October 26, 2002
Jag funderar på att skaffa wow, men då jag inte är hemma i veckorna (bor på internat) så känns det som att det är lite mycket pengar, så då tänkte jag göra en deal med min bror att vi köper det tillsammans och han spelar i veckorna och jag på helgerna...
men problemet komer då att vi bor på olika ställen och hur blir det då med skivor och sånnt, behöver man skivan för att starta och går det överhuvud taget att ha samma spel installerat på två datorer??
July 14, 2004
chippen wrote: Jag funderar på att skaffa wow, men då jag inte är hemma i veckorna (bor på internat) så känns det som att det är lite mycket pengar, så då tänkte jag göra en deal med min bror att vi köper det tillsammans och han spelar i veckorna och jag på helgerna...
men problemet komer då att vi bor på olika ställen och hur blir det då med skivor och sånnt, behöver man skivan för att starta och går det överhuvud taget att ha samma spel installerat på två datorer??
Klart det går att ha samma spel installerat på 2 datorer, däremot så är "account- sharing" olagligt, men det vet ju inte dom att ni gör :bgrin:
Sen tvekar på att du behöver skivan för att starta spelet, det behövs iallafall inte på något annat mmorpg jag har lirat.
förresten, WoW är en sammansättning av många andra MMORPG, i det finns inget som du inte kan hitta i ett annat MMORPG, jag skulle rekommendera lineage 2, http://www.lineage2.com
i vilket fall : HF - GL
October 26, 2002
NH|Mimer wrote: Går inte spela samtidigt nej. Om en av er är inloggad och spelar och den andra loggar in från något annat ställe loggas den andre ut.
det var just det jag var orolig för, det kommer bli jobbigt om någon av oss får för sig att splea när den andra spelar...
June 27, 2001
jag och några polare delade på ett CB (close beta) konto och lättast var ju bara att köra windowmode så att man lätt ser fall om dom andra frågar mig om jag spelar..
så innan du loggar in kollar du tex msn är din bror online?
inte då e det bara logga in, om ja så skriv ett mess.
1 Guest(s)