WoW krashar..|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
WoW krashar..
Julmus7
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 39
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 14, 2005 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

hej, lirar wow =/ började hända i "Lakeshire" då jag gick till quest gubbar och fick / klarade quest så hängde sig spelet i några sek sen igen sen startade datorn om =(
har börjat hända så i "Darkshire" ochså nu.. så ibland när jag går och tar quest / klarar quest så stängs dator av + internet blir knas

någon som vet vad detta är?

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
890128
May 14, 2005 - 6:06 pm
sp_Permalink sp_Print

WoW är buggigt.
För mig låser det sig lite då o då när jag ska stänga av.
Har fryst ibland oxå.

Kör du något överklockat? WoW är väldigt känsligt för det.

GatriC
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 729
890181
May 14, 2005 - 7:40 pm
sp_Permalink sp_Print

När jag tog/completade quests i Ratchet så blev jag disconnectad förut, har dock lösts sig nu.

Julmus7
Medlem
890447
May 15, 2005 - 7:52 am
sp_Permalink sp_Print

jag kör inte klockat, funderar på att installera om datorn

Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
890990
May 15, 2005 - 9:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Min dator stängs av då jag avslutar Wow 😛
Ruskigt irriterande. Tror det är mitt nya grafikkort som inte får tillräckligt med ström men jag är inte direkt en datorexpert så det är ju bara spekulationer så klart.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Julmus7
Medlem
891857
May 17, 2005 - 5:49 am
sp_Permalink sp_Print

jävla SKITSPEL, direkt när jag loggar in på min gubbe så fryser spelet o datorn stängs av.. skitspel kmr ju fan inte in

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
891907
May 17, 2005 - 7:53 am
sp_Permalink sp_Print

Tintin wrote: Min dator stängs av då jag avslutar Wow 😛
Ruskigt irriterande. Tror det är mitt nya grafikkort som inte får tillräckligt med ström men jag är inte direkt en datorexpert så det är ju bara spekulationer så klart.

Har vart med om samma sak. Så fort man trycker Exit Game så startar datorn om sig.
Men nu har jag bara AF på hälften och 1x Multisample och nu så har den slutat att göra så.

Tintin
Member
Medlem
892258
May 17, 2005 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Mja min dator startar inte om utan den stängs bara av.

Har ställt ner precis alla grafikinställningar till minimum och det händer fortfarande. Hände tre gånger på under 10 minuter nu och nu när jag försöker logga in så står det att någon med det namnet redan är inloggad. Inte ovanligt efter att man hoppat ur spelet men att det står så i en halvtimme betyder nog att något inte riktigt står rätt till. Polaren kunde inte komma in på flera timmar igår efter att han hoppat ur. Jag var inne och såg ju att hans karaktär var inloggad hela tiden och stod på samma ställe 😛 skumt

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Ace Ventura
Medlem
Forum Posts: 19
893661
May 19, 2005 - 1:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Tintin wrote: Mja min dator startar inte om utan den stängs bara av.

Har ställt ner precis alla grafikinställningar till minimum och det händer fortfarande. Hände tre gånger på under 10 minuter nu och nu när jag försöker logga in så står det att någon med det namnet redan är inloggad. Inte ovanligt efter att man hoppat ur spelet men att det står så i en halvtimme betyder nog att något inte riktigt står rätt till. Polaren kunde inte komma in på flera timmar igår efter att han hoppat ur. Jag var inne och såg ju att hans karaktär var inloggad hela tiden och stod på samma ställe 😛 skumt

Det är ju inte så konstigt att ditt namn redan används när du försöker logga in igen. Efter en krash så tror servern som din char finns på att du fortfarande är inloggad och efter ett tag så blir den avloggad för att du är inaktiv. Och då kan du logga på som vanligt.

Ace Ventura
Medlem
893664
May 19, 2005 - 1:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Julmus7 wrote: j**la SKITSPEL, direkt när jag loggar in på min gubbe så fryser spelet o datorn stängs av.. skitspel kmr ju fan inte in

Har du provat att installera om spelet och uppgraderat dina grafik korts drivrutiner?

Tintin
Member
Medlem
893871
May 19, 2005 - 6:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Ace Ventura wrote:

Det är ju inte så konstigt att ditt namn redan används när du försöker logga in igen. Efter en krash så tror servern som din char finns på att du fortfarande är inloggad och efter ett tag så blir den avloggad för att du är inaktiv. Och då kan du logga på som vanligt.

Javisst det tar en stund för servern att logga ut en efter att spelet har krashat, jag har spelat spelet sedan betan och varit med om det många gånger, men det har aldrig tagit mer än någon minut innan. Jag pratar om en halvtimme upp till flera timmar och då är det något som inte stämmer.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Ace Ventura
Medlem
893980
May 19, 2005 - 8:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Tintin wrote: [quote=Ace Ventura]

Javisst det tar en stund för servern att logga ut en efter att spelet har krashat, jag har spelat spelet sedan betan och varit med om det många gånger, men det har aldrig tagit mer än någon minut innan. Jag pratar om en halvtimme upp till flera timmar och då är det något som inte stämmer.

Om det tar upp till ett par timmar som du säger så kan jag bara hålla med om att det inte är normalt. Och tyvärr så har jag inga svar på varför det blir.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 165
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL