September 16, 2002
MULLVADEN wrote: [quote=Kizo][quote=MULLVADEN]Jag e oxå på.. men i retail versionen...
Vad e skillnaden mellan PvP o Normal servrar??
I PvP får Alliance alltid attackera Horde, och vice versa.
Ok... annars e det likadant eller?? att man gör Quests åt NPC o så??
Exakt.
Men PvP har också (kommer få strax efter release) ett Honour system, där du får poäng för att besegra folk med högre level. Med nog hög honour point, kan du få handla på speciella butiker ingen annan får handla på. (Det var bara ett exempel)
Det kommer också battlegrounds.
Massiva slagsfält, som fungerar ungefär som BattleField 1042, när du tar över stationer och så.
Det blir mest de högre levlarna som strider där, men de lägre levlarna kan smhyga in på andra sidan och stjäla resurser osv.
PvP kommer att bli suveränt!
June 17, 2002
Kizo wrote: [quote=MULLVADEN][quote=Kizo][quote=MULLVADEN]Jag e oxå på.. men i retail versionen...
Exakt.
Men PvP har också (kommer få strax efter release) ett Honour system, där du får poäng för att besegra folk med högre level. Med nog hög honour point, kan du få handla på speciella butiker ingen annan får handla på. (Det var bara ett exempel)
Massiva slagsfält, som fungerar ungefär som BattleField 1042, när du tar över stationer och så.
Det blir mest de högre levlarna som strider där, men de lägre levlarna kan smhyga in på andra sidan och stjäla resurser osv.
GAHH.. COOLT:!!!:=)
jag fattade det som att det var typ alla mot alla.. PvP. Player vs player lixom.. hehe.. läste aldrig vad som menades på WOW sidan så...=)
men det verkar ju as tufft..=)
September 16, 2002
MULLVADEN wrote: [quote=Kizo][quote=MULLVADEN][quote=Kizo][quote=MULLVADEN]Jag e oxå på.. men i retail versionen...
Exakt.
GAHH.. COOLT:!!!:=)
jag fattade det som att det var typ alla mot alla.. PvP. Player vs player lixom.. hehe.. läste aldrig vad som menades på WOW sidan så...=)
men det verkar ju as tufft..=)
Man kan fortfarande slåss inom horde eller alliance, men inte till döds, och bara om den andre accepterar en duell.
Ja, jag tycker PvP servrarna låter hur roligt som helst! 😀
April 10, 2003
Tallji wrote: [quote=Death On Wings][quote=Etheral]jag tycker Guild Wars verkar både roligare och snyggare än wow, tycker man kan göra en guild i det istället 🙂
iofs så har det ju inte släppts än, men när det väl är det så
Guild wars är inte ett mmorpg och är ett rent level grinande hela förbannade tiden, kanske därför folk inte till göra ett guild i det, finns liksom inget annat att göra än att xpa och duelera.
Lite fel där men.. Guild wars är definitivt ett mmorpg.. Eller har PCgamer, PCgaming mfl tagit helt miste om saken?? i exempelvis så står det 7 sidor om guildwars.(November PCgaming tidningen). Jag lirade den betan som var i november och det var asroligt iofs.. snygga miljöer o.s.v..... Att man inte går upp i level lika snabbt tycker jag bara är en skön omväxling från alla andra spel..
EDIT: Ett starkt + med Guild Wars är att man slipper springa i 10 min tillbaks till staden för att lämna en quest item... man kan direkt åka dit man vill... ruskigt behagligt
Inte ens speltillverkarensjälv säger att det är ett MMO:
Is Guild Wars an MMORPG (Massively Multiplayer Online Role Playing Game)?
Guild Wars has some similarities to existing MMORPGs, but it also has some key differences.
Like existing MMOs, Guild Wars is played entirely online in a secure hosted environment. Thousands of players inhabit the same virtual world. Players can meet new friends in gathering places like towns and outposts where they form parties and go questing with them. Unlike many MMOs, when players form a party and embark upon a quest in Guild Wars, they get their own private copy of the area where the quest takes place. This design eliminates some of the frustrating gameplay elements commonly associated with MMOs, such as spawn camping, kill stealing, and lines to complete a quest.
Guild Wars takes place in a large virtual world made up of many different zones, and players can walk from one end of the world to the other. But Guild Wars eliminates much of the tedium of traveling through the world. Players can instantly return to any safe area (town or outpost) that they've previously visited just by clicking on it in the world overview map.
Rather than labeling Guild Wars an MMORPG, we prefer to call it a CORPG (Competitive Online Role-Playing Game). Guild Wars was designed from the ground up to create the best possible competitive role-playing experience. Success in Guild Wars is always the result of player skill, not time spent playing or the size of one's guild. As characters progress, they acquire a diverse set of skills and items, enabling them to use new strategies in combat. Players can do battle in open arenas or compete in guild-on-guild warfare or the international tournament. But engaging in combat is always the player's choice; there is no player-killing in cooperative areas of the world.
Finally, unlike existing MMOs, all characters in Guild Wars inhabit the same virtual world -- they are not divided onto different servers or shards -- so players can always team up with or compete against any other player in the world.
April 20, 2002
Fan det verkar ju vara ett riktigt roligt spel det här.
Synd att jag inte fattar ett skvatt om det ni pratar om och bara har sett ett par bilder i gamla tråden från US Betan(?).
Kan man komma över något betatestkonto till det här eller är det endast för dem som beställt spelet?
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
April 20, 2002
Om man inte gillar spelet alls då?
Då har man ju gått och köpt det i onödan...fast det kanske bara kostar en femtiolapp? 😛
Man vill ju gärna prova hur det känns innan man går och köper ett spel och betalar månadsavgift för det.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
September 16, 2002
chippen wrote: om man bokar retail kostar det ca 400... för bara betan kostar det 100 spänn (men jag tror det är slut sålt)
men för oss som gått å suktat efter detta spel i över 1 år så är det en självklarhet att skaffa det redan nu 😀
Jag har trånat efter det sedan första pressreleasen, typ. Hållt koll på det ändå sedan dess, så självklart förbokar man hela spelet! 😀
Annars har man ju slösat flera år!
October 26, 2002
Jag råkade förhandboka retail igår... jag skulle bara se hur mycket det skulle kosta med frakt och allt... jag har egentligen inte råf men vafan... man får väll leva fattigt ett tag 😀
EDIT: kommer dem skicka hem det på beta releas dagen eller kommer det innan??
EDIT2: 1000 inlägg :bgrin:
September 16, 2002
chippen wrote: Jag råkade förhandboka retail igår... jag skulle bara se hur mycket det skulle kosta med frakt och allt... jag har egentligen inte råf men vafan... man får väll leva fattigt ett tag 😀
EDIT: kommer dem skicka hem det på beta releas dagen eller kommer det innan??
EDIT2: 1000 inlägg :bgrin:
Bra...Val? 😛
Bra gjort i alla fall!
Spelet får du på releasedagen. Men du kommer få en key och soundtrack, nu direkt. Du använder keyn för att skapa ditt WoW konto och tanka ner betan.
2 Guest(s)