WOW Betan|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
WOW Betan
richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 986
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 2, 2005 - 1:25 am
sp_Permalink sp_Print

WOW beta

Hur funkar det där? Brorsans polare köpte betan för länge sedan, men den funkar inte att spela säger han. Det finns tydligen inga servar påstår han..

Är det någon som har den och spelar den som kan intyga att den funkar?

Skulle vara skoj att spela det lite och se om det är värt att betala för när det kommer.. 🙂

Föresten hur får man den? Är det en cdskiva med eller laddar man ner den någonstans?

gyZZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 382
811548
January 2, 2005 - 1:38 am
sp_Permalink sp_Print

Betan har inte startat än, enligt http://www.wow-europe.com startar den i början av januari alltså förhoppningsvis så snart som är möjligt.

CDn man köper innehåller bara soundtracket från WoW så när FB släpps får man helt enkelt tanka de 2,5 gb:erna.

De pengar man betalar för att vara garanterad en plats i Final Beta och för CDn med soundtracket dras av på spelet när man köper det.

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
811584
January 2, 2005 - 3:52 am
sp_Permalink sp_Print

Okej. Fy fasen, tanka 2,5 gb.. Det vet jag inte om jag pallar.

Lite dåligt att dom tar 100 kr för en beta som man bara får spela tills februari (det är väl då hela spelet släpps?).

Är det bara internetbutiker som säljer det, eller finns det i vanliga affärer också? (59 kronor frakt om man ska köpa från internet 🙁 )

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
811587
January 2, 2005 - 3:58 am
sp_Permalink sp_Print

det är inga 100kr man SKA behöva betala för att köra betan, butiker har specialerbjudanden där man kan förboka och få betakeyn gratis före själva spelet släpps.

gyZZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
811590
January 2, 2005 - 4:07 am
sp_Permalink sp_Print

richardb wrote: Okej. Fy fasen, tanka 2,5 gb.. Det vet jag inte om jag pallar.

Lite dåligt att dom tar 100 kr för en beta som man bara får spela tills februari (det är väl då hela spelet släpps?).

Är det bara internetbutiker som säljer det, eller finns det i vanliga affärer också? (59 kronor frakt om man ska köpa från internet 🙁 )

Drar de inte av 100 kronorna från priset när man sen köper spelet i februari då ? Dessutom kommer WoW att kosta omkring 100kr i månaden och man får som betatestare lira en månad, förhoppningsvis, jan-feb helt gratis eftersom vi får rabatt när vi köper spelet (förutsatt att vi köper det...) Nordamerikanerna lirar samma version som vi kommer att lira bara det att de har köpt spelet och vi få lira betan som i själva verket är samma sak som retail.

Man har kunnat köpa betan i både internetbutiker och i vanliga affärer men vad jag hört är betan slut i alla eller alla intenetbutiker jag känner till och jag tror också att vanliga affärer har slut på den dock vet jag inte om de kommer få in nya.

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
811593
January 2, 2005 - 4:17 am
sp_Permalink sp_Print

Mjo, men snål (fattig) som jag är hade jag inte tänkt köpa spelet. Jag hade tänkt vänta tills det kommer en trial (vilket det förhoppningsvis gör), ladda ner den och börja betala när den går ut. På så vis slipper jag köpa spelet...

Selbutiken.se har betan i lager..

Jozzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 363
811639
January 2, 2005 - 9:57 am
sp_Permalink sp_Print

Elr så gör man som jag å sitter å lirar koreanska betan 😀 dock inte mitt acc 🙁

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
811802
January 2, 2005 - 2:28 pm
sp_Permalink sp_Print

richardb wrote: Mjo, men snål (fattig) som jag är hade jag inte tänkt köpa spelet. Jag hade tänkt vänta tills det kommer en trial (vilket det förhoppningsvis gör), ladda ner den och börja betala när den går ut. På så vis slipper jag köpa spelet...

Du slipper inte köpa spelet.. vill du spela det med alla andra när Retail kommer måste du köpa det...

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
811876
January 2, 2005 - 4:24 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: [quote=richardb]Mjo, men snål (fattig) som jag är hade jag inte tänkt köpa spelet. Jag hade tänkt vänta tills det kommer en trial (vilket det förhoppningsvis gör), ladda ner den och börja betala när den går ut. På så vis slipper jag köpa spelet...

Du slipper inte köpa spelet.. vill du spela det med alla andra när Retail kommer måste du köpa det...

Jag tror han menar som EQ och AO som du får ladda ned gratis nu. Men grejen är, richardb, att om det händer, så kommer det dröja ett par år.

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
812055
January 2, 2005 - 7:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: [quote=MULLVADEN][quote=richardb]Mjo, men snål (fattig) som jag är hade jag inte tänkt köpa spelet. Jag hade tänkt vänta tills det kommer en trial (vilket det förhoppningsvis gör), ladda ner den och börja betala när den går ut. På så vis slipper jag köpa spelet...

Jag tror han menar som EQ och AO som du får ladda ned gratis nu. Men grejen är, richardb, att om det händer, så kommer det dröja ett par år.

Jaha :(.. Jag tycker dom borde släppa någon 10 dagars trial åtminstone, man vill ju gärna veta om det är värt att lägga ut 100 kr månaden plus 400 kr när man köper det..

Hade inte Starwars Galaxies en trial inte så långt efter spelet släppdes?

Kizo
Member
Medlem
812065
January 2, 2005 - 7:43 pm
sp_Permalink sp_Print

richardb wrote: [quote=Kizo][quote=MULLVADEN][quote=richardb]Mjo, men snål (fattig) som jag är hade jag inte tänkt köpa spelet. Jag hade tänkt vänta tills det kommer en trial (vilket det förhoppningsvis gör), ladda ner den och börja betala när den går ut. På så vis slipper jag köpa spelet...

Jaha :(.. Jag tycker dom borde släppa någon 10 dagars trial åtminstone, man vill ju gärna veta om det är värt att lägga ut 100 kr månaden plus 400 kr när man köper det..

Hade inte Starwars Galaxies en trial inte så långt efter spelet släppdes?

När/Om du köper det så får du en gratis speltid på en månad, men då måste du som sagt köpa det först.

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
812511
January 3, 2005 - 9:54 am
sp_Permalink sp_Print

Nähärru! Dom skickar bara med en 10 dagars trial när man köper det! Läste jag på wow-europe.nånting..

GatriC
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 729
812568
January 3, 2005 - 11:09 am
sp_Permalink sp_Print

En månad är det.
Står på http://www.worldofwarcraft.com

Kizo
Member
Medlem
812642
January 3, 2005 - 12:18 pm
sp_Permalink sp_Print

richardb wrote: Nähärru! Dom skickar bara med en 10 dagars trial när man köper det! Läste jag på wow-europe.nånting..

Läs på ordentligt om du ska rätta någon.
Man kan få med ett 10-dagars pass att ge en vän!
Själv får du en månad.

gyZZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
812677
January 3, 2005 - 12:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: [quote=richardb]Nähärru! Dom skickar bara med en 10 dagars trial när man köper det! Läste jag på wow-europe.nånting..

Själv får du en månad.

Detta 10 dagars pass får man endast om man köper Collectors Edition som kostar omkring 600 spänn...

Kizo
Member
Medlem
812756
January 3, 2005 - 1:55 pm
sp_Permalink sp_Print

gyZZ wrote: [quote=Kizo][quote=richardb]Nähärru! Dom skickar bara med en 10 dagars trial när man köper det! Läste jag på wow-europe.nånting..

Själv får du en månad.

Detta 10 dagars pass får man endast om man köper Collectors Edition som kostar omkring 600 spänn...

Ja, men det är väl självklart att det är det man förbokat? 8)

zukker
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 585
812853
January 3, 2005 - 3:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote:
Ja, men det är väl självklart att det är det man förbokat? 8)

jupp 8) 🙂 :hb:

gyZZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
813247
January 3, 2005 - 8:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har iaf bokat den vanliga versionen, jag menar vad ska jag göra med alla onödiga extra saker ? 10 dagars guestpass är iofs bra men vad ska jag med en karta eller ett extra husdjur att göra ? Jag hade iaf inte tänkt sätta upp en WoW karta på väggen och det finns 100 000 andra som kommer att ha likadana pets då det bara finns tre att välja på och hur kul är det ?

Dessutom är den vanliga versionen 200 spänn billigare....

Gorgeous-George
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 436
813259
January 3, 2005 - 8:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjoho !!!!!!!!!!!!!

Äntligen är det på G 😀

http://en.wow-europe.com/

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
813277
January 3, 2005 - 9:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Det absolut roligaste med detta är att retail inte är särskilt långt borta. Den amerianska finalbetan var väl inte längre en drygt en vecka.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 188
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL