prod.php?id=35953 kan jag spela med mina kompisar som kör open-beta och sen när det går ut när man spelat 60dagar försvinner sitt account då eller ? sen när riktga wow kommer byter den automatisk till det ??

det är inget med 60 dagar,.. du spelar tills om stänger serverarna.. i usa var det 5 dagar innan release.

om det är "60 dagars kort" du menar så undrar jag desamma.. vad händer med accet efter att man slutat betala månads avgiften?

Inget händer med ens account..
Man kan låta det ligga i flera månader o sen helt plötsligt en dag betala en månadsavgift o spela igen på sina samma gamla gubbar...

Death On Wings
Member
Medlem
828624
January 24, 2005 - 4:48 am
sp_Permalink sp_Print

Någon som läst detta ?
http://articles.filefront.com/.....craft/;340;;;/article.html

Jozzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 363
828640
January 24, 2005 - 7:02 am
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Någon som läst detta ?
http://articles.filefront.com/.....craft/;340;;;/article.html

Jo Blizz har ju mycket problem med servrarna. Hoppas det är bättre i EU sen =)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 116
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL